Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-05, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Jag tror att många män är beredda att ge av det dom kämpat till sig. Men i utbyte vill dom ha ett erkännande, bekräftelse eller respekt. Dessa 3 är inte alls lika vanligt förekommande idag bland män, så därför blir män mer bittra och småsinta idag.
Precis.
När jag dejtade så brukade kvinnor alltid föreslå middag på Resturanger de vill testa. Och då föreslog jag att vi delar på notan... Vilket de inte gillade.

Så jag skrev i profilen min att jag endast börjar med fikadejter och middag vid andra dejten.

Det blev färre gold diggers och fler kvinnor som Dejtade seriöst och inte krävde att killen ska betala för dyrbara middagar vid första träffen
Citera
2024-09-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Känns som att det inom manosfären finns många bittra män. De ogillar kvinnor, och framförallt att betala för dem. De känner sig utnyttjade så fort de behöver betala notan.

Men är det inte mer chad att vara mannen som försörjer sin kvinna? Inte tvingar henne att jobba. Tjänar bra, betalar för henne, låter henne ta hand om hemmet och familjen medan man själv är ute och tjänar pengar.

Många män inom mansrörelsen verkar avsky att det finns kvinnor som vill hitta en framgångsrik man som kommer ta hand om henne. Men är inte det naturens ordning och det mest gigachad av allt, att ha en kvinna under sig som är beroende av mannen?

Män inom manosfären borde väl snarare ogilla feministiska, självständiga kvinnor som klarar sig själva utan en man.
Det skulle ju vara jämställt och då borde kvinnor få betala lika mycket.
Dessutom så jobbar de flesta kvinnor och många fler kvinnor har toppjobb än hur det var för länge sedan
Citera
2024-09-06, 05:09
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Känns som att det inom manosfären finns många bittra män. De ogillar kvinnor, och framförallt att betala för dem. De känner sig utnyttjade så fort de behöver betala notan.

Men är det inte mer chad att vara mannen som försörjer sin kvinna? Inte tvingar henne att jobba. Tjänar bra, betalar för henne, låter henne ta hand om hemmet och familjen medan man själv är ute och tjänar pengar.

Många män inom mansrörelsen verkar avsky att det finns kvinnor som vill hitta en framgångsrik man som kommer ta hand om henne. Men är inte det naturens ordning och det mest gigachad av allt, att ha en kvinna under sig som är beroende av mannen?

Män inom manosfären borde väl snarare ogilla feministiska, självständiga kvinnor som klarar sig själva utan en man.

Jag gillar i regel inte kvinnor fastän jag inte är incel. Men det är mest för att kvinnor tenderar ha humorbefriade personlighetsinriktningar jag inte gillar. Personligen skulle jag heller aldrig vilja betala för min flickvän. Hade samhället sett ut som på 1920-talet hade jag kanske tänkt annorlunda, men hade väl idag känts rätt snopet att lägga ut stora pengar på en tjej som kanske lämnar en 3 månader senare...

Eftersom kvinnor i regel inte är beroende av oss män på det sättet som förr i.om. att de antingen har egna karriärer, eller så kan de ändå bli försörja av sockerpappa staten, så känns det idag inte som att man vill försörja kvinnan. Sen så är jag ingen chad, bara en vanlig svennebanan.
Citera
2024-09-06, 15:53
Medlem
Nico77s avatar
Citat:

Det är bara extremfjollorna som aldrig växte upp och blev män som klagar över att det finns kvinnor som vill ha en framgångsrik man som tar hand om henne och särskilt om hon själv är framgångsrik.

För oss är livet ett spännande äventyr med oändliga möjligheter. Vi har tillgång till ett överflöd där pengar har tappat mening och blivit ointressanta.

Riktiga män skapar sig ett liv där visioner och drömmar blir verklighet. Ett liv som är så rikt och fullt av möjligheter att pengar tappar allt värde och relevans. Sen visar han kvinnan att han är intresserad av henne och sen är det upp till henne om hon vill följa med på resan.

Det är så ett liv i överflöd ser ut. Allt du önskar bara finns där.
Citera
2024-09-06, 15:55
Medlem
Ska nån va hemma är det fan jag!
Citera
2024-09-06, 16:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Känns som att det inom manosfären finns många bittra män.

Men män som är bittra är ju bittra för att de vet innerst inne att de inte håller måttet. Sen kan de försöka måla upp att de lever i vilken drömvärld som helst men så fort de råkar sänka garden så lyser bitterheten igenom.

Nej, en snubbe som har gökat så mycket så att han aldrig kan tvätta bort den där lite unkna källardoften från långfingret, eller någon som är mitt uppe i brudavverkningen har ju knappast någon anledning att vara bitter.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-09-06 kl. 17:20.
Citera
2024-09-07, 18:12
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Finns väl argument både för och emot. Om det är seriöst och det är den framtida partnern ja. Annars kan man ju fråga sig varför man ska betala för något om man kan få det man vill utan att betala?
Citera
2024-09-07, 18:56
Medlem
Tycker det är viktigt för jämställdheten att kvinnan betalar för sig själv.
Citera
2024-09-07, 22:15
Medlem
Pungsvings avatar
För att bli av med henne.
Citera
2024-09-08, 17:03
Medlem
DroneXR7s avatar
Kan mycket väl tänka mig betala pengar för en kvinna. Om hon är skitsnygg då asså, annars kan man ju lika bra dra hem ett "drinkluder" från krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in