Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-09, 14:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
0.06 igen. Den regeln borde ses över.
Moderatorerna klarar inte av att hantera den. Har svårt att tro den ska användas på detta vis.
Det har förklarats för mig att den ska förhindra att kommentarer om moderatorsåtgärder inte ska störa topic i trådarna.
Om det inte finns någon topic finns det inget att störa, även om ngn påstår att chat = topic, för det är inte sant.
Om ett inlägg om en användare som stängts av är av informativ art och inget gnäll på modereringen i sig, är det skamligt att racka ner på densamma pga en regel 0.06 som syftar till att undvika störningar i trådarna.

Att det verkligen ska behövas modereras som en AI-robot i chattråden är fullständigt obegripligt.
Det kan inte vara så det är tänkt. Att en intelligent person enbart ska gå på en skriven regel utan att använda en tankeprocess är obegripligt.
Att enbart, som här, gå på reflex, är ovärdigt FlashBack.
Forat borde vara bättre än så.

Admin, om du läser detta, se för fan till att våra moderatorer inte agerar som AI-robotar.
Be dom nyttja sin skalle och sin erfarenhet som människor och inte agera som robotar.

/VV

EDIT: Blev fel med PMkonversationen. Ska försöka få till den.
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2024-05-09 kl. 14:06.
Citera
2024-05-09, 14:05
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som jag redan svarat dig i PM - det är enkelt. Ge fan i att diskutera nån moderering alls i några trådar utöver det här forumet. Chatten är till för att chatta med varandra, INTE diskutera modereringen i.
Citera
2024-05-09, 14:07
Moderator
Ruskigbusss avatar
På VV:s begäran lägger jag ut PM-diskussionen, eftersom det tycks bli fel i trådstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Kommenterar moderatorsåtgärd.
Ämne: Den stora chattråden

Antal inlägg: 3.
Citat:
Tarmis. 6 månader igen....
Citat:
Jo.
Citat:
Det är lång tid. Fy fan. Hon hade ju en sådan tidigare och kom tillbaka nyss.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

0.06 brukar sägas vara en förlängd 0.03 som handlar om moderatorsåtgärder.
Dessa inlägg ska inte 'störa' debatten i trådarna.
På vilket sätt stör det att jag skrev ut att en som brukar hänga i chatten blivit avstängd?
Skulle faktiskt påstå tvärt om. Det är av stort intresse i chatten om någon som brukar skriva där blir avstängd.

Är det så svårt att begripa andemeningen med regeln och att den inte passar in här?

Det är enkelt. Kommentera inga modereringsåtgärder. En avstängning är en sådan.
/Mod

Nej. Det är BARA enkelt för en AI-robot och en paragrafryttare.
En människa som är tillsatt, dvs DU, bör använda sin erfarenhet som moderator att fundera på VARFÖR regeln finns och och HUR den ska användas.
Sedan tar du din slutsats och moderar efter den.
Om du då kommer fram till att det kan omöjligen ha varit lagstiftarens mening att varna för ett dyligt inlägg i chatten, kanske till och med du inser att inlägget inte stör någon utan enbart är av godo, bör du inte varna för något sådant.
En AI-robot klarar inte av det. Men du som är en av de mest erfarna moderatorerna på FlashBack borde klara av det kan man tycka.
Eller hur?
Eftersom jag ÄR en av de mest erfarna modsen - så kanske vet jag vad som ingår i mitt uppdrag bättre än dig? Detta är en av de enklaste reglerna att följa. Ge fan i att diskutera moderering. Punkt.

/Mod
Citera
2024-05-09, 14:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
0.06 igen. Den regeln borde ses över.
Moderatorerna klarar inte av att hantera den. Har svårt att tro den ska användas på detta vis.
Det har förklarats för mig att den ska förhindra att kommentarer om moderatorsåtgärder inte ska störa topic i trådarna.
Om det inte finns någon topic finns det inget att störa, även om ngn påstår att chat = topic, för det är inte sant.
Om ett inlägg om en användare som stängts av är av informativ art och inget gnäll på modereringen i sig, är det skamligt att racka ner på densamma pga en regel 0.06 som syftar till att undvika störningar i trådarna.

Att det verkligen ska behövas modereras som en AI-robot i chattråden är fullständigt obegripligt.
Det kan inte vara så det är tänkt. Att en intelligent person enbart ska gå på en skriven regel utan att använda en tankeprocess är obegripligt.
Att enbart, som här, gå på reflex, är ovärdigt FlashBack.
Forat borde vara bättre än så.

Admin, om du läser detta, se för fan till att våra moderatorer inte agerar som AI-robotar.
Be dom nyttja sin skalle och sin erfarenhet som människor och inte agera som robotar.

/VV

EDIT: Blev fel med PMkonversationen. Ska försöka få till den.

Chattråden är ingen fristad för 0.06, topic eller ej.
Citera
2024-05-09, 14:11
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Som jag redan svarat dig i PM - det är enkelt. Ge fan i att diskutera nån moderering alls i några trådar utöver det här forumet. Chatten är till för att chatta med varandra, INTE diskutera modereringen i.

Detta är fullständigt grisagerande.
Lär dig att tänka och inte agera med reptilhjärnan!
Fundera på vad inlägget gjort istället.
Det har inte stört någon alls. Det har enbart informerat chattens besökare om att en som brukar vara där har blivit avstängd.
Ingen kritik, inget klagomål på modereringen, enbart av informativt syfte.

Sluta upp att agera som en paragrafryttare!
Om det är för svårt, be någon som är bättre än du, att skriva om regel 0.06 eller att förtydliga dess syfte.
Så här kan det näppeligen har varit.

/VV
Citera
2024-05-09, 14:12
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Chattråden är ingen fristad för 0.06, topic eller ej.

Du är en sådan paragrafryttare också.
Fundera på syftet med 0.06 och tänk till lite sedan.
Agera inte med reptilhjärnan.

/VV
Citera
2024-05-09, 14:12
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Detta är fullständigt grisagerande.
Lär dig att tänka och inte agera med reptilhjärnan!
Fundera på vad inlägget gjort istället.
Det har inte stört någon alls. Det har enbart informerat chattens besökare om att en som brukar vara där har blivit avstängd.
Ingen kritik, inget klagomål på modereringen, enbart av informativt syfte.

Sluta upp att agera som en paragrafryttare!
Om det är för svårt, be någon som är bättre än du, att skriva om regel 0.06 eller att förtydliga dess syfte.
Så här kan det näppeligen har varit.

/VV

Jo, så här har det alltid varit. Diskutera inte modereringen.
Citera
2024-05-09, 14:17
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Va i helvete???
Vad spelar det för roll om det varit så i 1000 år om det är skit???

Hur kan du med gott samvete tycka att inlägget som var enbart av informativt syfte är varningsberättigat?
Det fanns ingen kritik mot modereringen. ENBART att berätta om att en frekvent besökare blivit avstängd. Hur kan man ens fundera på att detta är av ondo? I chatten????
Om man tänker?
Klarar ni det?? Eller är det bara för att regel 0.06 säger en sak och då är det så.
Punkt slut, ingen tanke bakom.

Agera inte som robotar.
Agera som människor som är tillsatta att förbättra forat.
Inte som nu, att försämra detsamma och att skapa osämja.

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2024-05-09 kl. 14:42.
Citera
2024-05-09, 15:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt.
Att skriva ut att en viss användare blivit avstängd en viss tid - är det att kommentera en moderatorsåtgärd och berättigat med varning?
Citera
2024-05-09, 15:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Det fanns ingen diskussion om modereringen.

https://www.synonymer.se/sv-syn/diskussion

meningsutbyte, överläggning, resonemang, debatt, samtal, åsiktsutbyte, replikskifte, dialog, förhandling, sammanträde; ordbyte, ordväxling, dispyt, tvist, palaver, polemik

Det som fanns var ett informativt inlägg om att en användare blivit avstängd.
Ingenting om att modereringen var fel eller på något annat vis diskutera densamma.
Enbart att berätta om att en regelbunden besökare blivit avstängd.
Varför skulle detta vara så hemskt är obegripligt!

Att få mitt inlägg till att jag diskuterar modereringen är en förvrängd bild av sanningen.
Det finns inget meningsutbyte, det finns ingen överläggning, inget resonemang eller åsiktsutbyte.
Det fanns information av värde för besökarna, som du nu raderat i din iver att agera AI-robot.

/VV
Citera
2024-05-09, 15:39
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Det finns en tråd där du kan diskutera en avstängning, tydligen så är chatten ett ställe dit losers har hittat hem.Jag förstår inte hur detta ska finnas överhuvudtaget?

(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback
Citera
2024-05-09, 15:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Det finns en tråd där du kan diskutera en avstängning, tydligen så är chatten ett ställe dit losers har hittat hem.Jag förstår inte hur detta ska finnas överhuvudtaget?

(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

Jag är och var inte intresserad av att diskutera någonting.
Jag ville berätta för de som besöker chatten att en regelbunden besökare i densamma blivit avstängd.

/VV
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in