Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 14:01
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så är min fråga om migration från Google till Microsoft.
Med hjälp av Microsofts inbyggda verktyg i Exchange kan man Batch-migrera användares mejl, kalendrar osv. När denna migration är klar vad gör man då med användarna på Google? Låter man dem ligga kvar i X antal dagar och sen rensar bort? Hur har ni andra gjort?
Citera
2024-04-22, 15:04
  #2
Moderator
rancors avatar
IT-säkerhet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2024-04-22, 16:44
  #3
Medlem
Jag hade låtit kontona på Google ligga kvar i minst tre månader för att ge användarna av M365 chans att reagera på sådant som kan ha försvunnit i M365-miljön. Migreringsverktyg är sällan helt fläckfria.

När det är hyfsat verifierat att all relevant data är överflyttad och användbar, och du väntat ca 3 månader som säkerhetsmarginal, säg upp hela kontot för firman på Google Workspace. Jag vill minnas att detta kan göras med ett enda klick i Googles administratörskonsol.
Citera
2024-04-22, 20:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Jag hade låtit kontona på Google ligga kvar i minst tre månader för att ge användarna av M365 chans att reagera på sådant som kan ha försvunnit i M365-miljön. Migreringsverktyg är sällan helt fläckfria.

När det är hyfsat verifierat att all relevant data är överflyttad och användbar, och du väntat ca 3 månader som säkerhetsmarginal, säg upp hela kontot för firman på Google Workspace. Jag vill minnas att detta kan göras med ett enda klick i Googles administratörskonsol.

Okej, Ja jag var lite ute på samma spår. Tack för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback