Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Länk? Finns ju tusen
Det stämmer inte, ingen av dom som dyker upp är mamman.
Förmodligen har hon ingen fb eller så har hon annat namn på den
Citera
2024-04-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 96-bubba
Är det någon som vet vad han arbetade med på Scania?

Hur vet vi att han ens arbetade på scania?
Citera
2024-04-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bra beskrivning. Man är liksom fångad i en mardröm och ser inte verkligheten som den är. Man kan till och med känna exempelvis monster rent fysiskt. Obehagligt.

Vet du eller någon annan hur vanligt det är att man insjuknar i psykostillstånd i medelåldern? Tycker vi haft en del sådana fall på sistone som inte varit drogutlösta. Jag trodde den typen av sjukdomar debuterade i tjugoårsåldern. Nu vet vi förstås inte om MGM har detta och hur länge…
Citera
2024-04-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Vet du eller någon annan hur vanligt det är att man insjuknar i psykostillstånd i medelåldern? Tycker vi haft en del sådana fall på sistone som inte varit drogutlösta. Jag trodde den typen av sjukdomar debuterade i tjugoårsåldern. Nu vet vi förstås inte om MGM har detta och hur länge…
Har varit ett flertal händelser när medelålders personer insjuknat akut , ett exempel är direktören inom skönhet som plötsligt dödade sin sambo efter att någon tid innan betett sig märkligt och varit i kontakt med med öppen vård , där fanns det ingen tidigare historik
Citera
2024-04-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko

Psykissjukdomar debuterar ju oftast före 30 år, men mannen väl ju 37, så han avviker inte jättemycket ifrån det, däremot så kan han ju mycket väl ha någon diagnos och varit besvärsfri länge, familjen verkar ju utåt sätt varit stabil. I Egypten kan han ju dock gått obehandlad länge antar jag, om han insjuknat i unga år.
Citera
2024-04-27, 12:07
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Det är inte pappan som är Lilly! Hon har bytt profilbild till "JAG ÄR INTE PAPPAN!".

Tack, bra noterat! Då kan vi släppa det. Jag tar med det i nästa version av sammanfattningen.

Edit: Citatlänk fixad
Citera
2024-04-27, 12:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Har du drömt en riktigt hemsk mardröm någon gång?
Så har jag fått det beskrivet att det kan vara. Finns kanske grader av detta? En del hör elaka hotande eller bestämmande röster, andra snälla.

Ja, och en avsaknad av insikt om att man är sjuk. Man är övertygad om att det är på riktig, inte att det är ett sjukdomstillstånd. Ett exempel upplevde jag själv för många år sedan när en vän till mig blev mer och mer inåtvänd. En dag frågade han mig om jag också såg budskap trädgrenarnas rörelser som jag kände mig tvingad att följa... Jag pratade med hans pappa och då var det redan en process på gång med vårdintyg... Han såg det som ett enormt övergrepp att bli tvångsvårdad, han tyckte ju att han var frisk och ansåg sig välanpassad i världen som han upplevde den. Han blev också våldsam men i hans fall för att han kände sig så hotad av att världen såg honom som sjuk.
Citera
2024-04-27, 12:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988

Inte oberoende bekräftat utanför Flashback, utan två användare här har skrivit det i tråden; Kurokuro respektive Hemligagurkan.
Citera
2024-04-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988

Han jobbade på Scania med materialhantering.
Citera
2024-04-27, 12:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedyandgreedy

Vad innebär det mer konkret...? Att flytta pallar med gaffeltruck?
Citera
2024-04-27, 13:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jupp.
Citera
2024-04-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedyandgreedy

Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jupp.

Misstänkte jobbade med logistik på Scania enligt inlägg i tråden, korrekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här