2024-05-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Du trasslar in dig totalt i dina så kallade "argument"/känslor.

Att vi som får sex men menar att det inte är en mänsklig rättighet ska avstå sex bara för att andra inte får det är ett absurt tänk, så fungerar inte livet. Att få barn är inte heller en mänsklig rättighet. Inte heller att äta ute på restaurang, åka på utlandssemester eller att äga en villa. Det betyder inte att andra ska avstå det för att vissa har dessa saker/kan göra dessa saker. Du kan inte vara seriös med den tanken.

Ja, pengar går till folk som behöver vård. Som jag skrev tidigare gäller detta alla fall - folk som kör som dårar i trafiken och vurpar och rusas till akuten, kvinnor som föder barn och ungdomar som hamnat i slagsmål. Saker som är självförvållat. Det gäller även folk som fått könssjukdomar.

Som sagt: livet är orättvist och alla får inte alltid exakt allting de vill ha. Istället för att gnälla får du börja granska dig själv objektivt och klura ut varför inga kvinnor vill ha sex med dig. Det är egentligen det enda du kan påverka istället för att hålla på med löjliga argument anonymt online. Förändringen börjar med dig själv.
Om det är okej med att påstå att sex är ingen mänsklig rättighet så borde det innebära att det även har en betydelse för sex i övrigt.
Annars handlar det mer om en förevändning, det har egentligen ingen betydelse.

Syftet är att du vill få fram något när du påstår att "sex är ingen mänsklig rättighet", men samtidigt ska det inte ha någon betydelse för ditt sexliv.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-05-27 kl. 19:20.
Citera
2024-05-27, 19:23
Medlem
Citat:
Du trasslar in dig totalt i dina så kallade "argument"/känslor.

Att vi som får sex men menar att det inte är en mänsklig rättighet ska avstå sex bara för att andra inte får det är ett absurt tänk, så fungerar inte livet. Att få barn är inte heller en mänsklig rättighet. Inte heller att äta ute på restaurang, åka på utlandssemester eller att äga en villa. Det betyder inte att andra ska avstå det för att vissa har dessa saker/kan göra dessa saker. Du kan inte vara seriös med den tanken.

Ja, pengar går till folk som behöver vård. Som jag skrev tidigare gäller detta alla fall - folk som kör som dårar i trafiken och vurpar och rusas till akuten, kvinnor som föder barn och ungdomar som hamnat i slagsmål. Saker som är självförvållat. Det gäller även folk som fått könssjukdomar.

Som sagt: livet är orättvist och alla får inte alltid exakt allting de vill ha. Istället för att gnälla får du börja granska dig själv objektivt och klura ut varför inga kvinnor vill ha sex med dig. Det är egentligen det enda du kan påverka istället för att hålla på med löjliga argument anonymt online. Förändringen börjar med dig själv.
Det är naturligt att man vill att samhället ska anpassa sig till sina egna behov först, speciellt när personer som har sex påstår att sex är inget behov.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-05-27 kl. 19:24. Anledning: ......
Citera
2024-05-27, 19:40
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Om syftet är inte att du ska strunta i att ha sex, vad är syftet annars med du påstår att sex är ingen mänsklig rättighet
Det är inte något som du tycker är fel att ha.

Eftersom vården är skattefinansierad så har jag rätt att få ha en åsikt om vården.
Och om sex är ingen mänsklig rättighet så borde folk då avstå från sex om de påstår det.
Man ska betala för något som inte skulle vara ett behov.
Varför då få en massa sjukdomar och skador för något som inte skulle vara ett behov och ingen mänsklig rättighet?!
Eftersom andra personer ska också betala för vården så finns det en poäng att man vill få andra personer att inte använda sjukvården ionödan, för något man hade kunnat undvikit.

Slagsmål kan drabba alla personer
Vården borde först fokusera på saker som kan drabba alla, inte något som bara vissa personer får tillgång till.

Vet du inte vad en mänsklig rättighet innebär?

Det är något som är skapat av FN och några exempel är att man har rätten till åsiktsfrihet, rätten till bostad och rätten till utbildning. Du kan ju googla om du vill läsa på om det.

Och nej, sex finns INTE som en punkt bland dessa.

Faktum är fortfarande att majoriteten av en befolkning har sex. Vård bör finnas för samtliga kroppsliga problem, du måste förstå själv att skriva om lagar bara för att den ska passa några få incels är i princip omöjligt. Sen får du väl tycka precis vad du vill för "du betalar också skatt", men du tänker dock åt helvete fånigt.
Citera
2024-05-27, 21:08
Medlem
Citat:

Det är något som är skapat av FN och några exempel är att man har rätten till åsiktsfrihet, rätten till bostad och rätten till utbildning. Du kan ju googla om du vill läsa på om det.

Faktum är fortfarande att majoriteten av en befolkning har sex. Vård bör finnas för samtliga kroppsliga problem, du måste förstå själv att skriva om lagar bara för att den ska passa några få incels är i princip omöjligt. Sen får du väl tycka precis vad du vill för "du betalar också skatt", men du tänker dock åt helvete fånigt.
Jag känner till om mänskliga rättigheter men syftet är mer att du vill att det ska låta som sex är inget behov, en förevändning.
Så du brukar ta upp det vid andra sammanhang att sex är ingen mänsklig rättighet
Det är bara vid dom här sammanhangen någon snackar om att sex är ingen mänsklig rättighet och sedan får jag inte ta upp det angående vården för sexrelaterade problem.
Då plötsligt ska det handla om något annat
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-05-27 kl. 21:13. Anledning: ..
Citera
2024-05-27, 21:10
Medlem
Citat:

Det är ju du själv som tar upp om ingen mänsklig rättighet.
I så fall så borde det kunna påverka hur vården ser ut angående för sexrelaterade problem
Citera
2024-05-27, 21:23
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Jag känner till om mänskliga rättigheter men syftet är mer att du vill att det ska låta som sex är inget behov, en förevändning.
Så du brukar ta upp det vid andra sammanhang att sex är ingen mänsklig rättighet
Det är bara vid dom här sammanhangen någon snackar om att sex är ingen mänsklig rättighet och sedan får jag inte ta upp det angående vården för sexrelaterade problem.
Då plötsligt ska det handla om något annat

Du måste sluta citera ett inlägg 5-6 gånger, ser helt efterblivet ut och blir svårt att svara.

Jag har aldrig sagt att sex inte är ett behov? De flesta människor har en sexuell drift och de flesta människor har då också sex. En sexuell drift gör dock inte sex inte till en mänsklig rättighet och det ger alltså ingen en slags rättighet att köpa en annan ekonomiskt utsatt människas kropp. Att människor ska få vård och vara friska är däremot en mänsklig rättighet.

Förlåt, men du verkar inte ha alla hästar hemma.
Citera
2024-05-28, 10:30
Medlem
Citat:
Du måste sluta citera ett inlägg 5-6 gånger, ser helt efterblivet ut och blir svårt att svara.
Jag har aldrig sagt att sex inte är ett behov? De flesta människor har en sexuell drift och de flesta människor har då också sex. En sexuell drift gör dock inte sex inte till en mänsklig rättighet och det ger alltså ingen en slags rättighet att köpa en annan ekonomiskt utsatt människas kropp. Att människor ska få vård och vara friska är däremot en mänsklig rättighet.

Förlåt, men du verkar inte ha alla hästar hemma.

Jag tänkte att det blev för lång text, dessutom ville jag poängtera speciellt vissa saker.

Eftersom sex inte ska vara en mänsklig rättighet så kan man då uppmana folk till att inte ha sex. Du skrev själv att man skulle onanera istället. Då borde jag enligt din logik få säga att olika personer borde sluta ha sex för sex är ingen mänsklig rättighet.

Vad som är när man är "frisk" är en tolkning, vården kan ha låga gränser för olika saker.
Vården skulle kunna sluta "återställa" sådant som inte behövs i andra sammanhang förut vid sex.
Annars skulle i så fall hävda att vården ska fixa det som kan göra att det blir svårare att få sex, man skulle ju vara "frisk" enligt dig
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-05-28 kl. 10:36. Anledning: .......
Citera
2024-05-28, 10:39
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Jag tänkte att det blev för lång text, dessutom ville jag poängtera speciellt vissa saker.

Och eftersom sex inte ska vara en mänsklig rättighet så kan man då uppmana folk till att inte ha sex.
Vad som är när man är "frisk" är en tolkning, vården kan ha låga gränser för olika saker.
Vården skulle kunna sluta "återställa" sådant som inte behövs i andra sammanhang förut vid sex.
Annars skulle i så fall hävda att vården ska fixa det som kan göra att det blir svårare att få sex, man skulle ju vara "frisk" enligt dig

Vad fan snackar du ens om? Menar du att vi ska ha någon slags propaganda för att folk inte ska ha sex för att det inte ingår i FNs mål gällande de mänskliga rättigheterna? Vad fasen har det med trådens ämne att göra, samt ditt jäkla babbel som jag knappt förstår om vården?

Du skriver som en kratta, "diskuterar" off topic och känns som att du har någon slags bokstavskombination. Jag lämnar härmed diskussionen. Önskar dig lycka till.
Citera
2024-05-28, 10:43
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du ens om? Menar du att vi ska ha någon slags propaganda för att folk inte ska ha sex för att det inte ingår i FNs mål gällande de mänskliga rättigheterna? Vad fasen har det med trådens ämne att göra, samt ditt jäkla babbel som jag knappt förstår om vården?

Du skriver som en kratta, "diskuterar" off topic och känns som att du har någon slags bokstavskombination. Jag lämnar härmed diskussionen. Önskar dig lycka till.
Handlade det enligt dig om någon propaganda när du sa att man skulle onanera istället?
Jag borde också få säga som du säger fast även i andra sammanhang när det handlar om sex.

Du sa ju själv att man skulle onanera istället för sex skulle inte vara en mänsklig rättighet och sedan tycker du jag får inte säga det också fast för personer som har sex.

Gärna svara på det här så kan jag sedan avsluta samtalet om det här med dig på detta forum.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-05-28 kl. 10:50. Anledning: ........
Citera
2024-05-28, 11:35
Medlem
MissVintageVixens avatar
Citat:

Gärna svara på det här så kan jag sedan avsluta samtalet om det här med dig på detta forum.

Jag hoppas verkligen att LaettMjoelk INTE svarar dig för du kommer aldrig sluta!! Dina resonemang är varken vettiga eller kopplade till ngn som helst verklighet! Du framställer dig själv som väldigt bitter och oerhört lågbegåvad!
Jag som sexarbetare önskar att du slutar advocera för min och sexköpares sak då man faktiskt inte kan stå bakom dina dumma påståenden! Jag kan förstå att din grundvilja är god men den blir dold bakom allt skitsnack som kommer från din mun..

Jag och LaettMjoelk ser inte saker på samma sätt men jag kan förstå att det i grunden handlar om att vi ser på prostitution olika för att vi har skilda erfarenheter. (m.m) men jag är imponerad att hon har orkat svara på dina dumma påståenden.
Men nu räcker det fan… jag orkar inte ens skrolla förbi dina inlägg längre och ännu mindre läsa dom….
Så snälla…. Sluta nu
Over and out!
Citera
2024-05-31, 17:45
Medlem
Då skulle det kunna räknas som sjukvård om samhället hjälper till så man kan få laglig sex.
Citera
2024-09-16, 23:18
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En färsk studie publicerad i Journal of Population Economics har gett oss ny information kring effekterna av Sveriges förbud mot köp av sex. Studien, ledd av ekonomiprofessorn Riccardo Ciacci vid Comillas Pontifical University, indikerar att lagstiftningen kan ha lett till en oväntad ökning av antalet anmälda våldtäkter. Sverige, tillsammans med Norge och Island, har implementerat den så kallade nordiska modellen som gör det olagligt att köpa, men inte sälja, sex. Denna modell har ansetts som en bra idé, för att den skyddar sexarbetare och bekämpar människohandel genom att straffa köparna istället för säljarna.

Ciacci använde data från Brottsförebyggande rådet, sträckande från 1997 till 2014, för att analysera brottslighet både före och efter sexköpslagens införande 1999. Genom moderna statistiska metoder som regression avbrott, instrumentella variabler, och fuzzy difference-in-differences, kunde han isolera effekten av sexköpsförbudet från andra faktorer.

Resultaten från studien visar på en betydande ökning av anmälda våldtäkter, mellan 44% och 62%, efter lagens genomförande. Denna ökning tycks inte bero på en minskad tillgång till prostitution, utan snarare en ökad efterfrågan-effekt där individer som inte lagligt kan köpa sex istället kan ha begått våldtäkter som ett alternativ. Ciacci föreslår att det finns ett behov av ytterligare åtgärder för att förhindra ökningen av våldtäkter, vilket skulle kunna innebära en översyn av lagen om sexköp.

Vad tänker ni om studiens resultat? Och hur bör politiker och andra lagstiftare ta dessa oväntade konsekvenserna som framkommit i den nya studien om effekterna av sexköpslagen? Med tanke på att den nordiska modellen antagits vara effektiv i att skydda sexarbetare och motverka människohandel, bör dessa nya uppgifter om en ökning i anmälda våldtäkter leda till att modellen förändras?

https://link.springer.com/article/10...48-024-00984-2
https://www.psypost.org/criminalizin...e-study-finds/

(Tycker mod att tråden hamnat fel så får de gärna flyttas.)

Alltså ingenstans i studien står det klart och tydligt att det finns ett signifikant samband mellan införandet av lagen och ökningen av våldtäkter. Man hade lika gärna kunna argumentera för ett samband, signifikant eller inte, mellan sexköpslagen och ökad försäljning av t ex tandkrämen Pepsodent Flor ice mint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in