Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-18, 08:26
  #1
Medlem
Den kända skådespelerskan lånade ut 1,6 miljoner 2022 till socitetskvinnan som nu stäms eftersom hon inte betalat tillbaka hela skulden. Vem?

https://www.expressen.se/noje/societ...ter-miljonlan/
Citera
2024-04-18, 08:34
  #2
Medlem
Vaktmestarens avatar
”Du lovade mig på heder och samvete”, skriver hon i ett mejl till hög profilerade societetskvinna.

Kanske är någon av de societetskvinnor som figurerar i trådarna

Skådespelskan lär bli osagt, väntar med spänning.
Citera
2024-04-18, 08:36
  #3
Medlem
Äntligen lite köttigt göttigt! Tyvärr lär det väl vara två människor man inte hört talas om.
Citera
2024-04-18, 09:00
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Någon som har tillgång till artikeln? Den är låst för mig. Kan man bara se när stämningsansökan lämnats in kan man maila Stockholm respektive Attunda tingsrätt (jag förutsätter att det skett inom någon av dessa två tingsrätters domsagor), så lär man kunna få fatt på stämningsansökan.
Citera
2024-04-18, 09:15
  #5
Medlem
P944s avatar
Expressen:
Societetskvinnan har betalat tillbaka delar av lånet i omgångar sedan mars 2023, men enligt skådespelaren återstår fortfarande 190 000 kronor.
Citera
2024-04-18, 09:25
  #6
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Äntligen lite köttigt göttigt! Tyvärr lär det väl vara två människor man inte hört talas om.

Tror inte mer än en promille av svenska skådespelare har 1.6 miljoner över att låna ut. De flesta lever nog närmare existensminimum. Men sen behöver ju inte pengarna komma från egna skådespelarframgångar, utan kan komma från annan sysselsättning, arv eller gubbens pengar.
Citera
2024-04-18, 09:54
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Expressen:
Societetskvinnan har betalat tillbaka delar av lånet i omgångar sedan mars 2023, men enligt skådespelaren återstår fortfarande 190 000 kronor.

Vad? Lånade ut 1,6 miljoner 2022, nu är det första halvan av 2024 och det har återbetalats 1,4 milj.
Tycker det verkar som om betalningsvilligheten varit helt okej.
Citera
2024-04-18, 10:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Tror inte mer än en promille av svenska skådespelare har 1.6 miljoner över att låna ut. De flesta lever nog närmare existensminimum. Men sen behöver ju inte pengarna komma från egna skådespelarframgångar, utan kan komma från annan sysselsättning, arv eller gubbens pengar.
Det är lite det jag är ute efter. Nepo babies gonna nepo.
Citera
2024-04-18, 10:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Tror inte mer än en promille av svenska skådespelare har 1.6 miljoner över att låna ut. De flesta lever nog närmare existensminimum. Men sen behöver ju inte pengarna komma från egna skådespelarframgångar, utan kan komma från annan sysselsättning, arv eller gubbens pengar.

Jag trodde inte heller att svenska skådespelare har så fett med pengar på konto dom har nog så dom klarar sig och sen är man en societetskvinna så har man väl egna miljoner och umgås med Kungafamiljen och bor på Strandvägen/Östermalm.
Citera
2024-04-18, 10:51
  #10
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Äntligen lite köttigt göttigt! Tyvärr lär det väl vara två människor man inte hört talas om.

Fråga 1:
Vad betyder köttigt göttigt? Göttigt fattar jag, men ja
Fråga 2:
Har en fullkomligt okänd skådespelerska 2 miljoner liggandes att bara låna ut sådär? Känns som det bör vara någon småkänd ändå, kanske? Vad vet jag då man blott är ett simpelt butiksbiträde
Citera
2024-04-18, 10:57
  #11
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det är lite det jag är ute efter. Nepo babies gonna nepo.

Men vilken svensk miljonärskådis menar du på ha barn som också är skådisar och i sin tur lånat ut pengar?
Köper och vet att många (äldre) skådisars ungar också blir skådisar i och med nepo, ja. Men hyfsat med pengar på det? I Sverige?

Kommer bara på möjligen Stellan som har miljoner liggande och likaså hans klan men dessa är ju skådespelare inte skådespelerskor så det passar inte in.
Citera
2024-04-18, 11:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Men vilken svensk miljonärskådis menar du på ha barn som också är skådisar och i sin tur lånat ut pengar?
Köper och vet att många (äldre) skådisars ungar också blir skådisar i och med nepo, ja. Men hyfsat med pengar på det? I Sverige?

Kommer bara på möjligen Stellan som har miljoner liggande och likaså hans klan men dessa är ju skådespelare inte skådespelerskor så det passar inte in.

Lena Endre har väl miljoner? Lena Olin, Rebecka Ferguson, Pernilla August, Noomi Rapace. Sen finns det väl en del som Birgitta Andersson och Christina Schollin som säkert har en del.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback