Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 15:31
  #1
Medlem
STARK TRIGGER-VARNING FÖR HAT BAKOM SPOILERN:
Länk: https://x.com/sdkarlsson/status/1783...420608001?s=46

Jag läste inlägget, fick en klump i magen och kände som vår andre landsfader (efter Palme) Stefan Löfven: Nu är det fara och färde med demokratin.
Jag har gråtit.
Känner förtvivlan.
Det finns inte några safe spaces där man kan känna sig trygg. Inte ens i datormaskinen i sitt eget hem, utan via internets tentakler kan hatorganisationers företrädare tränga sig på och kränka demokratiskt sinnade människor.
Jag känner hopplöshet. Hur ska jag, min fru, hennes pojkvän och våra barn kunna leva normala liv under dessa omständigheter?

Det hatideologen Mattias gör här tror jag alla ser.
Ett pliktskyldigt avståndstagande mot att hans egna partikamrater försökt mörda en ideell kraft och kämpe för demokratin.
Sen går han direkt över till att misstänkliggöra brottsoffret. En laglydig man som nästan dött till följd av att han står upp för demokratin.

Det finns också stråk av misstänkliggörande av folkkära demokratiska partier som bara vill alla det bästa och attacker mot fri media.
Det var här det slog mig att demokratins dagar nog är räknade. Vi har redan passerat point of no return och går in i en tid där det högerextrema våldet som länge plågat våra förorter enbart kommer eskalera.

Hur ser ni på detta?
Hur skapar man sig safe spaces från det politiska hatet? Hemma? På arbetet?
Det börjar bli fem i tolv nu. Ska vi kunna rädda demokratin krävs det krafttag för att motarbeta SD och deras avveckling av demokratin.
Här behöver den liberala demokratin använda alla sina resurser för att fängsla SD-engagerade.
Något måste göras så att Socialdemokratin åter igen kan få ett grepp om landet och säkerställa folkets trygghet.

Låt oss börja den resan redan i dag!
Citera
2024-04-25, 15:49
  #2
Medlem
Idiot.

Det är först nu när massan börjar protestera och rannsaka era propaganda kanaler SVT SR osv som demokrati närmar sig.

Hur skulle du ställa dig till att låta dessa kanaler drivas av nästan 70% högerjournalister istället? I ett par decennier?

Tack och lov röstar alla unga höger.

Eftersom de är trötta på att genomlida helvetet du skapat. Ni dör ju ut allt eftersom. Alltid något.

Tyvärr har ni redan förgjort Swedistan. Finns ingen räddning längre det är för sent.
Citera
2024-04-25, 15:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Idiot.

Det är först nu när massan börjar protestera och rannsaka era propaganda kanaler SVT SR osv som demokrati närmar sig.

Hur skulle du ställa dig till att låta dessa kanaler drivas av nästan 70% högerjournalister istället? I ett par decennier?

Tack och lov röstar alla unga höger.

Eftersom de är trötta på att genomlida helvetet du skapat. Ni dör ju ut allt eftersom. Alltid något.

Tyvärr har ni redan förgjort Swedistan. Finns ingen räddning längre det är för sent.

Tror ju inte det blir MER demokrati för att man politiserar våra objektiva och fria medier och utstuderat fyller dem med demokratins fiender.
För jag antar du syftar på typ M, KD, L, SD, C?

Det vore inte förenligt med en önskan om demokrati.
Citera
2024-04-25, 16:14
  #4
Avstängd
Nej någon risk för demokratin är det inte. Min vän på Aftonbladet har flertalet gånger berättat att de som arbetar där är i första hand vänster, några gråsossar, SKP, marxister, leninister, AFA, syndikalist. De flesta brukar bli förvånade när de hör det men det ligger i medias natur att om du ska driva en agenda måste du var mer/extremare än agendan annars "riskerar" du att komma fram till ett mål och vara färdig. Verkligheten är inte färdig, den är flytande därför måste de som håller i agendan vara den fasta punkten som drar åt ett håll trots att verkligheten rullar runt.
Självklart flyttas fokus då nya ideologiska grupper kommer in på redaktionerna, vi inom HBTQI+ har funnits med i 30 år, kvinnor/feminism och nu kommer rasifierade stort. Men alla grupper vill skapa en jädra cirkus så Sverige försvinner och inte går att återskapa!
Citera
2024-04-25, 16:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlandErland
Nej någon risk för demokratin är det inte. Min vän på Aftonbladet har flertalet gånger berättat att de som arbetar där är i första hand vänster, några gråsossar, SKP, marxister, leninister, AFA, syndikalist. De flesta brukar bli förvånade när de hör det men det ligger i medias natur att om du ska driva en agenda måste du var mer/extremare än agendan annars "riskerar" du att komma fram till ett mål och vara färdig. Verkligheten är inte färdig, den är flytande därför måste de som håller i agendan vara den fasta punkten som drar åt ett håll trots att verkligheten rullar runt.
Självklart flyttas fokus då nya ideologiska grupper kommer in på redaktionerna, vi inom HBTQI+ har funnits med i 30 år, kvinnor/feminism och nu kommer rasifierade stort. Men alla grupper vill skapa en jädra cirkus så Sverige försvinner och inte går att återskapa!

Det du beskriver är alltså att Aftonbladet har en bred och nyansering av alla demokratins krafter och ännu inte infiltrerats av antidemokrater.
Det låter lovande.
Citera
2024-04-25, 16:29
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
Det du beskriver är alltså att Aftonbladet har en bred och nyansering av alla demokratins krafter och ännu inte infiltrerats av antidemokrater.
Det låter lovande.
Ja, enligt min vän som arbetar där så är det så. Dessutom en bred representation av judar, HBTQI+, feminister och rasifierade. Det går inte ens att viska en felaktig åsikt utan att bli förföljd!
Citera
2024-04-25, 16:35
  #7
Medlem
Det kommer finnas ett demokratiskt HOPP först när SVT SR osv är komplett reformerade och speglar den politiska verkligheten.

Jag gick från V till höger till SD när jag insåg hur fucking vinklade nyheterna och det offentliga var! Jag var Vänsterpartist alltså. Jag röstade Vänster och ville värna om medmänniskor. Minus araber då kanske som hatar mig. Så jag började hata dem.

Tål inte falskheten och indoktrinerad skit. Fy fan vad hjärntvättad man var från tidig skolålder. Som Sovjetpropaganda fast värre. De var åtminstone ärliga med sina avsikter.
Citera
2024-04-25, 17:06
  #8
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad med hänsyn till att regel 0.01 föreskriver, att en rubrik ska vara saklig och neutral.

Utgången rubrik: Demokratins död: SD-topp publicerar hatiskt hotinlägg

/Moderator
Citera
2024-04-25, 17:45
  #9
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Mera relevant att begrunda i denna sak än något som Palme sa är vad en annan "landsfader" uttryckte

Citat:
Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer, sa Fredrik Reinfeldt.

https://www.expressen.se/kvallsposte...bli-forvanade/

När allt en man* behöver är en cigg, en kopp kaffe och ett konto på Flashback.**

* byt ut mot vad du känner dig som.

** Referens: "Johnny Guitar" https://www.youtube.com/watch?v=9_qWrau_0m4
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-04-25 kl. 17:52.
Citera
2024-04-25, 17:47
  #10
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2024-04-25, 17:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Fel


https://www.youtube.com/watch?v=iTScQrqH0LU

27:50 in i intervjun.

Skådespelare. Sverigedemokratisk konspiration.
Det där har ingenting med vår landsfader att göra.
Citera
2024-04-25, 18:02
  #12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
Skådespelare. Sverigedemokratisk konspiration.
Det där har ingenting med vår landsfader att göra.

Ok du anser det. Det får vara din åsikt.

En debattör här i tråden hävdar att du är ett "högertroll". Kan du bekräfta eller förneka det påståendet?

Jag vill göra ett test och se om du är höger eller vänster.

- Vem anser du vara Sveriges största politiker någonsin?

- Vem är den farligaste politikern i dag?

- Vad anser du om regeringen 1991-1994?

- Vad vill du göra med det Sverigedemokratiska partiet?

- Ska förmögenhetsskatt, fastighetsskatt, arvsskatt och gåvoskatt återinföras?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback