• 1
  • 2
2024-04-17, 15:15
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Känner dessvärre ingen som bär Breitling, känns aningen nyrikt liksom Rolex många gånger… Iallafall i min mening. När man läser här på Flashback får man synnerligen en negativ bild av Breitling, har sett flertalet inlägg om att det är ett märke som är otroligt överskattat.

Har jag fel i mitt påstående, eller hur ligger det till med Breitling?
Citera
2024-04-17, 15:23
Medlem
Det är nog din mening.

Precis som med Rolex så handlar det såklart om vem som köper klockan. Båda märkena har funnits på marknaden i +100 år.
Citera
2024-04-17, 15:40
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är nog din mening.

Precis som med Rolex så handlar det såklart om vem som köper klockan. Båda märkena har funnits på marknaden i +100 år.
Jo, men så är det väl med lite allting. Att röka är å ens sidan trashigt om du är fattig, samtidigt som det å andra sidan är classy om du tillhör överklassen.
Citera
2024-04-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Känner dessvärre ingen som bär Breitling, känns aningen nyrikt liksom Rolex många gånger… Iallafall i min mening. När man läser här på Flashback får man synnerligen en negativ bild av Breitling, har sett flertalet inlägg om att det är ett märke som är otroligt överskattat.

Har jag fel i mitt påstående, eller hur ligger det till med Breitling?
Har själv en Breitling BO1 42mm.
den har stigit i värde samt många känner igen den av folk som bara råka se den, kan höra folk nämner klockan bara man går förbi, förstår det är riktiga klockmänniskor, som brukar snappa upp detta.
Citera
2024-04-17, 20:51
Medlem
Det som är mest nyrikt av allt är väl att kissnödigt fråga sig om prylen man dregglar på är trendrätt eller inte?

Köp det du vill ha om du har råd och blir glad av det, livet är kort.
Citera
2024-04-21, 21:21
Medlem
Breitling anses vara ganska tacky av många ”klock-influencers” (riktiga proffs på klockor dock, respekterade säljare och samlare, men som också syns mycket på sociala medier). Men det är ju ett klassiskt märke och givetvis inga skräpklockor.

Personligen har jag aldrig tyckt om Breitling, de gör helt enkelt ganska fula och väldigt icke-prisvärda klockor i mina ögon. Men har vänner som gillar och bär Breitling och jag värderar inte andra baserat på deras klockor (finns gränser, enorma Invicta- eller typ Diesel-klockor har jag lite svårt att acceptera).
Citera
2024-06-23, 10:14
Medlem
Il.Malizias avatar
Författaren Jack Carr (briljant skapare av bl.a. Terminal List på Amazon) nämnde nyligen på Joe Rogan att "all the sketchy people wear Breitlings, it's a thing", då ryske vapenhandlaren "Merchant of Death" visades med en Breitling på sig.
Är detta allmänt känt?

Det nämns från 2:18:55
https://www.youtube.com/watch?v=HDgn-qAs_DM

Edit: Tydligen en artikel om det hela
https://www.watchesofespionage.com/b...wear-breitling
Senast redigerad av Il.Malizia 2024-06-23 kl. 10:17.
Citera
2024-06-23, 14:46
Avstängd
WT har inte klocka på armen. Nyrikt? Nja det är väl mer Rolex som framgångsrika bilhandlare och kriminella gillar att bära "rollen" dock förstår jag inte varför när det finns en sådan eftermarknad av kopior också som folk kan bära det klockmärket har gått i inflation för länge sen. Rolex kasta klockan ser jag en clown med en jag förutsätter att han har köpt en fake och försöker spela läcker.
Citera
2024-06-29, 13:47
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Definitivt WT! Det gäller att omfamna den kultur man är sprungen ur. /Tribaltatuering
Citera
2024-06-30, 13:21
Medlem
Tullamores avatar
Är absolut ingen klockkännare men jag tycker att många av deras modeller är rätt snygga. Kan inte inse varför dom skulle vara mera tattiga än andra märken. Men som sagt, jag är ingen klockkännare.
Citera
2024-07-04, 12:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Har själv en Breitling BO1 42mm.
den har stigit i värde samt många känner igen den av folk som bara råka se den, kan höra folk nämner klockan bara man går förbi, förstår det är riktiga klockmänniskor, som brukar snappa upp detta.

Breitling skall köpas begagnad

Om du har köpt klockan ny i butik i Sverige till riktpris så kan den inte ha stigit i värde, nutida Breitling har mycket dåligt andrahandsvärde.

Om du till exempel har köpt klockan utomlands och gjort ett momsbedrägeri så är det den brottsliga gärningen som har gjort klockan lönsam, klockan i sig är inte en bra affär.
Senast redigerad av trottwell 2024-07-04 kl. 12:49.
Citera
2024-07-04, 13:53
Medlem
Om det är WT eller inte beror på vem som bär den. Breitling är rätt stort bland flygintresserade till exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in