2025-11-25, 11:06
  #4921
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Lyssnar i kapp på gårdagens live. Som vanligt trevlig stämning och denna gången flera nya medlemmar. En är total nybörjare på börsen men har halkat in hos AA pga hon hittat hans videor om pensioner. Hon ställer många frågor till börsgudens chef och vill få ta del av all hans kunskap Hon säger att de 99kr i medlemskap är det bäst använda pengarna någonsin Hon kommer garanterat köpa Hexatronic inom kort men trampar kanske i klaveret när hon meddelar att hennes första investering bli en global indexfond AA tar det hela med ro och säger att någonstans ska man börja

I övrigt inget nytt. AA ser ingen gräns i hur många aktier i Hexatronic han kan tänkas köpa. Går Nvida o AMD upp o Hexatronic står stilla kommer han utnyttja belåningsutrymmet till att köpa mer aktier i Hexa. Egentligen är det ett drömscenario enligt AA.
Är medlemmarna inte anonyma för varandra?
Citera
2025-11-25, 12:06
  #4922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är medlemmarna inte anonyma för varandra?

De ställer frågor i chatten o då ser man det namn de har på sitt YT konto. En del kan man tyda vad de heter om de inte hittat på det, en del heter något helt annnat. Någon skulle ju kunna heta Euddafigur 😉
Citera
2025-11-25, 12:08
  #4923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Vad får dig att tänka så?

Givetvis - historiska motgångar betyder ju inte framtida förluster per automatik - men... Jag har svårt att tro att det plötsligen skulle vända nu. Jag har inte sett någon ny data om några stora framsteg eller teknisk utveckling som gör att jag skulle satsa mina pengar på det. Men - det är ju bara jag, det.

Om det är någonstans du bör rent tekniskt se en studs, så är det mellan 12-17kr. Om inte det händer så är det gg wp och vi kommer nog jävligt fort gå ner mot 7. Men hur högt? Förmodligen kommer studsen i bästa scenario nå 30
Citera
2025-11-25, 12:19
  #4924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
De ställer frågor i chatten o då ser man det namn de har på sitt YT konto. En del kan man tyda vad de heter om de inte hittat på det, en del heter något helt annnat. Någon skulle ju kunna heta Euddafigur 😉

Finns det någon möjlighet att skicka meddelande på youtube, eller kanske kommentera på deras sida? I så fall vore det ju värt att skriva ihop en kortare text om kritiken mot AA.
Citera
2025-11-25, 13:35
  #4925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jo! Tror att det är samma skatteregler för KF och ISK! Och det är väl vettigt att han sätter frun som förmånstagare, skulle han kila vidare så är det hon som står där själv med alla räkningar!

Men skall det finnas nåt kvar till henne, får han lägga på ett kol

Hon hade väl fått allting ändå eller har det någonting med bonus-barn att göra?
Citera
2025-11-25, 14:19
  #4926
Medlem
Edit. Fel
__________________
Senast redigerad av Petronius 2025-11-25 kl. 14:21.
Citera
2025-11-25, 14:28
  #4927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
450k eller 650k är helt oväsentligt! Finns ingen som är vid sunda vätskor som kallar sig FIRE med de summorna, såvida man inte är överjävlig på att få pengarna att växa! Och det gäller ju inte AA (som alla vet)
Vilken jävla dåre.

Småsummor och småhandel håller jag själv på med. Och det är alltså FIRE enligt AA.

Kanske jag borde sluta jobba och köra FIRE också?😅
Citera
2025-11-25, 15:53
  #4928
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Hon hade väl fått allting ändå eller har det någonting med bonus-barn att göra?
Sambos ärver inte varandra, det är barnen som ärver! Med just en KF kanske det är sambo som är förmånstagare? Tyckte jag läste det sist på min KF när jag höll på att rota med den!
Citera
2025-11-25, 15:55
  #4929
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Kanske jag borde sluta jobba och köra FIRE också?😅
Skapa en Jotube kanal oxå, där du berättar om din egen förträfflighet
Citera
2025-11-25, 15:59
  #4930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
det är barnen som ärver

Dom kommer bli rika.....på skulder
Citera
2025-11-25, 16:09
  #4931
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Kanske jag borde sluta jobba och köra FIRE också?😅
Skapa en Jotube kanal oxå, där du berättar om din egen förträfflighet
Citera
2025-11-25, 16:12
  #4932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Sambos ärver inte varandra, det är barnen som ärver! Med just en KF kanske det är sambo som är förmånstagare? Tyckte jag läste det sist på min KF när jag höll på att rota med den!

Ah, när du nämner det så benämns hon ju som sambon ibland och frugan ibland men då är dom inte gifta alltså. Makes sense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in