Citat:
Ursprungligen postat av
Clavicles-Vile
Hade själv lite samma problem när jag körde keto, dock var jag en riktig tjockis och det ska tydligen vara vanligt vid kraftig viktminskning.
Hur noggrann var du med protein och vitamin/mineral-upptaget när du körde tidigare?
Var inte tjockis jag började pga magproblem/magsår som läkte jättebra men blev klart slankare såklart men åt bättre mat.
Åt 3-4st ägg omelett med bacon/ost varje dag till lunch måste fått i mig en del sedan kött i någon form på kvällen. Är inte så inläst på vitamin/mineralier men knappast att jag åt massa bär eller något sådant. Slog mest på protein/fett/kolhydrater angående råvaror och följde dietdoctors recept till stor del för middagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Snabb viktnedgång ja.
Sedan kanske zinkbrist. Varför får man inte äta svamp på keto? Det är inte mycket kolhydrat i och full av de mystiska mineralerna vi inte får annars.
Sedan hormonell påverkan, det händer väldigt mycket med hormonerna när man inte insöndrar så mycket insulin. Tänker mig att det kanske stabiliserar sig.
Äta ägg varje dag och goda köttbitar ofta tror aldrig jag haft så höga zinkvärden faktiskt.
Det får man visst det var en favorit att ha i smörstekta champinjoner i omeletten för att lyxa till den. Bara 2.9 kolhydrater per 100g vet inte vad du pratar om.
Mm kommer ihåg att det var jävligt stressande för kroppen vid insättning etc.