Svara
  • 1
  • 2
2024-04-21, 20:49
Medlem
NilsGottessonIIIs avatar
Namn: Nils Gottesson
Ålder: 18 år (vid tillfället)
Vikt: 73 kg
Tidigare substanser:
Gräs (250 ggr+)
Svamp (en gång innan detta)
Sällskap: Jag och 2 av mina närmsta polare.
Plats: Nacka

Kvällen börjar med tanken att jag och min polare Gäddan ska sitta och provsmaka några bira hemma hos honom. Klockan är runt 20/21 när jag anländer och min plan är att röra mig hemåt runt tolvtiden då jag har jobb 06:30 dagen efter i en hockey-cafeteria.

Efter några öl så ringer min goda vän Nigge mig och introducerar en idé som spånats på länge. ”Du, jag har pratat med han Gandalf (Kranen) i Stureby och han säger att han har shrooms inne”. Med några öl i systemet tycker jag givetvis att detta låter som en briljant idé. För att förtydliga så är klockan runt 23 här. Alltså 1 timme innan jag egentligen ska åka hem. Nigge vallfärdar hela vägen till Stureby (90 min åktur från där vi bor).
Runt tolvtiden så är Nigge hemma hos mig och gäddan. Han har med sig en påse sprängfylld med de toppslätsskivlingar som ska förgylla våran kväll. Gäddan var inte särskilt drogliberal under denna period och såg på våran idé som ren dårskap.

Jag och Nigge rör oss till våran gamla grundskola. Ett trevligt ställe att inta dessa ljuvligheter på. Vi har med oss en burk cola och en halv burk fanta att svälja dessa svampar med. Jag är idag inte helt säker på vilken dosering vi pratar om men det handlar om ett par stycken relativt stora svampar var. Under intagandet av dessa svampar så stöter jag på problem direkt. Skiten smakar ju fan som 7 svåra år (inte alls lika som förra gången då jag gjorde de i citronbad).

Jag spyr upp en del av svampen direkt på en bänk. Men min vilja är starkare och jag beslutar mig för att äta två eller tre svampar till. En rejäl dosering för någon som är ganska ny in i sådana psykedeliska droger. Vi får tillslut i oss skiten och börjar röra oss ner mot vattnet där jag bor. Under tiden ringer Nigges kompisar Gollam och Niggis (Niggis är Nigges vapendragare och högra hand) tanken var att de skulle vara med på svamptrippen från början men bangade av ekonomiska skäl. Jag och Nigge rejält bensvaga och lite småfnittriga beslutar oss för att låta Niggis gå med på trippen gratis. Något han inte överlägger särskilt länge. Han har som sagt inga åtaganden dagen därpå. Gollam på andra hand tackade ödmjukt nej, klokt nog.

Vi går ner till vattnet i samlad trupp. Där trycker Nigge i sig 2-3 svampar helt rått. (Ordentligt imponerad över detta). Jag och Nigge är rejält skruvade vid denna tidpunkt. Vi tänker igenom hur vi ska ta oss igenom denna kväll. Vid detta tillfälle har jag chansen att gå hem då jag bor ca 2 min från där vi är och gå och försöka lägga mig och hoppas att jag inte är totalt skruvad när jag vaknar. Då tanken om jobbet 06:30 ligger i bakhuvudet och stör konstant. Men Niggis berättar om sin stuga han har nedanför sin pappas hus. 15 min med bil från där vi är. Jag föreslår att vi bokar en Uber dit.

De andra grabbarna instämmer och tycker att det låter bra. Eftersom klockan vi detta tillfälle är nästan 00:30 är det ingen Uber som vill ta våran resa på en kvart. Under denna tid spårar det ur rejält. Jag sitter i en busshållplats 5 min från där jag bor. Jag blir skiträdd för mig själv och kan inte tala ordentligt. Jag tycker inte om tanken av att inte ha koll på vad jag själv gör. Jag pratar med mina vänner och förklarar att jag står mellan valet och kvalet om jag ska åka hem helt sprängd på dessa svampar eller om jag ska vidare mot stugan. Jag får panik i att jag inte kan välja och sitter i fosterställning på den här bänken på busshållplatsen och kompisarna undrar vad fuck jag sysslar med. Dem försöker gång på gång förklara att det inte är så svårt, dem tycker givetvis att jag ska med till stugan. Slutligen beslutade jag mig för att gå med på allt detta. En Uber blir bokad och jag är tillbaka lite mer mentalt. Under detta tidspann på 20-25 min händer grejer som bara händer när man är rejält stukad. Mannen som tar på sig denna resa heter Xhuljano och hans bild i Uber appen är helt skruvad. Jag står i 15 minuter och garvar i sträck åt hur fan den här killen ser ut. Hans ansikte är helt fucked (jag är ny användare här, så om om man kan bifoga bilder får ni gärna berätta hur man gör för jag visar gärna. (Han ser fortfarande helt sjuk ut utan svamp)
Inte nog med hans utseende så står det att han kan ett språk jag aldrig sett innan. Nu i efterhand tror jag jag att det är hebreiska eller något annat helt kocko. Recensionerna som den här herren fått är inte heller heller friska. De är sjukt osammanhängande och engelskan som de här skrivs på är jättekonstig. Slutligen kommer Xhuljano och hämtar upp oss vid busshållplatsen. När vi hoppar in i bilen så är jag och Nigge helt borta. Vi sitter och fnissar åt allt märker ej att bilen piper som fan. Ingen av oss har bälte, för jag har varit upptagen med att nypa Nigge i 2 min och Xhuljano förklarar för oss att vi måste spänna fast oss. Från en början förstod jag inte ett ord av vad han sa. Han hade en dov röst och jag fick för mig att han pratade ett annat språk än vad jag kunde. Jag börjar småfnittra för mig själv och känner mig sjuk i huvudet. Den här resan tar längre tid än vad jag hade önskat. Men slutligen är vi framme vid stugan.

Här är jag helt psykad och vi rör oss in mot stugan. Klockan är 01:20 någonstans. Och jag borde egentligen sova om jag ska vara någorlunda pigg på jobbet imorgon. Men istället får vi den briljanta idén att rulla upp en jolle. Medan Niggis rullar upp denna jolle ligger jag och Nigge och garvar sönder åt hur stor svamppåsen är i perspektiv till rummet vi är i. Jollen är färdig rullad och vi rör oss ut på en grusväg 30 m från stugan. Klockan är så pass mycket att vi inte behöver oroa oss för lukten eller liknande då denna stuga ligger en bra bit in i skogen. När jag går runt på den här stigen känner jag mig som en jätte. Saker rör på sig och jag är ej mig själv. Vi röker upp spektaklet på 5 minuter och rör oss tillbaka in.

Vi är uppe och irrar i någon/några timmar tills klockan hinner bli 03 innan vi ska sova. Jag behöver alltså röra mig mot jobbet om 3 timmar och är helt tripping. Varje gång jag blundar så är det färger som blinkar i hela huvudet. Hela min hjärna känns som ett stort modem kort på en dator och jag kan inte slappna av. Nigge förklarar att han måste få sova och att jag måste vara tyst. Men jag kan inte, varje gång jag slappnar av och försöker sova så blinkar det i hela huvudet. Jag frågar Nigge vad man kan göra och han säger låt inte hjärna kontrollera dig men det funkar inte, det blir snarare tvärtom och jag ballar ur. Jag har också en förbannat tandvärk som ligger och stör så jag jag ligger konstant med min tunga och försöker pilla där det gör ont, detta ger ifrån sig ett förbannat irriterande ljud som får Nigge att tröttna. Han säger ”ett ljud till och jag går hem”. Jag säger ”ok, sorry” men det dröjer inte mer än 1 minut förrän jag ger ifrån mig ett nytt ljud. Han surnar till rejält och går hem en 25 min promenad genom mörk skog 03:50. Jag inser att jag verkligen behöver sova för att inte bli galen. Jag drar fram luren och börja scrolla TikTok i 20 minuter och får så klart fram de sjukaste videosarna någonsin. Ansikten rör på sig och jag hör inte vad folk säger det är bara att sluddrande. Jag blir rädd för mobilen och lägger undan den . Ligger en kvart till i sängen innan jag inser att detta inte går. Det är mindre än 2 timmar tills jobbet börjar och jag reser mig ur sängen för att försöka boka en Uber hem. I detta tillfälle är jag så rädd för mig själv att jag står och väljer om jag ska ringa till gäddan eller min egen mamma och berätta vad som hänt. Hade jag ringt mamma hade detta förmodligen förstört större delar av min karriär. Så jag ringer gäddan istället.

Mot förmodan svarar han klockan 5 på morgonen och lovar att vara kvar på luren tills en Uber hämtat upp mig och skjutsat hem mig. Jag är honom evigt tacksam för detta och efter 15 minuters väntan kommer faktiskt en Uber och jag är hemma runt 05:40. Jag går in i mitt hus och möts av min hund som börjar skälla på mig och inte riktigt känner igen mig. Detta tycker jag också är konstigt, jag går upp mitt rum lägger mig i sängen, andas ut och släcker ögonen. Jag vaknar 20 minuter senare och att min mamma står och skäller på mig i sängen och säger att du måste verkligen verkligen åka om du ska hinna till det här jävla jobbet. Jag blir skitstressad men samtidigt tacksam över att jag inte känner något större rus längre. Jag får skjuts av pappa till jobbet, och innan han stänger dörren när vi är framme så säger han ”ge fan i droger och sånt skit”. Jag sa bara ”såklart, bara dumheter.

Jag checkar in på jobbet med ett rus i bakhuvudet och är slö första timmarna. Jag uppfattar inte allt kunderna säger. Men runt tolvtiden så är jag helt återställd fysiskt. Men psykiskt tog detta veckor och bearbeta. Fy fan, tänkte aldrig mera droger men istället satt jag där dagen efter med en jolle högsta högsta hugg på en skolgård med mina andra kompisar och tänkte psykedeliska droger funkar men det krävs framförhållning och inga särskilda åtaganden för då kan det gå helt åt helvete.

Tack för mig, Gottesson out

Sidenotes:

(Alla namn är givetvis fiktiva om ni skulle undra och det finns roliga historier bakom samtliga.)

(Har ni några frågor är ni välkomna att skriva dem, så svarar jag så gott jag kan).

(Då detta är min första tråd så tar jag gärna emot tips på vad som kan förbättras, men hoppas åtminstone att den roar er något!)
Citera
2024-04-21, 20:56
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsGottessonIII
Men min vilja är starkare och jag beslutar mig för att äta två eller tre svampar till. En rejäl dosering för någon som är ganska ny in i sådana psykedeliska droger.
Inte om det är toppisar, tröskeldos knappt. Cubensis kanske?
Citera
2024-04-21, 20:59
Medlem
Ni har inte ätit toppisar iaf.. +50st är en bra dos på toppisar. Åt ni färsk eller torkad svamp?
Citera
2024-04-21, 20:59
Medlem
NilsGottessonIIIs avatar
Ja, är som sagt ny på psykedeliska droger. Tänkte att Toppisar var en av de få psylocibin-svampar man trycker i sig. De var i samma storlek som en kantarell och tjock i stammen om mitt minne är korrekt. Hade varit skoj att veta man tryckte i sig…
Citera
2024-04-21, 23:08
Medlem
Citat:

Hade jag ringt mamma hade detta förmodligen förstört större delar av min karriär. Så jag ringer gäddan istället.

Din karriär i hockey-cafeterian?

Hade din mamma satt dit dig på något sätt om hon hade fått veta att du trippar?

Förövrigt, tack för en trevlig rapport. Mysigt med stugor, skogen och svamp.
Citera
2024-04-21, 23:15
Medlem
Symptms avatar
Jag tror ljuger, du har inte tagit någon svamp alls. Detta var någon av det sämsta jag någonsin läst om en tripp.

Jag ser på sättet du beskriver allt på, inte ett ord om vad som egentligen hände i ditt psyke under trippen utan bara hur "fucked" allt är och var. Vad fan är det? För många av oss är detta ett seriöst intresse och du bör inte röra en enda svamp till i ditt liv om du inte har någon respekt för det din nolla.

Mer omogen tråd och person får man leta efter, suck..
Citera
2024-04-22, 00:21
Medlem
Jag har svårt att tro på denna. I min ungdom så fick man ju plocka en äng ren för att få i sig tillräckligt för att det skulle snurra lite. Två tre svampar är ju som att dricka en kaffe.
Citera
2024-04-22, 11:28
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Jag har svårt att tro på denna. I min ungdom så fick man ju plocka en äng ren för att få i sig tillräckligt för att det skulle snurra lite. Två tre svampar är ju som att dricka en kaffe.

Tror TS fick i sig en redig dos cubensis. Det bör vara självklart.
Citera
2024-04-22, 11:32
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Jag tror ljuger, du har inte tagit någon svamp alls. Detta var någon av det sämsta jag någonsin läst om en tripp.

Jag ser på sättet du beskriver allt på, inte ett ord om vad som egentligen hände i ditt psyke under trippen utan bara hur "fucked" allt är och var. Vad fan är det? För många av oss är detta ett seriöst intresse och du bör inte röra en enda svamp till i ditt liv om du inte har någon respekt för det din nolla.

Det är väl bättre att ge pågen tips på hur hen kan förbättra tråden än att endast ge en extremt pessimistisk personlig åsikt. Det märks tydligt att du har något slags hat/ kamp inom dig, varva ner och tänk före du skriver i framtiden.
Citera
2024-04-22, 13:25
Medlem
NilsGottessonIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm

Bad ganska tydligt längre ner i tråden om tips på hur den kan förbättras, då de är min första tråd invävt med att jag inte läst så många andra trådar så vet jag inte vad ni vill veta. Eftersom detta var Augusti förra året så står ju inte alla sinnestillstånd kvar i hjärnan. Försökte spontant undvika ord som ”fucked”. Men beskriva sinnestillstånd är inte alltid superlätt.

Att jag skulle sitta och hitta på 1200 ord om en tripp som inte skett är väl ganska osannolikt eller hur…? Men du är fri att spekulera, snarare roligt att den tanken dyker upp.
Citera
2024-04-22, 13:28
Medlem
NilsGottessonIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese

Du har inte fel, mer jag som inte är/var tillräckligt påläst på svamp. Tror nu i efterhand att det var Cubensis som en annan herre skrev högre upp. Större svampar, har dålig koll på hur mycket psylocibinet skiljer men att jag blev rejält rubbad i hjärnan står kvar.
Citera
2024-04-22, 13:30
Medlem
NilsGottessonIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Din karriär i hockey-cafeterian?

Hade din mamma satt dit dig på något sätt om hon hade fått veta att du trippar?

Förövrigt, tack för en trevlig rapport. Mysigt med stugor, skogen och svamp.

Min mamma är den minst drogliberala människan i Nordeuropa, hade hon kommit på mig med rökat eller svamp hade de med största sannolikhet tvingat mig att flytta ut från mitt hus. (Ingen överdrift)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in