Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-04-15, 22:05
Medlem
Funderar på att börja äta keto har gjort det förut bästa dieten min mage har aldrig mått bättre samt kött, salt, ägg, smör, olivolja, grädde, ost, goda oliver andra grönsaker lite frukt är typ det ända jag gillar att äta. Dessutom slipper man krascha efter varje måltid och blir så jävla snygg huden magen helt perfekt calvin klein modell i spegeln plus dessutom jag undviker alkohol mer då vilket inte är något jag borde dricka egentligen. Eller håller mig till olika sprit x schweppes zero-varianter.

Men har märkt när jag åt detta i 6 månder eller mer riktigt strikt att mitt hår blev tunnare från fluffigt tjockt och fick problem med att det inte växte ut nytt hår på nya ställen som det ska började noja tunnhårighet och grejer hamnade av slumpen tillbaks till kolhydratträsket mitt hår blev bättre igen. Var i tidiga 20-års åldern då inte normalt håravfall med åldern asså och det växte ju ut igen när jag började äta kolhydrater igen.

Behöver kroppen vara glukosdriven för att håret ska hållas eller vadå?

Varför uppstår detta problemet och hur löser man det om det går att lösas? Jaja ni som inte har det här problemet glad för er jag fick det problemet i alla fall och verkar inte vara helt ensam när jag googlade.
Senast redigerad av Congelado 2024-04-15 kl. 22:08.
Citera
2024-04-15, 23:32
Medlem
Hade själv lite samma problem när jag körde keto, dock var jag en riktig tjockis och det ska tydligen vara vanligt vid kraftig viktminskning.

Hur noggrann var du med protein och vitamin/mineral-upptaget när du körde tidigare?
Citera
2024-04-15, 23:39
Medlem
zombie-nations avatar
Snabb viktnedgång ja.

Sedan kanske zinkbrist. Varför får man inte äta svamp på keto? Det är inte mycket kolhydrat i och full av de mystiska mineralerna vi inte får annars.

Sedan hormonell påverkan, det händer väldigt mycket med hormonerna när man inte insöndrar så mycket insulin. Tänker mig att det kanske stabiliserar sig.
Citera
2024-04-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Hade själv lite samma problem när jag körde keto, dock var jag en riktig tjockis och det ska tydligen vara vanligt vid kraftig viktminskning.

Hur noggrann var du med protein och vitamin/mineral-upptaget när du körde tidigare?
Var inte tjockis jag började pga magproblem/magsår som läkte jättebra men blev klart slankare såklart men åt bättre mat.

Åt 3-4st ägg omelett med bacon/ost varje dag till lunch måste fått i mig en del sedan kött i någon form på kvällen. Är inte så inläst på vitamin/mineralier men knappast att jag åt massa bär eller något sådant. Slog mest på protein/fett/kolhydrater angående råvaror och följde dietdoctors recept till stor del för middagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Snabb viktnedgång ja.

Sedan kanske zinkbrist. Varför får man inte äta svamp på keto? Det är inte mycket kolhydrat i och full av de mystiska mineralerna vi inte får annars.

Sedan hormonell påverkan, det händer väldigt mycket med hormonerna när man inte insöndrar så mycket insulin. Tänker mig att det kanske stabiliserar sig.
Äta ägg varje dag och goda köttbitar ofta tror aldrig jag haft så höga zinkvärden faktiskt.

Det får man visst det var en favorit att ha i smörstekta champinjoner i omeletten för att lyxa till den. Bara 2.9 kolhydrater per 100g vet inte vad du pratar om.

Mm kommer ihåg att det var jävligt stressande för kroppen vid insättning etc.
Citera
2024-04-16, 09:08
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funderar på att börja äta keto har gjort det förut bästa dieten min mage har aldrig mått bättre samt kött, salt, ägg, smör, olivolja, grädde, ost, goda oliver andra grönsaker lite frukt är typ det ända jag gillar att äta. Dessutom slipper man krascha efter varje måltid och blir så jävla snygg huden magen helt perfekt calvin klein modell i spegeln plus dessutom jag undviker alkohol mer då vilket inte är något jag borde dricka egentligen. Eller håller mig till olika sprit x schweppes zero-varianter.

Men har märkt när jag åt detta i 6 månder eller mer riktigt strikt att mitt hår blev tunnare från fluffigt tjockt och fick problem med att det inte växte ut nytt hår på nya ställen som det ska började noja tunnhårighet och grejer hamnade av slumpen tillbaks till kolhydratträsket mitt hår blev bättre igen. Var i tidiga 20-års åldern då inte normalt håravfall med åldern asså och det växte ju ut igen när jag började äta kolhydrater igen.

Behöver kroppen vara glukosdriven för att håret ska hållas eller vadå?

Varför uppstår detta problemet och hur löser man det om det går att lösas? Jaja ni som inte har det här problemet glad för er jag fick det problemet i alla fall och verkar inte vara helt ensam när jag googlade.

Varför göra det så extremt? Har aldrig förstår alla ketos-entusiaster. Måste det gå fort?
Skär ner ordentligt på alkoholen och ta bort lite kolhydrater så är du hemma
Citera
2024-04-16, 10:25
Medlem
Handlar möjligen om det fantastiska att ni boostar testo under keto-state. Va glada och köp en keps.
Citera
2024-04-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Varför göra det så extremt? Har aldrig förstår alla ketos-entusiaster. Måste det gå fort?
Skär ner ordentligt på alkoholen och ta bort lite kolhydrater så är du hemma
För att man vill att kroppen ska drivas på ketoner (fett) och inte av glukos (socker) äter man för mycket kolhydrater under keto börjar man må dåligt kroppen stressas när ställer om. Åt sötpotatis en gång när jag gick på det här blev serverad av andra kändes som att jag höll på att svimma som att jag hade fått i gift i min kropp. Svaghet och grejer man måste vara strikt.

Vadå gå fort? Det handlar inte om någon bantningsmetod det här om du tror det utan om vad man verkar må bäst av.
Senast redigerad av Congelado 2024-04-16 kl. 14:25.
Citera
2024-04-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Handlar möjligen om det fantastiska att ni boostar testo under keto-state. Va glada och köp en keps.
Kom med något konkret på den teorin. Vill gärna ha kvar fint hår gå runt med keps passar inte riktigt min stil.
Citera
2024-04-16, 17:14
Medlem
Citat:
För att man vill att kroppen ska drivas på ketoner (fett) och inte av glukos (socker) äter man för mycket kolhydrater under keto börjar man må dåligt kroppen stressas när ställer om. Åt sötpotatis en gång när jag gick på det här blev serverad av andra kändes som att jag höll på att svimma som att jag hade fått i gift i min kropp. Svaghet och grejer man måste vara strikt.

Vadå gå fort? Det handlar inte om någon bantningsmetod det här om du tror det utan om vad man verkar må bäst av.

INTE en bantningsmetod?
Ska du köra kolhydratsfritt som en livsstil?
Nåja, då får du supa på om kroppen ska få bränsle.
Då lever du nog lite längre iallafall
Citera
2024-04-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
INTE en bantningsmetod?
Ska du köra kolhydratsfritt som en livsstil?
Nåja, då får du supa på om kroppen ska få bränsle.
Då lever du nog lite längre iallafall
Just det. Läs på och kanske lär dig något.

Man får i sig kolhydrater men inte samma sjuka mängder som att smälla bröd och pasta a la folks vanliga diet. Det är kolhydrater i nästan allt förutom kött vet du? Vet du vad en kolhydrat är ens?

Det sker en transformation från glukos (socker) till att kroppens bränsle nu drivs av fett av den ketogena dieten förstår du?
Citera
2024-04-16, 18:48
Medlem
Citat:
Just det. Läs på och kanske lär dig något.

Man får i sig kolhydrater men inte samma sjuka mängder som att smälla bröd och pasta a la folks vanliga diet. Det är kolhydrater i nästan allt förutom kött vet du? Vet du vad en kolhydrat är ens?

Det sker en transformation från glukos (socker) till att kroppens bränsle nu drivs av fett av den ketogena dieten förstår du?

Förstår precis.
Det är säkert en bra diet om man är tjock, krökar och ligger på sofflocket.

Annars kan man göra som alla andra och äta normalt, dra ner på krökat och lite kolhydrater och aktivera sig fysiskt
Citera
2024-04-16, 19:04
Medlem
Citat:
En ignorant adjö!

Haha nej jag blir kvar och ser till så att du överlever 😘
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera