Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 05:43
  #1
Medlem
Jag behöver lite hjälp med just antidepp. Det är så att jag på just Sertralin och Venlafaxin fick biverkningar så som svettningar. Slutade med de tabletterna för några år sedan men har tyvärr behövt börja med antidepp igen.
Fick testat Escitalopram som tyvärr gav samma biverkning, då gav dem mig Brintellix då jag börjar få exakt samma problem om inte värre med svettningar.

Ni som fått svettningar av antidepp finns det någon medicin som fungerat för er som inte gett dessa svettningar?
Citera
2024-05-01, 05:59
  #2
Medlem
MP-44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algusoy
Jag behöver lite hjälp med just antidepp. Det är så att jag på just Sertralin och Venlafaxin fick biverkningar så som svettningar. Slutade med de tabletterna för några år sedan men har tyvärr behövt börja med antidepp igen.
Fick testat Escitalopram som tyvärr gav samma biverkning, då gav dem mig Brintellix då jag börjar få exakt samma problem om inte värre med svettningar.

Ni som fått svettningar av antidepp finns det någon medicin som fungerat för er som inte gett dessa svettningar?

kort svar: nej

alla kommer med svettningar, skakiga händer, viktuppgång.

det är precis det som vanligt folk tydligen tror är ett lyckopiller.
Citera
2024-05-01, 09:09
  #3
Medlem
Det finns vissa läkemedel som har som biverkning att man svettas mindre, har läst att vissa som går i subutex programmen får dessa läkemedel utskrivna då vissa svettas mycket av subutex. Problemet är att det inte bara gör att du svettas mindre du kommer även få torrare slemhinnor och ögon etc. Men om det är något som stör behandlingen bör du ta upp det med läkaren och kolla om du kan få prova någon sådan medicin för vissa verkar dessa mediciner hjälpa rätt mkt utan att det ställer till mkt besvär.
Citera
2024-05-01, 09:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
kort svar: nej

alla kommer med svettningar, skakiga händer, viktuppgång.

det är precis det som vanligt folk tydligen tror är ett lyckopiller.

Misstänkte att det var så, vill egentligen inte gå på det. Men läkaren ville inte låta mig gå utan pga hur jag mår.
Citera
2024-05-01, 10:16
  #5
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2024-05-01, 10:26
  #6
Medlem
Airwave92s avatar
Varenda jävla antidepp har jobbiga biverkningar, bara att gilla läget

Sen är det inte alla som får just biverkningar, vissa har turen att klara sig utan helt
Citera
2024-05-01, 12:14
  #7
Medlem
Jag slapp biverkningarna när jag bytte från venlafaxin till brintellix.
Citera
2024-05-01, 12:29
  #8
Avstängd
triptykens avatar
Snacka med din läkare, olika antidepp har olika biverkningar och det är rätt individuellt hur dom slår.

För min del har jag aldrig haft svettningar eller viktuppgång men en hel del andra (hade, jobbigt nog - och kanske too much information - enormt svårt att få orgasm vilket var brutalt frustrerande) och fick byta runt till jag hittade den med mildast biverkningar.
Citera
2024-05-01, 16:10
  #9
Medlem
sojapojkes avatar
Jag fick grova biverkningar av Venlafaxin(svett, grov ångest, hallucinationer, skakningar). Sertralin fungerar mycket bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback