Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-01, 22:30
  #1
Medlem
Hej.

Kan katter bli fulla om man ger dem sprit?

Frågan gäller för övrigt andra djurarter.
Citera
2024-05-01, 22:34
  #2
Avstängd
Brummars avatar
Ja, dom kan bli fulla och väcka
Citera
2024-05-01, 22:37
  #3
Medlem
Trakessons avatar
Tror inte katter generellt gillar sprit. Min första katt gillade öl och vin men inte sprit, och jag har aldrig hört om någon annan katt som gillat sprit.

En gång fick han en skål med rosa champagne. Normalt gillade han inte saker med bubblor i men champagnen drack han upp och sedan låg han hela kvällen och myste och tittade på festen. Jag tror han blev lite full. Kan tillägga också att han fick ganska mycket oxfilé och gratinerad potatispuré till den där champagneskålen.
Citera
2024-05-01, 22:39
  #4
Medlem
zombie-nations avatar
Ja, det kan de. Men de dricker oftast inte tillräckligt, vilket är bra. Katters lever klarar inte alls alkohol, och det behövs inte många fyllor förrän katten dör.
Citera
2024-05-01, 22:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Tror inte katter generellt gillar sprit. Min första katt gillade öl och vin men inte sprit, och jag har aldrig hört om någon annan katt som gillat sprit.

En gång fick han en skål med rosa champagne. Normalt gillade han inte saker med bubblor i men champagnen drack han upp och sedan låg han hela kvällen och myste och tittade på festen. Jag tror han blev lite full. Kan tillägga också att han fick ganska mycket oxfilé och gratinerad potatispuré till den där champagneskålen.

Känner folk som gett öl eller om det var deras gäster till värdparets hund och den drack det och susade hela kvällen.

Ont katter. Var tvungen att skriva det ovan.
Citera
2024-05-01, 23:05
  #6
Medlem
Jordgubbes avatar
"Katter, burhöns och bananflugor väljer att droga sig om de får chansen. I alla fall om de mår dåligt" via Accent och vidare till SR (från 2014).
Citera
2024-05-01, 23:19
  #7
Medlem
Kan tänka mig att bailys kanske är en fungerande katt grogg 😄
Citera
2024-05-01, 23:57
  #8
Medlem
Oxfilé och champagne, vilken festprisse till katt. 🤣 Inte konstigt han låg och myste resten av kvällen sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Tror inte katter generellt gillar sprit. Min första katt gillade öl och vin men inte sprit, och jag har aldrig hört om någon annan katt som gillat sprit.

En gång fick han en skål med rosa champagne. Normalt gillade han inte saker med bubblor i men champagnen drack han upp och sedan låg han hela kvällen och myste och tittade på festen. Jag tror han blev lite full. Kan tillägga också att han fick ganska mycket oxfilé och gratinerad potatispuré till den där champagneskålen.
Citera
2024-05-02, 00:44
  #9
Medlem
Onanikrems avatar
Väldigt vanligt på hösten att sidensvansar (fågel) äter jästa rönnbär och flyger in i väggar eller bara ligger på marken och inte kan flyga alls till kattens stora glädje.

De allra flesta större djur kan bli berusade.
Citera
2024-05-02, 01:03
  #10
Medlem
Har du inte sett lille griseknoen full i Emil i Lönneberga? Ge grisen en Guldbagge postumt. 🐖😆
Citera
2024-05-02, 02:17
  #11
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Tror inte katter generellt gillar sprit. Min första katt gillade öl och vin men inte sprit, och jag har aldrig hört om någon annan katt som gillat sprit.

En gång fick han en skål med rosa champagne. Normalt gillade han inte saker med bubblor i men champagnen drack han upp och sedan låg han hela kvällen och myste och tittade på festen. Jag tror han blev lite full. Kan tillägga också att han fick ganska mycket oxfilé och gratinerad potatispuré till den där champagneskålen.
Om man doppar en tops i sprit och sen gnuggar den i kattens anus så blir den full.
Citera
2024-05-02, 02:57
  #12
Medlem
Pungsvings avatar
Det räcker att du blir full och gör bort dig. Låt katten vara ifred.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback