Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Du måste sluta citera ett inlägg 5-6 gånger, ser helt efterblivet ut och blir svårt att svara.
Jag har aldrig sagt att sex inte är ett behov? De flesta människor har en sexuell drift och de flesta människor har då också sex. En sexuell drift gör dock inte sex inte till en mänsklig rättighet och det ger alltså ingen en slags rättighet att köpa en annan ekonomiskt utsatt människas kropp. Att människor ska få vård och vara friska är däremot en mänsklig rättighet.
Förlåt, men du verkar inte ha alla hästar hemma.
Jag tänkte att det blev för lång text, dessutom ville jag poängtera speciellt vissa saker.
Eftersom sex inte ska vara en mänsklig rättighet så kan man då uppmana folk till att inte ha sex. Du skrev själv att man skulle onanera istället. Då borde jag enligt din logik få säga att olika personer borde sluta ha sex för sex är ingen mänsklig rättighet.
Vad som är när man är "frisk" är en tolkning, vården kan ha låga gränser för olika saker.
Vården skulle kunna sluta "återställa" sådant som inte behövs i andra sammanhang förut vid sex.
Annars skulle i så fall hävda att vården ska fixa det som kan göra att det blir svårare att få sex, man skulle ju vara "frisk" enligt dig