Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 15:14
  #1
Medlem
Vet flertalet personer som skaffat barn med en partner dom knappt gillar längre för att sedan göra slut kort efter att barnet har fötts.

Hur vanligt är detta? Är man så stressad över att skaffa barn att man inte bryr sig om vem man gör det med eller vad kan anledningen vara?
Citera
2024-04-19, 15:22
  #2
Medlem
Poteters avatar
Barnet skriker på natten så båda blir trötta och det blir bråk om vem som ska gå upp och sexlivet drabbas så då gör folk slut.
Citera
2024-04-19, 15:27
  #3
Medlem
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Vet flertalet personer som skaffat barn med en partner dom knappt gillar längre för att sedan göra slut kort efter att barnet har fötts.

Hur vanligt är detta? Är man så stressad över att skaffa barn att man inte bryr sig om vem man gör det med eller vad kan anledningen vara?
Ja, jag ville inte leva ihop med barnets pappa. Usch.
Citera
2024-04-19, 15:53
  #4
Medlem
SmegmaFris avatar
För att folk är idioter och tror att ett barn ska rädda deras redan misslyckade relation.
Citera
2024-04-19, 15:56
  #5
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Barnet skriker på natten så båda blir trötta och det blir bråk om vem som ska gå upp och sexlivet drabbas så då gör folk slut.

Ja, ofta är nog inte orsaken mer komplicerad än så här. Det ÄR fruktansvärt jobbigt att ta hand om småbarn, och särskilt det första halvåret eller så innan de börjar sova hela nätter. Detta måste man vara beredd på, och man måste vara mogna, vara fullt friska båda två, vara beredd att sätta sig själva i andra hand, samt ha ett starkt förhållande innan om det ska fungera. Jag blir helt förtvivlad ibland när jag ser vilka som är gravida, jag tänker "stackars barn"!
Citera
2024-04-19, 16:30
  #6
Medlem
Sorgligt är det, som att dom måste bevisa något för att sedan lämna barnet.
Citera
2024-04-19, 16:55
  #7
Medlem
VelvetThornss avatar
Har också sett detta fenomen första hand flertalet gånger.

I samtliga fall har det redan knakat i fogarna hos paret och relationen är på väg utför. Då får de snilleblixten att skaffa barn för att rädda relationen. Det funkar inte. Om något så blir det bara värre.
Citera
2024-04-19, 17:00
  #8
Medlem
Ghastens avatar
Säkert många män som blir lurade av kvinnor att jag har skydd. Hoppas män använder kondom oftare. Kul för barn ha en frånvarande pappa.
Citera
2024-04-19, 17:03
  #9
Medlem
Storstark68s avatar
Finns inget mer krävande (bortsett från krig) än att ta hand om småbarn 24/7 och många föräldrar blir totalt slutkörda, inte minst när båda måste jobba heltid. Sexlivet blir sämre och sämre, dessutom minskar umgänget med vännerna. Nä fy fan...vi lever i ett arbetsläger där barn är en psykisk och ekonomisk belastning. Men vill man ändå knulla fram en spädis är det nog bra att inte vänta tills man är 35 eller äldre, då man blir bekvämare med åren.
Citera
2024-04-19, 17:07
  #10
Medlem
De är efterblivna?
Citera
2024-04-19, 17:08
  #11
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Antagligen för ungen var apful
Citera
2024-04-19, 17:09
  #12
Medlem
De är efterblivna? Sen är barnet efterblivet och skaffar barn som ung och sen fortsätter efterblivenheten.

The circle of life.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback