Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 12:18
Medlem
Blackmonks avatar
Polisen har ett spår om ett möjligt motiv efter fynd i bostaden, erfar Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...polisens-fynd/
Citera
2024-04-24, 12:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Vet vi att baren bara låg döda och inte hade blid på sig? Inget jag sett i någon artikel.
Initialt stod det på aftonbladet att detta kom in som en fordonskontroll men utgår ifrån att det bara är felaktigt.

De hade inga uppenbara skador. Fordonskontroll? Skumt. Kanske en av föräldrarna fått ett sms, ”jag har dödat barnen”. h*n kör hem fort och parkerar vårdslöst och springer hem? Hur skulle det annars ha gått till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Troligt! Ska du lämna mig får du heller inte behålla barnen. Ganska vanligt tyvärr.

Om jag får gissa efter några kommentarer.
Hon var säkert tvärdominant och krävande. Hon knullade mannens hjärna såpass mycket att han började få psykiska besvär. Kanske var det hennes fetish att klä ut honom till kvinna och han gick med på det. Sedan blev det konflikt för att man ville byta partner/skilsmässa och man hämnades genom barnen. Nåt i den stilen.
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Jag tror att pappan kvävt barnen o sen har mamman gett sig på pappan med kniv för att rädda barnen eller i vredesmod att han lyckats mdd sin gärning.
Usch. Vila i frid barnen. 😢

Det håller inte, båda föräldrarna är misstänka för morden.
Två barn har hittats döda i en bostad i Södertälje, uppger polisen. Två vuxna familjemedlemmar, en man och en kvinna, har anhållits misstänkta för mord.
https://www.dn.se/sverige/tva-barn-d...mmar-anhallna/
Citera
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Om det är Legodsstigen 26 så är ju tre skrivna där, mammans mormor med?

Ja men det står inte att de bor tillsammans så bör inte vara relaterat till dem.
Citera
2024-04-24, 12:20
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Jag har ingen lust att prova. :-) Jag tänkte att kvävning/strypning ändå är bra mycket vanligare än gift. Jag undrar hur de klarar av det? Har själv hittat en man som skurit halsen av sig. Det var ingen trevlig upplevelse.

Om mamman gjort det pekar det på mindre våldsamma metoder. Med gift menar jag mer att hon proppat i barnen nog med läkemedel för att dom ska somna in. Barn i den åldern är väldigt blåögda och litar oftast fullt ut på sin mamma.

Strypning är ett väldigt personligt och våldsamt sätt att mörda någon. Samma gäller kvävning.

Oj, ja det lät väldigt obehagligt...
Citera
2024-04-24, 12:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Eller en vårdnadstvist?

Exakt. Det brukar ofta ingå. Beviset som hittades och som kunde förklara ett motiv borde väl vara ett dokument? Kan inte komma på något annat..
Citera
Medlem
Citat:
Ja men det står inte att de bor tillsammans så bör inte vara relaterat till dem.

Vilka? Mgm?
Citera
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
De hade inga uppenbara skador. Fordonskontroll? Skumt. Kanske en av föräldrarna fått ett sms, ”jag har dödat barnen”. h*n kör hem fort och parkerar vårdslöst och springer hem? Hur skulle det annars ha gått till?

Därav att jag funderar på om det inte bara var nått de initialt får för sig men kan varit möjligt. Eftersom flera grannar larmat har hon endra sagt till dem isåfll, de sett henne vlodug eller hört skrik. I första fallet kan hon självklart åkt iväg men det låter int jätte troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Exakt. Det brukar ofta ingå. Beviset som hittades och som kunde förklara ett motiv borde väl vara ett dokument? Kan inte komma på något annat..
Jag går på din linje där
Citera
2024-04-24, 12:22
Medlem
Blackmonks avatar
Misstänker ett självmordsbenägen eller dylikt.
Citera
2024-04-24, 12:23
Medlem
meiis avatar
Citat:

Jag ser bara två vuxna på adressen? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in