Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-09, 01:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du vet inget om landet och du känner ingen sydkorean överhuvudtaget men ändå vet du att sydkoreanska män är svin och du uppvisar ett rabiat hat emot dem i tråden av ingen anledning alls. OK... Ett normalt feministiskt beteende antar jag.

Hur länge bodde du i Sydkorea?

Jag har inte kallat Sydkoreanska män för "svin" en enda gång, däremot har jag påstått att de behöver lägga av med sitt "sviniga beteende" gentemot de sydkoreanska kvinnorna.

Citat:
Haha! Det blir bara tröttsamt att argumentera med ohederliga kräk som dig. Halva din posthistorik består av manshat.

Hela din posthistorik består av hat och fientlighet gentemot kvinnor.

Citat:
Du förstår inte ens att värnplikten är ett måste för Sydkoreas överlevnad. De lever inte i din svenska rosaskimrande feministbubbla utan måste leva med ett konkret hot ifrån Nordkorea(och Kina) ständigt. Kim Jong-Un hade garanterat gnuggat händerna om ditt feministiska förslag blev verklighet och värnplikten avskaffades.

Säg det till de unga Sydkoreanska männen som vill avskaffa värnplikten (enligt artikeln du postade).

Citat:
Problemet är ju inte värnplikten i sig, då en värnplikt oftast kan skapa en man av en pojke, och inte heller sågs den som ett problem överhuvudtaget av tidigare generationer män utan som en plikt. Problemet ligger i att subversiva ideologier som din älskade feminism har sett till att luckra upp patriarkatet i samhället som gav människor, både män och kvinnor, en sorts pliktkänsla mot varandra. Om kvinnor inte vill göra sina plikter så kommer inte männen heller vilja göra sina och vice versa.

Varken män eller kvinnor mår bra av att leva under patriarkalt förtryck. Det är därför som män och kvinnor avskaffade det i väst.

Citat:
Vilket alternativ som är att föredra är ganska enkelt... Att du föredrar könskrig, utrotning och splittring före harmoni, balans och överlevnad är ju ingen hemlighet direkt.

Nja, allt ovanstående brukar ju ni antifeminister vurma och dregla över som fan. Me? Not so much.
Citera
2024-05-09, 01:20
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Jag har inte kallat Sydkoreanska män för "svin" en enda gång, däremot har jag påstått att de behöver lägga av med sitt "sviniga beteende" gentemot de sydkoreanska kvinnorna.

Du är allt lite lustig ibland när du försöker leka smart. Vad är någon som beter sig svinaktigt för något? Ett svin.

Citat:
Hela din posthistorik består av hat och fientlighet gentemot kvinnor.

Jag bad dig visa för belägg för detta påstående tidigare i tråden och det kunde du inte göra. Du förväxlar kritik mot feminismen eller ett bejakande av våra biologiska skillnader med kvinnohat.

Citat:
Säg det till de unga Sydkoreanska männen som vill avskaffa värnplikten (enligt artikeln du postade).

Det är ju precis det jag gör här i tråden, men jag förstår samtidigt att det inte bara går att kräva manliga plikter i ett samhälle utan att också kräva kvinnliga plikter. Du hänger dessutom upp dig så mycket på ett exempel i mitt inlägg och bortser från den större poängen.

Citat:
Varken män eller kvinnor mår bra av att leva under patriarkalt förtryck. Det är därför som män och kvinnor avskaffade det i väst.

Att ett folk inte ens fortplantar sig är det yttersta symptomet på att folket är sjukt och inte mår bra. Det går att dra paralleller till djur som vägrar att fortplanta sig i fångenskap men som gör det utan problem i sin naturliga miljö. Människor i det patriarkala Sydkorea hade inga problem med fortplantning och inte heller hade Sverige det.

Citat:
Nja, allt ovanstående brukar ju ni antifeminister vurma och dregla över som fan. Me? Not so much.

Vad kom först? Feminismen och dess könskrig eller reaktionen på feminismen dvs det du klassar som anti-feminism? En simpel fråga.
Citera
2024-05-09, 01:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
För det andra är din premiss som du bygger hela ditt inlägg på felaktig. Det råder inget patriarkat i dagens Sydkorea.

Jo patriarkatet lever fortfarande kvar inom stora viktiga områden i Sydkorea.
Citera
2024-05-09, 01:46
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Jo patriarkatet lever fortfarande kvar inom stora viktiga områden i Sydkorea.

Nej. Ett patriarkat kännetecknas av tydliga könsroller. Patriarkatet som existerade i Sydkorea var av konfuciansk modell där kvinnor gifte sig tidigt och var primärt hemma och tog hand om barnen.

Hur menar du att detta existerar i Sydkorea när vare sig män eller kvinnor gifter sig och skaffar barn längre?

I hela ditt långa inlägg är det en enda sak som tangerar sanningen och det är att boendekostnaderna ökat. Det är en del av förklaringen eftersom att i Sydkorea så associeras äktenskap med köp av hus, och ribban för att ens kunna köpa ett hus har höjts avsevärt för den yngre generationen, men det är självklart inte hela förklaringen till den enorma demografiska kollapsen. Att konsekvenserna av feminismen är en starkt bidragande orsak är helt uppenbart.
Citera
2024-05-09, 01:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du är allt lite lustig ibland när du försöker leka smart. Vad är någon som beter sig svinaktigt för något? Ett svin.

Citat:
Det är ju precis det jag gör här i tråden, men jag förstår samtidigt att det inte bara går att kräva manliga plikter i ett samhälle utan att också kräva kvinnliga plikter. Du hänger dessutom upp dig så mycket på ett exempel i mitt inlägg och bortser från den större poängen.

Jag tror inte de unga Sydkoreanska männen som vill avskaffa värnplikten i Sydkorea är närvarande här på detta forumet.

Unga Sydkoreanska män och kvinnor vill inte uppfylla gamla patriarkala "plikter" av olika anledningar.

Citat:
Att ett folk inte ens fortplantar sig är det yttersta symptomet på att folket är sjukt och inte mår bra. Det går att dra paralleller till djur som vägrar att fortplanta sig i fångenskap men som gör det utan problem i sin naturliga miljö. Människor i det patriarkala Sydkorea hade inga problem med fortplantning och inte heller hade Sverige det.

Du har ingen aning om hur folk mådde i det patriarkala Sverige.

Citat:
Vad kom först? Feminismen och dess könskrig eller reaktionen på feminismen dvs det du klassar som anti-feminism? En simpel fråga.

Förtryck/fientlighet/förminskande/skadliga fördomar och idéer/diskriminering etc. gentemot kvinnor kom först.
Citera
2024-05-09, 01:53
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
ag tror inte de unga Sydkoreanska männen som vill avskaffa värnplikten i Sydkorea är närvarande här på detta forumet.

Unga Sydkoreanska män och kvinnor vill inte uppfylla gamla patriarkala "plikter" av olika anledningar.

Du kan lika gärna skriva att du inte har några argument eller inte svara alls. Det är bättre än dessa intetsägande svar.

Citat:
Du har ingen aning om hur folk mådde i det patriarkala Sverige.

Jo, det har jag eftersom vi fortplantade oss. Ett folk som inte ens fortplantar sig är allvarligt sjukt och självmordsbenäget.

Citat:
Förtryck/fientlighet/förminskande/skadliga fördomar och idéer/diskriminering etc. gentemot kvinnor kom först.

Du besvarar inte frågan utan flyttar målstolpen. "Antifeminismen" pratade du om. Så återigen, vad kom först? Feminismen eller var det reaktionen på feminismen som du kallar för antifeminism?
Citera
2024-05-09, 01:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej. Ett patriarkat kännetecknas av tydliga könsroller. Patriarkatet som existerade i Sydkorea var av konfuciansk modell där kvinnor gifte sig tidigt och var primärt hemma och tog hand om barnen.

Patriarkat kännetecknas av förtryck och underkastelse. Mycket av detta lever kvar inom många områden i det Sydkoreanska samhället.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gend...in_South_Korea

Citat:
Hur menar du att detta existerar i Sydkorea när vare sig män eller kvinnor gifter sig och skaffar barn längre?

Ovanstående är en reaktion och anpassning efter det Sydkoreanska samhället som män och kvinnor gjort. Läs mina tidigare inlägg igen.

Citat:
Att konsekvenserna av feminismen är en starkt bidragande orsak är helt uppenbart.

Nej män och kvinnor har anpassat sig efter det Sydkoreanska samhället som fortfarande är patriarkalt inom många stora områden.
Citera
2024-05-09, 02:07
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Patriarkat kännetecknas av förtryck och underkastelse. Mycket av detta lever kvar inom många områden i det Sydkoreanska samhället.

Dina feministiska teser och konspirationsteorier är inte objektiv sanning. Vår biologi är lika lite förtryck som det är förtryck att en blind man föddes blind som ett resultat av sin biologi.

Citat:
Ovanstående är en reaktion och anpassning efter det Sydkoreanska samhället som män och kvinnor gjort. Läs mina tidigare inlägg igen.

Men du besvarar ju inte eller förklarar hur dina teser kan vara sanna när det är ett faktum att i ett tidigare, mer patriarkalt Sydkorea så var födslotalen på hälsosamma nivåer. Om dina teser stämmer att det är patriarkatets fel att inga barn föds i Sydkorea så borde barnafödandet öka desto mindre patriarkalt ett samhälle är men så är inte fallet.
Citera
2024-05-09, 02:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du kan lika gärna skriva att du inte har några argument eller inte svara alls. Det är bättre än dessa intetsägande svar.

Och du verkar inte ens ha läst artikeln du postade själv.

Där stod det klart och tydligt att den absoluta majoriteten av unga Sydkoreanska män vill avskaffa värnplikten. Så jag vettefan varför du sitter och gaggar om plikter och "göra män av pojkar".

Citat:
Jo, det har jag eftersom vi fortplantade oss. Ett folk som inte ens fortplantar sig är allvarligt sjukt och självmordsbenäget.

Du har fortfarande ingen aning om hur folk mådde i det patriarkala Sverige.

Men för all del, posta gärna lite studier från the golden days som visar hur deras lycka steg för varje barn de producerade.

Citat:
Du besvarar inte frågan utan flyttar målstolpen. "Antifeminismen" pratade du om. Så återigen, vad kom först? Feminismen eller var det reaktionen på feminismen som du kallar för antifeminism?

Kvinnorörelsen och feminismen kom först som en reaktion på det utbredda och djupgående förtrycket av kvinnor. Sen kom antifeminismen som en reaktion på att kvinnor fick samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män. Och på att kvinnor fick självbestämmande och löner de kunde överleva på. Tydligen blir en del män djupt kränkta av detta.
Citera
2024-05-09, 02:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Dina feministiska teser och konspirationsteorier är inte objektiv sanning. Vår biologi är lika lite förtryck som det är förtryck att en blind man föddes blind som ett resultat av sin biologi.

Förtrycket av kvinnor handlar inte om biologi.

Citat:
Men du besvarar ju inte eller förklarar hur dina teser kan vara sanna när det är ett faktum att i ett tidigare, mer patriarkalt Sydkorea så var födslotalen på hälsosamma nivåer. Om dina teser stämmer att det är patriarkatets fel att inga barn föds i Sydkorea så borde barnafödandet öka desto mindre patriarkalt ett samhälle är men så är inte fallet.

Förr i det patriarkala samhället hade kvinnorna få rättigheter eller möjligheter och inget självbestämmande. Så när mannen var kåt och ville knulla blev det oftast barn. Plus att många barn dog innan 5 års ålder. Plus att barnen var föräldrarnas pension. Kvinnor hade inga valmöjligheter utan det var bara föda barn och passa upp på man och barn resten av livet som gällde. Kvinnor var mer eller mindre livegna.

Mycket av detta lever kvar i det Sydkoreanska samhället, men nuförtiden har kvinnor något fler valmöjligheter. Därför skaffar så få Sydkoreanska kvinnor barn för de vill inte leva som tjänstehjon och ensamstående föräldrar resten av livet.
Citera
2024-05-09, 02:26
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Och du verkar inte ens ha läst artikeln du postade själv.

Där stod det klart och tydligt att den absoluta majoriteten av unga Sydkoreanska män vill avskaffa värnplikten. Så jag vettefan varför du sitter och gaggar om plikter och "göra män av pojkar".

Jag har inte påstått att unga män i Sydkorea inte vill avskaffa värnplikten. Du är helt enkelt för korkad för att förstå poängen jag för fram. Du fokuserar på saker jag inte ens sagt eller småsaker eftersom att du inte klarar av att argumentera mot den större poängen av det jag faktiskt säger.

Citat:
Du har fortfarande ingen aning om hur folk mådde i det patriarkala Sverige.

Tillräckligt bra för att på en gruppnivå fortplanta sig och föra mänskligheten och svenskarna vidare. Du kan ju fortsätta inbilla dig att ett folk som inte fortplantar sig och är självmordsbenäget på en gruppnivå är ett folk som mår bra.

Citat:
Kvinnorörelsen och feminismen kom först

Så alltså är det du kallar antifeminismen och manosfären en reaktion på feminismen och ett direkt resultat utav den. Som jag sa tidigare så skapar feminismen både dessa helt värdelösa män och kvinnor.
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-09 kl. 02:31.
Citera
2024-05-09, 02:29
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Förtrycket av kvinnor handlar inte om biologi.

Att män och kvinnor hade olika och tydliga roller i samhället handlar definitivt om vår biologi och våra biologiska skillnader.

Citat:
Förr i det patriarkala samhället hade kvinnorna få rättigheter eller möjligheter och inget självbestämmande. Så när mannen var kåt och ville knulla blev det oftast barn. Plus att många barn dog innan 5 års ålder. Plus att barnen var föräldrarnas pension. Kvinnor hade inga valmöjligheter utan det var bara föda barn och passa upp på man och barn resten av livet som gällde. Kvinnor var mer eller mindre livegna.

Mycket av detta lever kvar i det Sydkoreanska samhället, men nuförtiden har kvinnor något fler valmöjligheter. Därför skaffar så få Sydkoreanska kvinnor barn för de vill inte leva som tjänstehjon och ensamstående föräldrar resten av livet.

Inget av det du skriver här ovan styrker din tes om att det är patriarkatet som bär skulden till att så få barn föds i Sydkorea utan snarare tvärtom.

Läs frågan först en gång, och sedan läser du den ännu en gång, och ytterligare en gång, så kanske du kommer förstå vad jag frågar:

Hur kan dina teser kan vara sanna när det är ett faktum att i ett tidigare mer patriarkalt Sydkorea så var födslotalen på högre och hälsosamma nivåer? Om dina teser stämmer att det är patriarkatets fel att inga barn föds i Sydkorea så borde barnafödandet öka desto mindre patriarkalt ett samhälle är men så är inte fallet i Sydkorea utan vi ser att det totalt motsatta sker. Varför?
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-09 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in