Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 08:41
  #1
Medlem
Marviils avatar
Ska till Indien och vara där en månad. Får ta med 15 dosor vitt snus, men behöver det dubbla.

Tänker så här att om jag har 15 dosor i incheckat bagage och 15 dosor i handbagaget så borde det vara safe? De kommer ju inte att scannas vid samma tillfälle. Eller gör jag en tankevurpa här?

Tack!
Citera
2024-04-15, 08:43
  #2
Medlem
Marviils avatar
Eller finns ingen gräns för vitt snus? Det står ju inte på förpackningen att det är tobak så då kan de väl inte hävda att jag har med mig för mycket?
Citera
2024-04-15, 08:51
  #3
Medlem
Kantarellgudens avatar
Stoppas du för tullkontroll så spelar det ingen roll om förpackningarna är skrivna på svenska, arabiska eller alienspråk, de tar gärna sin tid och kollar upp saken i lugn och ro medans du står där och glor.
Citera
2024-04-15, 09:03
  #4
Medlem
Vitt snus är för tjejer och bögar så skärp dig.
Du klarar dig på 15 dosor i en månad ifall du inte spottar ut snusen efter 10 min din tönt.

Förövrigt för att svara på din fråga så riskerar du att bli av med överskottet och få böter i värsta fall om du tar med för mycket.

Indierna kan du annars muta
Citera
2024-04-15, 09:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
Ska till Indien och vara där en månad. Får ta med 15 dosor vitt snus, men behöver det dubbla.

Tänker så här att om jag har 15 dosor i incheckat bagage och 15 dosor i handbagaget så borde det vara safe? De kommer ju inte att scannas vid samma tillfälle. Eller gör jag en tankevurpa här?

Tack!

Du går väl med båda väskorna genom tullen när du landat i Indien?
Citera
2024-04-15, 09:21
  #6
Medlem
TorePunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
Ska till Indien och vara där en månad. Får ta med 15 dosor vitt snus, men behöver det dubbla.

Tänker så här att om jag har 15 dosor i incheckat bagage och 15 dosor i handbagaget så borde det vara safe? De kommer ju inte att scannas vid samma tillfälle. Eller gör jag en tankevurpa här?

Tack!

Det finns snus att få tag i i Indien, både vitt och med tobak, i påse. Bodde där ett tag. Lite olika mellan delstaterna men det finns åtminstone under disk så att säga.


https://imgur.com/HUxd1ZJ


Jag använde det snuset som reserv om det svenska tröt, det fungerar helt ok och är sanslöst billigt. Har för mig att motsvarande en dosa påsvitt låg på en 80 öre cirka. Nu är det några år sedan men ändå..

Och, ska tilläggas, de kontrollerar nästan aldrig i tullen. De brukar rikta in sig på sina egna medborgare som släpar hem diverse konstigheter. Själv tog jag in många stockar när jag väl varit hemma. Och, igen, skulle de stoppa dig så går allt att lösa med kontanter i den här sortens länder, om du förstår vad jag menar.. :-)

Just det ja, självklart har du med dig allt bagage när du passerar tullen.
__________________
Senast redigerad av TorePunk 2024-04-15 kl. 09:34.
Citera
2024-04-15, 09:30
  #7
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
[...]om jag har 15 dosor i incheckat bagage och 15 dosor i handbagaget så borde det vara safe? De kommer ju inte att scannas vid samma tillfälle. Eller gör jag en tankevurpa här?
Jag har ingen koll på införselreglerna men ja, du gör en en tankevurpa. Du har ju allt ditt bagage samlat med/på dig när du passerar tullfiltret vid ankomst.
Citera
2024-04-15, 09:56
  #8
Medlem
HVIT.s avatar
Tryck i innehållet från två dosor i en. Det funkar att få plats med det.
Citera
2024-04-15, 10:29
  #9
Medlem
Står ingenting om vitt snus - enbart tobak .

https://www.newdelhiairport.in/media...s-document.pdf
Citera
2024-04-15, 17:48
  #10
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vitt snus är för tjejer och bögar så skärp dig.
Det är också för människor som vill få lite mer kontroll på sin hjärna igen, börja höra bättre mm. mm. För övrigt tillverkas det väl tom. en del snus i Indien. Det går väl att köpa där numera?
Citera
2024-04-15, 18:22
  #11
Medlem
Skärp dig förfan! Snus finns redan i Indien, bara köpa på plats!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback