• 1
  • 2
2024-04-21, 21:19
Medlem
Det är en otrolig spännande tid. Man är mer öppnare om att ha en begränsad eller stoppa invandringen helt och hållet. Man är fullkomligt öppen med att Islam och muslimer inte hör hemma i Sverige. Svenska folket börjar verkligen inse detta. Det var inte så värst länge sedan som vissa inte vågade vara öppna med att vara SD:are eller vill ha en ordentlig invandring.

Jag tror att man ändå kan tacka alla dessa koranbränningar ändå. Jag tycker mig att efter det, börjar man prata mer och mer om invandringens kriminalitet och så har man kunnat peka och säga det mer och mer i flera omgångar, framförallt om Islam och muslimer.

Det är inte ''empatiskt'' och ''ödmjukt'' längre att vara vänster och sosse, utan då är man istället ''dum'' och ''naiv'' för de flesta människor.

Dessvärre har det gått kort tid, men ändå tillräckligt med lång tid för att det skall ha hunnit bli en massa elände, tragedi, sorg, trauma och massa annat. Men snart är allt över, skulle jag tro. Hur det blir över, kanske man kan hoppas på att det blir rent humant och politiskt och inte genom inbördeskrig.

Tidslinje och korrekta mig om jag har fel: 90-talet, så kämpade få människor med att prata om invandringen. Få människor förstod vad Islam stod för. 00-talet blev det ytterligare små människor som stod kvar och kämpade, medan flesta människor som pratade gott om invandringen, blev snabbt accepterade och ''en av gänget'', medan människor som var emot invandringen blev utfrysta. Snabbt förstod man att man inte kan prata om invandringen, eftersom man då blir en ''rasist''. Svårt att få jobb, vänner, m.m.

Socialdemokraterna hade fullkomligt stor makt och kontroll och pratade glatt om invandringen.

2010, började fler och fler människor med invandrarbakgrund gå över till SD, men fortfarande var det något ''fult''.

2015, det katastrofala flyktings-vågen. Många människor som inte ens kom ifrån krigsdrabbade länder, lyckades på något vis ta sig in i landet och få det att se ut som om dessa kom ifrån krigsdrabbade länder. Hela invandringen blev katastrof.

2018, började SD bli allt mer populärt, men fortfarande var det många som tyckte att Vänstern och Socialdemokraterna var bra.

Det blev inte först efter koranbränningarna, som det börjades pratas mer och mer. Men lite små prat i ''små'' sammanhang, men ändå i det ''offentliga'' prata om muslimer, Islam och invandringen rent övrigt.

Efter koranbränningarna, så blev det oerhört stor förändring. Högern har segrat.

Jag personligen tror att det är bara tidsfråga innan många människor kommer få sina medborgarskap klippta. Kanske till och med som så att Sverige blir en självständig land, så ingen behöver bestämma om vi skall ta emot invandringen eller inte, men det är en annan diskussion, möjligtvis.

Däremot denna med invandringspolitiken, börjar bli allt mer spännande.

Många trodde att snart skulle Mellanöstern och Islam ta över Sverige, men jag tror det blir tvärtom. Snart är det Islam som försvinner, tror jag personligen.

Tankar?

Är min tidslinje logiskt och stämmer överens med verkligheten?

Vad säger ni?
Citera
2024-04-21, 21:26
Medlem
Jasså. Jag har inte sett någon ändring i invandringspolitik.

Vadå islam. Så du är okej om det kommer hit massvis med afrikaner och araber bara dom är kristna?
Det är inte islam som gör att somalier rånar och säljer droger och lever rövare om du tror det.
Citera
2024-04-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenstaTegelstenar
Jasså. Jag har inte sett någon ändring i invandringspolitik.

Vadå islam. Så du är okej om det kommer hit massvis med afrikaner och araber bara dom är kristna?
Det är inte islam som gör att somalier rånar och säljer droger och lever rövare om du tror det.
Läs tråden en gång till.
Citera
2024-04-21, 21:32
Medlem
2014-2015 var verkligen åren där allt peakade.

Brutalaste flyktingvågen hittills, sittstrejkande skäggiga "barn" som vägrade lämna, zigenare började av okänd anledning välla in i Sverige (det satt en zigenare och tiggde var 20e meter i Stockholm och på tåget till jobbet hann alltid minst 3 tiggare passera en -enkel resa).

I politiken :
MP låg högt på +6%, FI kom nästan i riksdagen, Löfven mitt land bygger inga murar.

Det var total härdsmälta på alla håll och kanter.
Citera
2024-04-21, 21:33
Medlem
Bolanetorsks avatar
Nej ingenting kommer att tas över.

Samhället kommer att segregeras och vi får gated communities.
Citera
2024-04-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolanetorsk
Nej ingenting kommer att tas över.

Samhället kommer att segregeras och vi får gated communities.
Sverige kommer vinna tillbaks sitt land.
Citera
2024-04-21, 21:41
Medlem
Du vet att Socialdemokraterna är det största partiet?

Ingen har vaknat! Ingen kommer resa sig!

Dom som gjort sig skyldiga till det här vansinnet står fortfarande vid makten.
Citera
2024-04-21, 21:41
Medlem
Bolanetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Sverige kommer vinna tillbaks sitt land.

Nej det finns ingenting gemene man kommer vilja "vinna tillbaka" i förorterna. Folket vill bara ha sina innerstäder, villamattor, och sin landsbygd. Inte sönderfallande kåkar från miljonprogrammen.
Senast redigerad av Bolanetorsk 2024-04-21 kl. 21:43.
Citera
2024-04-21, 21:50
Medlem
tigerpus avatar
Först när svenskarna utgör mindre än 50% av Sveriges befolkning kommer boskapet att vakna
Citera
2024-04-21, 22:59
Medlem
Storstark68s avatar
Det är gänghelvetet som fått folk att vakna, inte några löjliga bokbränder. Importen av kriminella araber och afrikaner måste Sverige och EU stoppa innan det blir inbördeskrig i länder som plågas och söndras av hjärnskadade migranter. Pensionärer har börjat beställa elvapen och jag förstår dom eftersom politikeradeln inte går att lita på sedan länge.
Citera
2024-04-22, 00:45
Medlem
Svensken är efterbliven och lever under förmyndarskap av staten. Säger ”världens bästa land” likt en lika hjärntvättad kines eller nordkorean.
Citera
2024-04-22, 13:14
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Du vet att Socialdemokraterna är det största partiet?

Ingen har vaknat! Ingen kommer resa sig!

Dom som gjort sig skyldiga till det här vansinnet står fortfarande vid makten.

Största partiet men vid sosseregeringarna efter Reinfeldt så har dom varit minoritetsregeringar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in