2024-05-07, 18:24
Medlem
L3nn4rts avatar
Slpptes som Early Access 26 april 2024.
Ngon som testat det och har ngot att dela med sig av, positivt som negativt?

Det r ett medeltida stadsbyggarspel dr man har mjligheten att sjlv vandra omkring p gatorna i staden man byggt. Strider finns ocks. En kul liten detalj r att man kan stta egna namn p varje invnare i staden.

Enligt reviews frn diverse spelmedier s finns det en del kvar att jobba p, men om man fr utg frn vad spelarna sjlva tycker s ska det vara riktigt bra, ven om de ocks ppekar en del brister.

Spelet ska tydligen vara utvecklat av endast en person.

https://store.steampowered.com/app/1363080/Manor_Lords/

Hemsida
https://manorlords.com/

Gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=mEdJlUVmyPM
Citera
2024-05-07, 22:23
Medlem
farewells avatar
Ltt vrt pengarna! Har vl ca 60h n s lnge och r vl p fjrde serisa genomkringen.

Absolut r det en del buggar. Ngra konstanta, andra tillflliga. Kan ibland fixas med att spara och starta om spelet. Sjlvklart frustrerande nr jag efter mnga timmars farmande, bara skrdar en brkdel av grdorna som jag borde ftt pga bugg. Men det kan jag ta. Just det har bara hnt en gng (n s lnge). Eller nr min milis bara kunde backa. Den drabbningen var svr att g segrande ur.

Men jag tycker det positiva vervger det negativa. Det r ett otroligt detaljrikt spel och strvar efter en hg grad av realism, vilket jag diggar. Mycket r fortfarande lst i EA men Manor Lords kommer bara att bli bttre med tiden. Men som sagt, det r redan nu ett underhllande spel att djupdyka ner i fr att frska lra sig och frst hur allt funkar. S lnge man har en gnutta tlamod.

Kul detalj att man kan byta namn p karaktrerna. Nu gillar jag i och fr sig deras ursprungliga namn men min retinue brukar dpas om till Uggluk och Grishnak osv.
Citera
2024-05-08, 02:50
Medlem
Freebss avatar
Ser jvligt lovande ut, men jag kper aldrig spel i early access & tnker inte gra det nu heller.

Vntar nog ett halvr eller mer.
Citera
2024-05-08, 04:58
Medlem
Rasputin420s avatar
Har ca 30 timmar och kan sga att det r vl vrt pengarna, det r ett vlgjort spel. Det blir mycket att hlla reda p nr man har 7 byar samtidigt. Med komplexitet gr det kul. Blir intressant att flja spelets utveckling.

*Spoiler*

Pilgubbarna r smst och inte vrt att satsa p men dom lr bli buffade framver.
Citera
2024-05-10, 23:06
Medlem
Spelet ser verkligen bra ut och hoppas det fortstter att utvecklas fr att bli bttre.
Citera
2024-05-11, 17:21
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farewell
Ltt vrt pengarna! Har vl ca 60h n s lnge och r vl p fjrde serisa genomkringen.

Absolut r det en del buggar. Ngra konstanta, andra tillflliga. Kan ibland fixas med att spara och starta om spelet. Sjlvklart frustrerande nr jag efter mnga timmars farmande, bara skrdar en brkdel av grdorna som jag borde ftt pga bugg. Men det kan jag ta. Just det har bara hnt en gng (n s lnge). Eller nr min milis bara kunde backa. Den drabbningen var svr att g segrande ur.

Men jag tycker det positiva vervger det negativa. Det r ett otroligt detaljrikt spel och strvar efter en hg grad av realism, vilket jag diggar. Mycket r fortfarande lst i EA men Manor Lords kommer bara att bli bttre med tiden. Men som sagt, det r redan nu ett underhllande spel att djupdyka ner i fr att frska lra sig och frst hur allt funkar. S lnge man har en gnutta tlamod.

Kul detalj att man kan byta namn p karaktrerna. Nu gillar jag i och fr sig deras ursprungliga namn men min retinue brukar dpas om till Uggluk och Grishnak osv.

Hrligt att hra!
Blir nog ett kp fr mig.
Citera
2024-05-12, 19:35
Medlem
VelvetThornss avatar
Lirade 10-12h och det r klart lovande. Dock kommer jag lgga det p hyllan tills det r mer eller mindre frdigt d det saknas en massa grejer just nu!
Citera
Igår, 13:33
Medlem
Med alla de nya uppdateringar som gjorts s tycker jag spelet brjar att ta form. Spelade mycket i brjan med tog en paus fr nu brja spela det igen och tycker det r rtt s roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in