Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 19:21
  #1
Medlem
Brashears avatar
Vad brukar ni göra på alkohol?
Citera
2024-04-17, 23:31
  #2
Medlem
Armons avatar
Gjorde chokladbollar med sprit i en gång genom att inkludera kaffelikör, kokoslikör, triple sec och om jag inte minns fel även vaniljvodka. Även om jag bedömde resultatet som lyckat har det inte blivit någon repris, så jag skulle inte påstå att det är något jag "brukar" göra dock.
Citera
2024-04-18, 16:18
  #3
Moderator
Jultrollets avatar
Rubrik förtydligad från "Alkohol".

Då tråden startats i forumet för Godis, frukt och snacks får vi anta att TS vill ha tips på godis man kan göra som det är alkohol i. Ger tråden en chans trots en minst sagt tunn trådstart.

Kakor, pajer och liknande efterrätter hör till forumet för Bakning, kakor och matbröd och inte här.

/Moderator
Citera
2024-04-22, 19:24
  #4
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armon
Gjorde chokladbollar med sprit i en gång genom att inkludera kaffelikör, kokoslikör, triple sec och om jag inte minns fel även vaniljvodka. Även om jag bedömde resultatet som lyckat har det inte blivit någon repris, så jag skulle inte påstå att det är något jag "brukar" göra dock.
Ja, jag har också gjort någon sådan variant med chokladbollar. Vid något tillfälle testade jag julgodis med olika alkohol i. Tryfflar med Baileys eller whisky, Mozartkulor med konjak och någon form av chokladöverdragen marsipanlimpa fylld med punsch och nougat. Men nej, det är inget jag brukar göra heller utan det var bara en enstaka gång eller så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback