Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-17, 14:11
  #1
Medlem
Någon som haft liknande? Var och lagade hål i tanden för 3 dagar sedan och sedan dess har jag haft sån svår migrän som inte går över. Smärtstillande biter inte. Fick åka in på akuten igår men dem kunde inte hjälpa och inget dem gav där hjälpte.

Vad kan man göra? Tips?
Citera
2024-04-17, 14:13
  #2
Medlem
triptykens avatar
Kontakta tandläkaren och förklara. Tre dagar med migrän låter ju brutalt hemskt.

I värsta fall är det att du fått nåt vajsing på en nerv eller nåt som måste läka - oberoende vad kontakta din tandläkare på studs.
Citera
2024-04-17, 14:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kontakta tandläkaren och förklara. Tre dagar med migrän låter ju brutalt hemskt.

I värsta fall är det att du fått nåt vajsing på en nerv eller nåt som måste läka - oberoende vad kontakta din tandläkare på studs.

Ringde dem men dem sa att det inte fanns något kopplat till tanden och smärtorna
Citera
2024-04-17, 14:49
  #4
Medlem
triptykens avatar
Be en kompis om hjälp i kontakten med dom.

Bara så att man är säker: du har aldrig haft migrän förr? Och att det började från tandsmärtan?

Orsaken varför en kompis är för att du antagligen inte är på ditt mest vältaliga humör med migränen och det är brutalt tungt att hålla vårdkontakt när man mår kasst. När polaren är där kontakta 1177 också, och VC igen.

Btw finns det orsak varför dom kanske skulle vilja neka dig tyngre smärtstillande? Typ gamla drogdomar, eller liknande?
Citera
2024-04-17, 14:49
  #5
Medlem
Hypokondriker eller så bör du ju söka dig till en VC för bedömning:

(FB) Mitt huvud och kropp brinner och kliar fruktansvärt, vad kan det vara?
Citera
2024-04-17, 15:01
  #6
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hypokondriker eller så bör du ju söka dig till en VC för bedömning:

(FB) Mitt huvud och kropp brinner och kliar fruktansvärt, vad kan det vara?

Go jävla catch! Missade jag...

Vet att detta är Off Topic men undrar hur det funkar med just hypokondriker när dom väl får sjukdomar?
Citera
2024-04-17, 15:05
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hypokondriker eller så bör du ju söka dig till en VC för bedömning:

(FB) Mitt huvud och kropp brinner och kliar fruktansvärt, vad kan det vara?
fult av dig att tycka att en person med flera besvär är 'hypokondriker'.
Citera
2024-04-17, 15:09
  #8
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1990
Ringde dem men dem sa att det inte fanns något kopplat till tanden och smärtorna

Låter som svensk vård.... Ringer du igen så kommer dom skylla på ångest
Citera
2024-04-17, 15:48
  #9
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1990
Någon som haft liknande? Var och lagade hål i tanden för 3 dagar sedan och sedan dess har jag haft sån svår migrän som inte går över. Smärtstillande biter inte. Fick åka in på akuten igår men dem kunde inte hjälpa och inget dem gav där hjälpte.

Vad kan man göra? Tips?

Vad i smärtstillandeväg har du provat?

Har du feber? Infektionstecken?
Citera
2024-04-17, 15:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Be en kompis om hjälp i kontakten med dom.

Bara så att man är säker: du har aldrig haft migrän förr? Och att det började från tandsmärtan?

Orsaken varför en kompis är för att du antagligen inte är på ditt mest vältaliga humör med migränen och det är brutalt tungt att hålla vårdkontakt när man mår kasst. När polaren är där kontakta 1177 också, och VC igen.

Btw finns det orsak varför dom kanske skulle vilja neka dig tyngre smärtstillande? Typ gamla drogdomar, eller liknande?

Hade migrän när jag var 14. 42 nu
Citera
2024-04-17, 15:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vad i smärtstillandeväg har du provat?

Har du feber? Infektionstecken?

Ipren, Alvedon, Treo, Naproxen, Zoomig
Citera
2024-04-17, 15:53
  #12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1990
Ipren, Alvedon, Treo, Naproxen, Zoomig

Vid extrem migrän kan det ibland funka att samtidigt ta alvedon naproxen och zomig samtidigt. Om man har testat detta och det inte hjälper får man ibland paraflex av akuten och det kan också hjälpa. Men i och med att du gjort ett ingrepp i munnen och smärtan kommit efter det tycker jag du ska uppsöka din tandläkare och be dem göra en koll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback