Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-10, 03:10
Medlem
Tänk er en förfest med några grabbar.
Folk skrattar och lyssnar på hög musik.

Sen säger en snubbe att han blivit rånad för ett tag sen och skulle behöva lite extra cash nu i helgen. En av grabbarna säger snabbt - men det är lugnt jag kan hjälpa dig. Du får 1000 spänn om du suger av mig!
Killen funderar lite men sen gör han det och blir tusen kronor rikare på mindre än 10 minuter.

Vad tycker ni?

Varför kan inte människor få göra detta om båda är med på det? Är det en sån big deal?
Citera
2024-05-10, 03:13
Medlem
Jag tycker sexköp aldrig i fel.
Som i resten av världen.

Sverige är ett så extremt udda ställe.
Citera
2024-05-10, 03:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Vad tycker ni?

Varför kan inte människor få göra detta om båda är med på det? Är det en sån big deal?
Behöver man skapa en tråd kring frågeställningen så har man uppenbarligen problem med transaktionen som sådan.

En säljer en tjänst, en annan köper tjänsten.
So what?

Varför har Du emotionella problem med denna transaktion?
Citera
2024-05-10, 03:26
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Det är ju en ”big deal” för vissa.

På samma sätt som du kanske anser att det är en ”big deal” att gå emot någons samtycke med hot om våld anser dessa att du inte ska kunna utöva ”ekonomisk makt” på det sättet.

Dvs, det finns egentligen inte samtycke utan en rik persons ”ekonomiska kapital” går att jämställa med någon stark eller beväpnad persons ”våldskapital”.
Citera
2024-05-10, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

På samma sätt som du kanske anser att det är en ”big deal” att gå emot någons samtycke med hot om våld anser dessa att du inte ska kunna utöva ”ekonomisk makt” på det sättet.

Dvs, det finns egentligen inte samtycke utan en rik persons ”ekonomiska kapital” går att jämställa med någon stark eller beväpnad persons ”våldskapital”.

Som att gå till ett jobb man hatar fast man behöver pengar till mat och hyra?

Så man slipper suga kuk. Eller kanske tvärtom. Suga kuk så man slipper gå till ett pissigt jobb.
Citera
2024-05-10, 03:52
Medlem
Galejans avatar
Sexköp är aldrig fel. Det är en transaktion mellan två myndiga personer och skiljer sig inte från den överenskommelse du har med din massör, fönsterputsare eller bilmekaniker. Du köper en tjänst och motparten säljer en tjänst. Allt utöver det är moral och avundsjuka från kvinnor som genom social skam och lagstiftning försöker kontrollera mäns tillgång till sex.
Citera
2024-05-10, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Men det är ju samma sak om hans polare sagt att "om du målar om min lägenhet imorgon så ger jag dig 10k kr"
Fast det hade ju tagit honom mkt mkt längre tid.
Citera
2024-05-10, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Behöver man skapa en tråd kring frågeställningen så har man uppenbarligen problem med transaktionen som sådan.

En säljer en tjänst, en annan köper tjänsten.
So what?

Varför har Du emotionella problem med denna transaktion?

På vilket sätt skulle jag ha emotionella problem menar du?
Citera
2024-05-10, 05:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
På vilket sätt skulle jag ha emotionella problem menar du?
Emotionella problem tangerar hela trådskapet.

Varför skulle man ha problem med en simpel transaktion av sexfantasier där det finns en köpare och en säljare?
Köparen köper en upplevelse, och säljaren säljer en upplevelse.

Vad är frågan?
Citera
2024-05-10, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Emotionella problem tangerar hela trådskapet.

Varför skulle man ha problem med en simpel transaktion av sexfantasier där det finns en köpare och en säljare?
Köparen köper en upplevelse, och säljaren säljer en upplevelse.

Vad är frågan?

Du ser ju frågan i rubriken.

Många tycker att det är ett problem ja. Men handlar det om enbart män så verkar ingen bry sig.
Citera
2024-05-10, 07:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Nej vad samtyckande vuxna gör i sovrummet har ingen annan med att göra.
Citera
2024-05-10, 08:15
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tycker nog att vuxna människor ska ha rätt att själva bestämma om de vill sälja sexuella tjänster eller inte. Ingen annan har med det att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in