Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 09:32
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja. Emellertid hindrar det inte att några av dem kan vara vanföra.

Läs igen det inlägg du skrev som jag först svarade på. så kanske du fattar varför jag replikerade dig.


Citat:
Feminism kan möjligen handla om män i något avseende, men det blir undantagslöst utifrån ett kvinnligt perspektiv. Uppriktigt sagt, så blir resultatet alltid att män på ett eller annat sätt skuldbeläggs.

"kan möjligen handla om män i något avseende?"

Feminism handlar om kampen mot patriarkat och patriarkala strukturer, med målsättningen lika rättigheter och möjligheter för kvinnor som för män.
Rätt uppenbart då att feminism även handlar om män.
Speciellt så i vårt tid och plats av feminism där just sociala normer är det som bekämpas.

ex. den "sociala normen" av att ständigt anklaga kvinnor så fort de höjer rösten, protestera eller inte beter sig som någon annan nu tycker de ska bete sig.


Citat:
Vissa fattar att medborgarskap inte behöver handla om etnicitet, men av det följer inte att etnicitet skulle vara obetydligt.

För hundrade gången. Sverige är ett så pass stort land att vi alltid haft kulturella skillnader mellan syd och nord ex. och vi har alltid haft olika etniciteter inom nationens gränser. Samer, judar, romer, tornedalningar etc etc.... Detta har jag nu tjatat för dig säkert 30 ggr....
Alla dessa är svenskar Uven för de lever, bor och verkar i Sverige, med just svenskt medborgarskap.

Din sunkiga fixering vid "svenskar" är både idiotiskt och farligt. Eftersom vi alla vet vad slutklämmen blir av den typen av tänkande.

Citat:
En inte obetydlig andel av både män och kvinnor beter sig så som jag vill. Det är väl inget märkligt?

Väldigt få skulle jag hävda beter sig som du vill.
De flesta har sex före äktenskap Uven, extremt många i Sverige har erfarenhet av abort både kvinnor och män i form av partners till någon som gjort abort.


Citat:
Jag skulle säga 1950-talet. Påfallande mycket i det svenska samhället fungerade bättre då. På 60-talet tycks mycket ha börjat erodera.

1950 var extremt präglat av socialdemokratisk politik, Uven. Där fanns barnbidrag ex.

Och jävlar du vad det "fungerade" bra för stora grupper av människor just 1950.
Tycker du ska läsa på om tvångsterliseringarna ex.
eller hur kvinnor hade det som blev oönskat gravida eller ensamstående med barn.




Citat:
Vilket trams!

Svensk etnicitet har så klart inget att skaffa med om någon är född inom eller utom äktenskapet. Vad är det med Dig?

Det där var ju inget svar på det jag skrev utan i vanliga ordning ett undvikande av ämnet.


Citat:
Igen, vad är det med Dig? Du menar att människor som kommer från länder helt utan demokratisk tradition, utan fungerande institutioner och utan ett kristet arv, skulle vara att jämföra med mig och mina värderingar? Försök att bli seriös!

Och, nu återgår vid till Sydkorea och 4B-rörelsen.

du delar väldigt många av dina värderingar samt prioriteringar med andra abrahamitiska och pateriakala religioner Uven. Har du inte fattat detta?

Du är en motståndare till liberala värderingar såsom ex. jämlikhet, jämställdhet all människors lika värde.

Och du är för abrahamitiska värderingar som alltså prioriterar kärnfamiljen, mannen och auktoritära ordningar.

Detta delar du med just dessa samhällen och religioner du sittet här och föraktar.

Och bara för att du fattar...det är INTE din ideologi som stått för demokrati i världen utan liberalism.
Och det är just din typ av högervindar i världen idag Uven som hotar de liberala demokratiska traditionerna. Vilket syns tydligt i länder som Ungern, Polen och ex idag USA.

Du borde vara stolt.
Citera
Idag, 09:48
  #518
Medlem
Ungern är drömlandet. Budapest är fantastiskt.

Swedistan är skit. Bajs. En skithåla styrd av ett woke fascistiskt matriarkat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback