Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 15:15
  #1
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Känner dessvärre ingen som bär Breitling, känns aningen nyrikt liksom Rolex många gånger… Iallafall i min mening. När man läser här på Flashback får man synnerligen en negativ bild av Breitling, har sett flertalet inlägg om att det är ett märke som är otroligt överskattat.

Har jag fel i mitt påstående, eller hur ligger det till med Breitling?
Citera
2024-04-17, 15:23
  #2
Medlem
Det är nog din mening.

Precis som med Rolex så handlar det såklart om vem som köper klockan. Båda märkena har funnits på marknaden i +100 år.
Citera
2024-04-17, 15:40
  #3
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är nog din mening.

Precis som med Rolex så handlar det såklart om vem som köper klockan. Båda märkena har funnits på marknaden i +100 år.
Jo, men så är det väl med lite allting. Att röka är å ens sidan trashigt om du är fattig, samtidigt som det å andra sidan är classy om du tillhör överklassen.
Citera
2024-04-17, 19:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Känner dessvärre ingen som bär Breitling, känns aningen nyrikt liksom Rolex många gånger… Iallafall i min mening. När man läser här på Flashback får man synnerligen en negativ bild av Breitling, har sett flertalet inlägg om att det är ett märke som är otroligt överskattat.

Har jag fel i mitt påstående, eller hur ligger det till med Breitling?
Har själv en Breitling BO1 42mm.
den har stigit i värde samt många känner igen den av folk som bara råka se den, kan höra folk nämner klockan bara man går förbi, förstår det är riktiga klockmänniskor, som brukar snappa upp detta.
Citera
2024-04-17, 20:51
  #5
Medlem
Det som är mest nyrikt av allt är väl att kissnödigt fråga sig om prylen man dregglar på är trendrätt eller inte?

Köp det du vill ha om du har råd och blir glad av det, livet är kort.
Citera
2024-04-21, 21:21
  #6
Medlem
Breitling anses vara ganska tacky av många ”klock-influencers” (riktiga proffs på klockor dock, respekterade säljare och samlare, men som också syns mycket på sociala medier). Men det är ju ett klassiskt märke och givetvis inga skräpklockor.

Personligen har jag aldrig tyckt om Breitling, de gör helt enkelt ganska fula och väldigt icke-prisvärda klockor i mina ögon. Men har vänner som gillar och bär Breitling och jag värderar inte andra baserat på deras klockor (finns gränser, enorma Invicta- eller typ Diesel-klockor har jag lite svårt att acceptera).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback