Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 09:46
  #1
Medlem
Hej,

Jag har tidigare, under en 10-års period ätit en låg dos antidepressiv medicin (citalopram). Jag slutade för cirka ett år sedan. Nyligen tecknande jag en redig livförsäkring, för att se till att barnen är skyddade ekonomiskt om något skulle hända. Säg att jag om några år av någon anledning behöver börja med medicin igen. Skulle det då vara grund till att en livförsäkring inte betalas ut? Även om det är till följd av olycka eller sjukdom? Eftersom man inte gick på medicinering vid tecknande av försäkringen.
Citera
2024-04-25, 10:00
  #2
Medlem
tnems avatar
Bästa är nog att fråga försäkringsbolaget, du behöver ju inte uppge vem du är när du frågar.

Hur det ser ut vid självmord är nog en annan femma.

Vid olycka eller sjukdom borde det inte påverka.
Citera
2024-04-25, 10:17
  #3
Medlem
Vilket försäkringsbolag handlar det om? Alla har olika villkor.
Citera
2024-04-25, 13:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aiapan
Hej,

Jag har tidigare, under en 10-års period ätit en låg dos antidepressiv medicin (citalopram). Jag slutade för cirka ett år sedan. Nyligen tecknande jag en redig livförsäkring, för att se till att barnen är skyddade ekonomiskt om något skulle hända. Säg att jag om några år av någon anledning behöver börja med medicin igen. Skulle det då vara grund till att en livförsäkring inte betalas ut? Även om det är till följd av olycka eller sjukdom? Eftersom man inte gick på medicinering vid tecknande av försäkringen.

Svarade du ärligt på alla frågor i hälsodeklarationen du fyllde i när du tecknade försäkringen? Isåfall är det ingen fara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback