Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 19:05
  #1
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Ni som sitter flera stycken inne på ett stort kontorsrum (ej aktivitetsbaserat), hur gör ni när ni har flera egna Teams-möten i veckan?

Får ni det för de övriga i rummet? Hur löser ni det på bästa sätt så ingen störs?
Citera
2024-04-17, 19:31
  #2
Medlem
tastass avatar
Det brukar inte vara något större problem, störs jag av grannarnas möten brukar jag hänga på mina egna hörlurar med eller utan musik beroende på vad jag pysslar med för stunden.
Citera
2024-04-17, 20:47
  #3
Medlem
Mardröm att sitta i öppet kontorslandskap och delta i teams-möten. Speciellt när kollegor i närheten är med på samma möte. Ännu en anledning att arbeta hemifrån.
Citera
2024-04-17, 21:11
  #4
Medlem
Öppna kontorslandskap är djävulens påfund.

Men....
Skaffa ett par bra hörlurar som tar bort omkringliggande ljud.
Typ Jabra Evolve2 85.

Och för att inte störa sina kollegor för mycket så behöver man inte prata allt för högt på sina möten.

Utöver det så kan det vara bra att sätta upp ljuddämpande lösningar i rummet.
Exempel ljudabsorberande skärmväggar, se till att ha möbler och gardiner som dämpar ljudet en del.
Citera
2024-04-17, 21:49
  #5
Medlem
GregerMedeltids avatar
Nu är jag bara på kontoret ibland och jobbar mest hemma, men när jag är där sitter jag upp till 3 andra i samma rum. Det är inga problem med bra lurar, som någon annan nämnde i tråden har Jabra rätt bra alternativ. Då hör jag inget från andra och micken snappar inte upp något ur rummet.

Vi har ett par modeller att välja på, bara lägga en beställning hos IT, chefen bekräftar med ett knapptryck och leverans samma dag. Så borde det vara på alla företag, men jag har suttit i många möten med externa gäster där folk använder billiga skräpheadset eller till och med mikrofonen från sin laptop.
Citera
2024-04-17, 23:24
  #6
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Får du inte lämna stället och ta det nån annanstans? Låter jävligt påfrestande.
Citera
2024-04-17, 23:44
  #7
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Ni som sitter flera stycken inne på ett stort kontorsrum (ej aktivitetsbaserat), hur gör ni när ni har flera egna Teams-möten i veckan?

Får ni det för de övriga i rummet? Hur löser ni det på bästa sätt så ingen störs?
Sådana möten tar man i konferens/samtalsrum, inte i gemensamma ytan. Respektlöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback