Citat:
Ursprungligen postat av
Plantfjant
Testade Udio nu och vid frsta intryck kan jag inte hlla med. Suno har ingen begrnsning p text vilket Udio har.
Rsterna har ltit i stort bra p Suno utan srskrivning. P Udio dremot vart den ena ok, den andra svammel.
Edit: Udio verkar inte fatta lika bra heller. Testade ordet "Crooner" vilket r ett knt uttryck fr den typ av artist och musik som Frank Sinatra och gnget gjorde "back in the days".
Suno fattade direkt och gjorde en jazzig lt. Udio gjorde typ hrdrock...
Har inte Suno begrnsning p text?
Menar du demon eller "paid plan"?
Jag har testat demon och den r ganska snl. Den tar vl 300 ord ung.
En intressant konkurrent r ilovesongai.com. Ljudkvalitn, rsterna och ljudkvalitn imponerar.
Dremot s ljuger de p sajten. De pstr att man kan skriva 3000 ord men de menar 3000 tecken .
Det r en j-a skillnad.
Jag har kollat p i princip alla AI-generatorer som gr musik online. Attityden r fortfarande girig, slarvig och arrogant mot kunderna. Det r pissdyrt, dlig info och snlt om utrymme. Dessutom krver de flesta sajter att man betalar fr ngot man inte har versikt ver. Dra t h-e fr fan....
Bertta vad jag ska kpa innan jag kper. Idioter.
Men detta kommer att ndras ... den potentiella AI-publiken r gigantisk. Om ett par r kommer man att slss om kunderna.
Inte ens de bsta AI-sajternas skapare verkar fatta hur stor AI-musiken kommer att bli.