Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-12-18, 01:33
Avstngd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Stressigt och dligt betalt.
Blir du chef kan du tjna 40-50k
Jobbar du som mellan chef har du mellan 30-40k i mnaden.
Vanlig spis krigare fr vl 25-28k. inte fy skam fr ett anstllt hantverksyrke.
ppnar man sedan eget blir man bra betald om man vet vad man gr.
Citera
2024-12-18, 01:35
Avstngd
Slutaljugnubogs avatar
Roligt men slitsamt yrke. Du trffar enormt mycket intressanta mnniskor p restaurang. Man knner att man lever mer nr man jobbar inom restaurang. Vrt en chans, finns YU p 1-2 r med stor del praktik.
Citera
2024-12-18, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Jag har jobbat nu k 1 och 1/2 r konstans helger och kvllar frn 14:00-22:30. S jobba helger eller aldrig ledig en lrdag gr mig inget.

Men motivationen till att bli kock r fr att stmningen i arbetet verkar riktigt nice. Frutsatt att man jobbar i ett bra team, jag saknar den knslan i arbetet. Ocks den, fr att folk som jobbar i restauranger verkar vara prestigelsa och drivs inte av att stlla normer fr folk i sin vardag liksom mer avslappnade personer.
Det finns jobb som r mindre stressiga, lika eller bttre ln, dr du inte fr frslitningsskador och dr du inte behver jobba lrdag kvll men dr det samtidigt r trevlig stmning.
Citera
2024-12-18, 12:23
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Det finns jobb som r mindre stressiga, lika eller bttre ln, dr du inte fr frslitningsskador och dr du inte behver jobba lrdag kvll men dr det samtidigt r trevlig stmning.

Ah, men vet inte om industrin lockar s mycket. Fr se 😅
Citera
2024-12-19, 10:34
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Blir du chef kan du tjna 40-50k
Jobbar du som mellan chef har du mellan 30-40k i mnaden.
Vanlig spis krigare fr vl 25-28k. inte fy skam fr ett anstllt hantverksyrke.
ppnar man sedan eget blir man bra betald om man vet vad man gr.

Jag r inte chef nu och tjnar mer n ovan. Tack men nej tack. Hller mig borta frn resturangbranchen, det r verkligen bara skit.
Citera
2024-12-20, 12:52
Avstngd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Jag r inte chef nu och tjnar mer n ovan. Tack men nej tack. Hller mig borta frn resturangbranchen, det r verkligen bara skit.
Pengar r verkligen inte "allt"
Lagar och serverar grna jon som dig fr jag frstr att folk r griniga nr dom r hungriga, man gr folk en tjnst nr man gr dom njda.
Dessutom lever ni flesta trkiga falska liv, man skrattar ofta t er, samtalsmnena, frndringen frn entren till efterrtten, att en mnniska trder fram. Men fyller era magar och ger er wow knslor. Sen dricker man massa sprit och har humor utan tak, man trffar ena livsdet efter det andra.
Smaklig spis och God Jul.
Citera
2024-12-22, 17:40
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Pengar r verkligen inte "allt"
Lagar och serverar grna jon som dig fr jag frstr att folk r griniga nr dom r hungriga, man gr folk en tjnst nr man gr dom njda.
Dessutom lever ni flesta trkiga falska liv, man skrattar ofta t er, samtalsmnena, frndringen frn entren till efterrtten, att en mnniska trder fram. Men fyller era magar och ger er wow knslor. Sen dricker man massa sprit och har humor utan tak, man trffar ena livsdet efter det andra.
Smaklig spis och God Jul.

Ok? Var ingen som frgade om din sikt grabben. Fortstt serva mat t mig. Jag r glad du trivs med ditt yrke, det pverkar verkligen inte ditt vardagliga liv alls, eller hur? Pengar r allt, och restaurangbranschen erbjuder inte det.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in