Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Vilket köpte Tele2 först Boxer eller Comhem - om Comhem först varför köpte T2 Boxer o OM Inte
vad skulle då ha hänt med Boxer - det säljs beg Boxer Boxar i parti o minut - undrar om någon
går på det?
Tele2 köpte först Comhem och sedan Boxer. Dom vill tydligen bli stora och köper upp allt.
Jag har min box kvar från Boxer och kan fortfarande spela in från dom marksända kanalerna.
Går det något program jag vill se på tex TV4 kan jag spela in det och titta på någon annan kanal med huben.
Boxer ville samla in alla gamla boxar, varför kan man undra och något svar ger dom inte.
Jag behöll min för den kan jag fortfarande använda men det var väl det dom inte ville.
Ringde dom om boxen och blev "förhörd" men jag släpper inte min box då jag inte skulle bli ersatt för vad den kostade, 4000 kr.
Boxer slutar med betalkanaler i marknätet – här är alternativen
Efter årsskiftet kommer Boxer inte längre sända betal-tv som kan tas emot via antenn. Vad innebär det för kunderna och vilka alternativ finns?
Publicerat 2024-10-21
Efter nyheten om att Boxer slutar distribuera betalkanaler i marknätet
och ska samla in alla gamla tv-boxar och programkort från kunder har det rått viss förvirring kring SVT och de andra fria sändningarna. Boxer hjälper inte heller när företaget inte är tydligt kring detta.
Faktum är att Niclas Rosendahls svar på min fråga om kunder som inte kan skaffa tv via internet kan behålla sin Boxer-box bara för att se på fri-tv är goddag yxskaft.
https://www.pcforalla.se/article/248...lternativ.html