Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-05-08, 19:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok - att den befann sig i himlen ca 15 km från havet gör nog den tolkningen mindre sannolik, men kör på!
Nej det var förstås ingen delfin, men det var likt. En stor blänkande fågel som girar till höger med vingarna intill kroppen är förstås mer troligt.
Citera
2024-05-08, 19:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej det var förstås ingen delfin, men det var likt. En stor blänkande fågel som girar till höger med vingarna intill kroppen är förstås mer troligt.

Hur vet du att det blänker och inte bara är en vit fläck? Och hur kan du uttala dig om storleken - känner du till avståndet?
Citera
2024-05-08, 19:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Hur vet du att det blänker och inte bara är en vit fläck? Och hur kan du uttala dig om storleken - känner du till avståndet?
Det finns ingen möjlighet för mig att avgöra om den är 2 m bort eller 200 m bort, men en liten vitfläckig fågel som girar till höger med vingarna intill kroppen är också mer troligt än en delfin.

Av skuggorna framgår att solen står högt och objektets ovansida är ljusare än undersidan, vilket inte talar emot en spegling. Intuitivt skulle jag bedöma att det är mer än 50 m bort.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2024-05-08 kl. 20:01.
Citera
2024-05-08, 20:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns ingen möjlighet för mig att avgöra om den är 2 m bort eller 200 m bort, men en liten vitfläckig fågel som girar till höger med vingarna intill kroppen är också mer troligt än en delfin.

Ja visst är det - i alla fall om uppgiften att det är fotograferat 1,5 mil från havet stämmer. (Det är iofs inget jag har påstått, men jag håller med dig).
Citera
2024-05-08, 20:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ja visst är det - i alla fall om uppgiften att det är fotograferat 1,5 mil från havet stämmer. (Det är iofs inget jag har påstått, men jag håller med dig).
Om det är ett diskusformat objekt så tycks det finnas någon sorts distortion, att högra sidan är något tjockare än den vänstra sidan. Ett diskusformat objekt kan ändå inte uteslutas.
Citera
2024-05-08, 20:54
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Varför kraschar dem?
1. Svar: Det gör de inte. De positiva (service to others) SKJUTS ner av de negativa (service to self).

2. USA diskuterar ju ufo:n i kongressen och det är så skrattretande. För man förstår ju att 99% av de som sitter där är antingen:
1. Negativa till att släppa det de vet om "aliens" av olika anledningar.
2. Är aliens själva.

Ni som hoppas på att "diskussionerna" ska leda någonstans har inte riktigt insett verkligheten
Ett tips är att titta på de filmade diskussionerna och inte titta på den som pratar, utan "personerna runtomkring".
Ser någon stel och obekväm ut? Ser du någon som stirrar rätt ut, utan att blinka? Ser du någon som reagerar hånfullt vid vissa frågor som ställs?
Undrar du inte varför.... ?

1. Varför skjuter man inte negativa farkoster utanför atmosfären? Kraschar de nära militärbaser av en slump?

2. Ja, hela kongress-förhöret känns som en skenmanöver. Det har ju trots allt redan varit en hel del kongressförhör avseende disclosure i 30 år... och inget har ju hänt....
Citera
2024-05-08, 21:15
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
1. Precis sådär resonerar alla sekter och religiösa fanatiker.
2. När gud kommer då jäklar kommer syndafloden och ni andra må brinna i helvetet!
3. Så länge du inte med våld och hot försöker tvinga människor att tro och tycka vad dom vill (Islam)

1. Jag har inte träffat på en grupp människor som tar upp religion i sina argument mer än skeptiker på flashback. Jag har missat tåget, är det något coolt? Jag är lite omodern av mig.

2. Den här religionen du pratar om, där finns det en gud som skapat världen och sedan vill samma gud bränna upp den?

3. Oj, det här eskalera...

Jag förstår vad du menar, utan religioner, gud och bränna folk i helvetet.

RELAAX!
Citera
2024-05-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Varför skjuter man inte negativa farkoster utanför atmosfären? Kraschar de nära militärbaser av en slump?

2. Ja, hela kongress-förhöret känns som en skenmanöver. Det har ju trots allt redan varit en hel del kongressförhör avseende disclosure i 30 år... och inget har ju hänt....

SVAR 1:
Alla kraschar inte nära militärbaser. Det är ett tyst krig som pågår, där de som är service to others vill att människor ska veta den riktiga historien om vilka vi är, medan service to self enbart vill utnyttja oss som slavar, detta visas genom bl.a det ekonomiska systemet eller genom att de manipulerar de som väljs in i riksdagen för att skapa lagar som inte gynnar arbetarna. Jag antar att service to self-aliens inte är ÖVERALLT, utan håller sig till sina områden, som uppenbarligen då är militärbaser. Och därav kan man se att vissa av andra sidans farkoster skjuts ner.
Utanför atmosfären? På vilket sätt kan STO* påverka och väcka människor ute i atmosfären? De måste ju komma ner för att vi ska kunna se och förstå.

Sen ska folk veta att anledningen till att de inte bara landar hux flux på marken och börjar "gå omkring" och hälsa på människor är för att de vet att människan kommer reagera och plocka fram vapen eller försöka skada de på något sätt.
Människan har programmerats att tro att det enbart finns EN eller möjligtvis TVÅ olika typer av "aliens". Och båda är dumma dumma dumma

Men i själva verket finns det oändligt många olika typer. Precis som det finns djur. Att människan tror att den är "på toppen av kedjan" och "så himla utvecklade och tekniska" är ju bara skrattretande.
Det jag försöker säga är att det finns negativa aliens som manipulerar var de än kommer, och det finns goda, som vill att vi ska veta vilka vi är och vad vi kan göra. De vill ha en relation till oss, men blir ju nedskjutna hela tiden.

*STO = Service to others.

SVAR 2:
Nej, precis. Det är det jag menar. Det styrs av de som inte vill att informationen ska komma fram.
Senast redigerad av A.way 2024-05-09 kl. 12:16.
Citera
2024-10-18, 21:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Här är några tydliga bilder.

http://www.ufoevidence.org/photograp...t/Photo416.htm
Citera
2024-10-29, 21:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag har ett filmklipp som ska visa hur ett ryskt plan angriper ett UFO som skjuter ett lysande klot mot planet och spränger det i bitar. När jag försöker lägga upp filmen på min blogg så fungerar det inte och när jag laddar upp den till andra sidor så visas en annan film istället. En gif på en del av förloppet fungerar i varje fall.

https://blogger.googleusercontent.co...5_123031_1.gif
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in