Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad tänker du hindrar majoriteten icke galna svenska kvinnor att flytta utomlands?

Både svenska män och kvinnor är mer uppskattade utomlands eftersom vi i genomsnitt ser bra ut, har hög arbetsmoral och är lojala.

Jag hindrar ingen, jag bryr mig heller inte något om svenska kvinnor iom att de aktivt hejat på att förvandla sverige till det shithole det blivit och värre kommer det bli.

Ett nedåtlutande plan ned i shithole sweden..

Jag tycker vi bör hjälpa vettiga män ut ur skatteslaveriet samt att inse de ej behöver acceptera detta, samt det finns något bättre..
Citera
2024-04-27, 19:28
Avstängd
En AI-flickvän kommer nog få många män att må bättre.
Citera
2024-04-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
För oss som är Generation X av båda kön drabbar det säkert betydligt mindre, och förhoppningsvis har vi uppfostrat våra barn i samma anda som vi själva såg på saker.

Men jag märker på föräldrar födda efter 1986 att de är betydligt mindre resistenta mot indoktrineringen vilket kommer drabba deras barns generation betydligt hårdare.

Kvinnor tappar sin kvinnlighet genom avmaskuliniseringen av mannen, båda kön är förlorare. Särskilt när båda parter intellektuellt tänker en sak och biologiskt känner en annan.

Lösningen blir då att kvinnor kan leva ut sina lustar med icke-vita män, eftersom dessa inte enligt intersektionell förvirring är förövare (go figure), medan vita män måste söka sig mot andra kulturer för att hitta traditionella kvinnor. Samhället är den stora förloraren.

Nu har jag inga källor, men möter ofta påståendet att kvinnor i väst generellt är olyckligare än någonsin. Om så är fallet så skulle jag våga påstå att diskrepansen mellan ideologi och biologi är orsaken.

Det finns undersökningar på att speciellt flickor mår bättre i konservativa hem, vilket har traditionella roller, d v s struktur. Självklart blir det förvirrat när man har hemmapappor som bakar surdeg och mamman har byxorna i huset, eftersom mamman både förverkligat sig själv men fortfarande är förtryckt i patriarket. Ekvationen går inte ihop för någon annan än några teoretiker på Universitet..

Vi har lärt oss att strukturer är förtryck, att roller är konstruerade, men om man tittar på t ex Indien med ett starkt kastsystem så tar inte folk livet av sig för att de är gatsopare. De tar livet av sig när de är på väg att förlora allt de haft (bönderna som drack Monsantos gift är ett typexempel). Man vet att man är född in i ett system som förklarar vem Jag är och vilka Mina uppgifter i samhället/universum är. Följ dessa instruktioner och ditt nästa liv belönas. Det är barockt för oss, men jag skulle tippa att fler könsdysforiker på Universitet i Väst är i större behov av antidepressiva än en likbrännare vid Ganga.

*Ganges...

"icke-vita män, eftersom dessa inte enligt intersektionell förvirring är förövare"

Har som feminist svårt att förstå varför en viss grupp män fått för sig såna här saker. Att vi röstar på en viss sorts flyktingpolitik för att vi vill ha ett mansöverskott och tycker bruna män är bättre än vita...

"Det finns undersökningar på att speciellt flickor mår bättre i konservativa hem, vilket har traditionella roller"

I föregående stycke poängterade du att du inte hade källa för ditt påstående. Betyder det att du kan ge källhänvisning till undersökningarna du nämner här?
Citera
2024-04-27, 21:05
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
*Ganges...
Vi som ber vid floden identifierar henne som gudinnan Ganga.

Citat:
"icke-vita män, eftersom dessa inte enligt intersektionell förvirring är förövare"

Har som feminist svårt att förstå varför en viss grupp män fått för sig såna här saker. Att vi röstar på en viss sorts flyktingpolitik för att vi vill ha ett mansöverskott och tycker bruna män är bättre än vita...
Skrev jag det?

Citat:
"Det finns undersökningar på att speciellt flickor mår bättre i konservativa hem, vilket har traditionella roller"

I föregående stycke poängterade du att du inte hade källa för ditt påstående. Betyder det att du kan ge källhänvisning till undersökningarna du nämner här?

Såg en intervju men hittar den inte nu, men blr vara samma eller liknande studie..
https://www.dailymail.co.uk/news/art...household.html
Citera
2024-04-30, 10:01
Medlem
Finns en artikel i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/kultur/bo...-selma-brodrej

Ingen tycker synd om männen ...

Problemet är att männen som bestämmer inte bryr sig det minsta om de män som ligger under dem , ex. personer som Reinfeldt och Löfven. Det enda de går på är propaganda som Universiteten och media sprider.

Detta leder till slut till att en stor del av männen upplevs som totalt värdelösa.

Det grövsta felet de gjorde var att ta hit massor av män ,det sänkte värdet på män något otroligt mycket.

Eliten i samhället propagerar för hur dåliga män är och sedan tar samma elit in 100000.tals män från andra länder.

Det är inte konstigt män mår dåligt i detta samhälle.
Citera
2024-04-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Männen är på reträtt. Det skrivs om incels, om män som ser AI-flickvänner som räddningen, om att parbildning blir allt svårare etc. Det leder till att allt fler män mår direkt dåligt.

Borde detta inte slå tillbaka mot kvinnorna förr eller senare, och i så fall hur?

Hur ska kvinnor kunna må bra i ett samhälle där männen går runt och mår skit? Att byta ut deppiga svenskfödda män mot mer oslipade invandrare borde inte vara gynnsamt för kvinnorna. Varför först kräva jämställdhet och feminisering av samhället för att när detta är på plats ta sju kliv bakåt och familjebilda med en man som har värderingar från 30-talet?

Hur ser framtiden egentligen ut för kvinnorna? Kan de fortsätta må bra eller blir det som för männen, depression och ensamhet? Tittar man på ungdomarna ökar den psykiska ohälsan snabbt t ex.

Diskutera!
Varför skulle det? Kvinnor kan ju åka till Gambia, något som Linda Snecker från V tycks göra eller så gängar de sig med blattarna från MENA vilket bl.a. rapporteras om de kvinnliga poliserna som inte gör annat än suger gängkriminella kukar och ger bort information om utredningar.

Jag tror inte att den gemene svenske kvinnan bryr sig särdeles mycket om detta då de själva har verkat för både feminiseringen av samhället, samtidigt som de vill ha toppdollar likt en materiell hora genom att sänka kraven för olika yrkeskategorier så de lättare kan nästla sig in där de annars inte hade kunnat ta sig in.

Det som har hänt i avseende S:s feminisering av samhället och blattarna kommer inte att försvinna av sig självt om det inte görs något. Men, samtidigt så är de styrande en samling HBQT:are som stöds av just sagda kvinnliga S-feminister där de samarbetar i gemensam sak.

Det är ju förmodligen därför som M på senare tid har använt sig av S:s utredningar (könsbyteslagen) eller ingått i samarbeten med dem på kommunal nivå. Kristersson är väl förmodligen själv HBQT och har tre adopterade barn.
Citera
2024-04-30, 17:32
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Varför skulle det? Kvinnor kan ju åka till Gambia, något som Linda Snecker från V tycks göra eller så gängar de sig med blattarna från MENA vilket bl.a. rapporteras om de kvinnliga poliserna som inte gör annat än suger gängkriminella kukar och ger bort information om utredningar.
Det är kontraproduktivt och inget som jag tror kommer ske i större skala. Det kommer dock alltid finnas undantag, främst skadade kvinnor som ser manlig kriminalitet som ett tecken på framgång och styrka. Som jag skrev i trådstart:
Citat:
Varför först kräva jämställdhet och feminisering av samhället för att när detta är på plats ta sju kliv bakåt och familjebilda med en man som har värderingar från 30-talet?
Citera
2024-04-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Det är kontraproduktivt och inget som jag tror kommer ske i större skala. Det kommer dock alltid finnas undantag, främst skadade kvinnor som ser manlig kriminalitet som ett tecken på framgång och styrka. Som jag skrev i trådstart:
Jo, men kognitiv dissonans och mentala vattentäta skott mellan vad de säger och vad de faktiskt gör är knappast något nytt inom S. T.ex. Gunnar Sträng skatteplanerade något extremt för att få ned sin egen skatt till ca 12%, det att jämföra med många andra som hade mellan 50-70%.

Kvinnor är känslostyrda och agerar svagt där de attackerar individer där de känner att de kan göra så riskfritt, t.ex. svenska män som är rädda att få en anklagelse om ofredande kastade på sig, men samtidigt ser svenska kvinnor invandrare som mer hur svenska män var förr i tiden och går efter sina egna känslor. Enkelt uttryckt vad hjärnan och munnen deklarerar är inte vad svenska kvinnor gör då de går efter känslor. Ser de någon som har vad de "gillar" eller vill ha så går de dit.

Svenska män är ju tvingade av skolan, högre utbildning och arbetet att hålla en extremt låg profil om man inte vill riskera uteslutning, avsked eller anmälan. Blattar har inga sådana bekymmer.
Citera
2024-05-13, 13:51
Medlem
Citat:
Vi som ber vid floden identifierar henne som gudinnan Ganga.

Skrev jag det?

Såg en intervju men hittar den inte nu, men blr vara samma eller liknande studie..
1. Tack för upplysning, intressant.
2. Ja, fjärde stycket. För att tydliggöra. Feminister som röstar för den flyktingpolitik du nämner gör det för att de vill visa medmänsklighet till kvinnor OCH män. Jag kan intyga att vi är på större vakt avseende bruna män än vita. Ju längre de bott i Sverige och ju mer de anammat svensk kultur, desto säkrare upplever vi dem. Vårt priblem är och har alltid varit män, punkt.
Som Radikalfeminist (Alltså ej "radikal feminist", vad nu det betyder.) kan jag meddela att de som vi ser som störst hot nu är inte en vit cis man utan så kallade transcels som är ett allvarligt hot mot våra trygga utrymmen.
Senast redigerad av 40milesfromthesun 2024-05-13 kl. 14:20.
Citera
2024-05-13, 14:06
Medlem
Citat:

Tack för länk, studien är intressant men säger ju inte direkt att flickor mår bäst av en konservativ uppfostran.
Kanske denna artikel belyser din åsikt mer?
https://nypost.com/2023/03/11/parent...mental-health/

Som liberal anhängare är jag faktiskt inte alls förvånad, men inget bevis finns för hur barnen kommer må som vuxna. Dessutom kan vi ju alla se att det klassiska uttrycket "korrelation är inte lika med orsakssamband" är aktuellt. Därför behövs
många fler studier för att bevisa om der finns ett samband mellan föräldrars politiska övertygelse och välfungerande vuxna individer..Särskilt om vi ska separera ut flickorna och se om de mår Särskilt bra av det ena eller det andra.
Citera
2024-05-13, 14:40
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
Tack för länk, studien är intressant men säger ju inte direkt att flickor mår bäst av en konservativ uppfostran.
Kanske denna artikel belyser din åsikt mer?
https://nypost.com/2023/03/11/parent...mental-health/

Som liberal anhängare är jag faktiskt inte alls förvånad, men inget bevis finns för hur barnen kommer må som vuxna. Dessutom kan vi ju alla se att det klassiska uttrycket "korrelation är inte lika med orsakssamband" är aktuellt. Därför behövs
många fler studier för att bevisa om der finns ett samband mellan föräldrars politiska övertygelse och välfungerande vuxna individer..Särskilt om vi ska separera ut flickorna och se om de mår Särskilt bra av det ena eller det andra.
Rent generellt kan man dock säga att alla barn mår bäst av struktur. Struktur ges genom en uppsättning kärnvärderingar som oftast finns i konservativa hem. Observera att det inte är en höger-vänsterskala vi pratar om, utan grundläggande värderingar.

Monokultur, trygghet, rutiner, fasta ramar. Så som Sverige såg ut i Socialdemokraternas Sverige 1965 om man inte var av trasproletariat.
Citera
2024-05-13, 14:41
Medlem
Citat:
Rent generellt kan man dock säga att alla barn mår bäst av struktur. Struktur ges genom en uppsättning kärnvärderingar som oftast finns i konservativa hem. Observera att det inte är en höger-vänsterskala vi pratar om, utan grundläggande värderingar.

Duh🙄
Senast redigerad av 40milesfromthesun 2024-05-13 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in