Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-28, 04:50
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Hoedspruit är inte så jättespännande kanske, det är präglat av safariturism och den militära flygbasen. Jag har bott på en av topplodgerna i stan (African Rock) vilket jag antar inte är nåt för dig. Det finns en campingplats vid Klaserie Dam ett par mil utanför Hoedspruit, men då blir du förstås beroende av bil. Om du ändå väljer att campa i det fria, kolla med någon farmare eller landägare om du får slå upp tältet på dennes ägor. Din flickväns kontakt borde känna någon. Förutom ormar är det myggor du ska se upp för. Glöm inte malariapiller.

Annars har ju Hoedspruit ett bra läge. Kruger-parken och en massa mindre privata reservat ligger precis runt hörnet. Åt andra hållet finns Blyde River Canyon med bedövande vackra utkiksplatser. Graskop, Sabie och Pilgrim's Rest är mysiga små städer värda ett besök. Särskilt den senare - hela samhället är som ett ett museum från guldgrävartiden.

Okej tack för infon. Det låter som att jag bara kommer ta en taxi ut till Kruger-parken och slå upp tältet på en dold plats.
Citera
2024-04-28, 07:14
  #26
Medlem
Det finns ingen savann i nordöstra Sydafrika. Terrängen är vad sydafrikanerna refererar till som highveld. Dessutom väldigt kallt på vintern med minusgrader på nätterna.

Sydafrika har ingen allemansrätt däremot väldigt mycket vapen, extrem brottslighet och en nervöst lagd befolkning - vilket inte är en särskilt bra kombination ur en potentiell trespassers perspektiv.
Citera
2024-04-28, 07:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Okej tack för infon. Det låter som att jag bara kommer ta en taxi ut till Kruger-parken och slå upp tältet på en dold plats.

Du kan givetvis inte randomly slå upp ett tält i kruger. men det begriper du nog själv
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3602445

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback