Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 11:38
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har F-Secure virusskydd via Tele2 och Freedome VPN fristående också från F-Secure. Har fungerat bra tills nu. Men nu kom det en ny version av Freedome VPN som jag uppdaterade till. Men då kunde jag inte längre ha F-Secure virusskydd installerat (meddelade datorn). Ändå är det produkter från samma bolag. På mobiltelefonen fungerade dessa två program ihop men inte på PC.

Jag ringde F-Secures kundsupport. Supporten menade: Då jag har köpt programmen fristående, krockar de med varandra. Man kan istället köpa ett helt paket, alltså köpa F-Secure och Freedome VPN inbyggt i varandra.

Jädra konstigt. Detta borde F-Secure ordna till. Det är väl bara att programmera om Freedome VPN? (Gamla VPN med virusskyddet fungerade bra ihop.)

Nu blev jag tvungen att avinstallera Freedome VPN på datorn för att kunna ha virusskydd (som trots allt är viktigare).

Någon annan som stött på samma problem?

Annat?
Citera
2024-04-25, 12:11
  #2
Avstängd
Dyngbaggen2s avatar
Ja du har rätt. Sakta i backarna allihopa! Stäng fabriken! Nu har Olasvensson installerat 2 program från 2010 istället för att installera våran nya Suite, så nu släpper vi allt och "programmerar om" skiten så att vår gamla skit fungerar för Olasvensson! Kom igen nu!

För att vara 100% seriös istället för 99%: Du skriver att du har ett antivirus på datorn? Så jag förmodar att du trollar...
Citera
2024-04-28, 22:34
  #3
Medlem
Antivirus finns redan inbyggt i Windows så ta bort F-Secure och använd VPN istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback