Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-19, 13:44
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotbo...on-helt-galet/


Den här värvningen har blivit en stor snackis runt om i Europa.


Killen är 15 år gammal och kommer alltså tjäna miljonbelopp , runt 80000 i månaden .


Själva värvningen säger jag väl inte så mycket om.


Men vad tycker vi om att ett barn tjänar såna enorma summor på att vara heltidsproffs? Det låter aningen sjukt enligt mig .
Citera
2024-04-19, 13:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/sport/fotbo...on-helt-galet/


Den här värvningen har blivit en stor snackis runt om i Europa.


Killen är 15 år gammal och kommer alltså tjäna miljonbelopp , runt 80000 i månaden .


Själva värvningen säger jag väl inte så mycket om.


Men vad tycker vi om att ett barn tjänar såna enorma summor på att vara heltidsproffs? Det låter aningen sjukt enligt mig .

Från vilken ålder tycker du man ska få börja tjäna pengar?
Citera
2024-04-19, 13:53
  #3
Medlem
Karibiens avatar
Håller med. För tidigt. Kommer inte sluta väl för killen.
Citera
2024-04-19, 13:54
  #4
Medlem
En sak är säker, och det är att han inte är 15 år gammal.

De maskerar den egentliga åldern, titta bara på bilden för nog bekräftelse.

På sin höjd är han 13 år, troligen yngre än så.
Citera
2024-04-19, 14:00
  #5
Medlem
Inga jättesummor jämfört med vad man tror/hoppas han ska generera när han säljs. Ju yngre man värvar desto billigare. Desto högre roi. Blir det inget av han har han bara kostat några miljoner. Och får han den utveckling man tror är det ren vinst.
Citera
2024-04-19, 14:06
  #6
Medlem
Enterprises avatar
Jag var under intrycket att klubbarna är förbjudna att kontraktera spelare under 18 år. Eller är detta enbart i Sverige?
Citera
2024-04-19, 14:19
  #7
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
En sak är säker, och det är att han inte är 15 år gammal.

De maskerar den egentliga åldern, titta bara på bilden för nog bekräftelse.

På sin höjd är han 13 år, troligen yngre än så.
Tror knappast det går att fuska med danska barns ålder. Hade ju blivit avslöjat direkt.
Citera
2024-04-19, 14:41
  #8
Medlem
Utvecklingen e tråkig..Men detta e noll kostnad vad de räknad sälja honom om 2-3 år.


Roony fick med bra lön när han joina FCK
Citera
2024-04-19, 14:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
En sak är säker, och det är att han inte är 15 år gammal.

De maskerar den egentliga åldern, titta bara på bilden för nog bekräftelse.

På sin höjd är han 13 år, troligen yngre än så.

Hur skulle de gøre det? Han går i skole og har familie. Er alle med på at maskere alderen?
Helt vanvittige lønninger for en dreng, men hvis ikke FCK, så sikkert Ajax eller lignende.
Citera
2024-04-19, 14:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag var under intrycket att klubbarna är förbjudna att kontraktera spelare under 18 år. Eller är detta enbart i Sverige?

Det gäller väl främst längre kontrakt. Max tre år för spelare under 18, det var väl därför som Lucas Bergvall skrev på för fem år för Tottenham först på sin 18-årsdag till exempel. Men det bör väl rimligtvis finnas en nedre gräns även för de treåriga kontrakten, kanske är det lokala regler där.
Det ringer nån klocka om att det finns nåt som säger att man måste vara 17 för proffskontrakt i England till exempel.
Citera
2024-04-19, 15:00
  #11
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karibien
Håller med. För tidigt. Kommer inte sluta väl för killen.
Man kan undra hur du tänker. Om killen får en drös med pengar tror du inte föräldrarna hjälper honom att spara eller spendera dessa?
Fattar bara inte hur du menar med det INTE kan sluta väl för killen.
Han behöver inte blanda sig med gangster som en del ungdomar gör i sverige. Berätta hur du tänkte när du skrev det för jag tror inte det kan vara fel.
Citera
2024-04-19, 15:46
  #12
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Lär bli en flopp. Att kasta pengar på någon vid den ålder kan stjälpa utvecklingen.

Han tänker "jag är bäst redan vid 15, vad ska jag träna och jobba hårt för"?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback