Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-12, 10:56
  #13
Medlem
Är det inte ni kvinnor som vill att män skall uttrycka sig och visa sina känslor? Terapi funkar inte då det är så kvinnodominerat men här kan man prata med andra män och få sina tankar hörda och få en diskussion kring dessa. Kanske det är du som borde hålla dig ur "mano-sfären" när du inte kan förstå hur män tänker?
Citera
2024-05-12, 11:02
  #14
Medlem
Jag kan absolut sympatisera med män som haft en förfärlig barndom med en olämplig mamma och kanske dito styvmor, eller borderlinesyrran från helvetet. Klart som fan att man tycker kvinnor är piss då.

Jag har själv trista saker med mig där på mans-sidan och det tog ett långt tag innan jag hittade de där stabila, sköna, underbara männen som återgav mig tron på manskligheten i stort.

Med det sagt så har man ett val som vuxen- antingen hänger man fast som en dyngbagge vid en stor boll med gammal skit, eller försöker man hitta de sammanhang, aktiviteter och personer som gör en snällare och gladare.

Tyvärr är det ingen som kommer och ger en personlig lycka och mening i namnsdagspresent, den måste man försöka hitta själv. Och för en del är det inte alls enkelt, tyvärr.
Citera
2024-05-12, 11:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Jag tror det viktigaste en skatteslav kan göra för sitt välbefinnande, att kunna släppa all idioti är att sluta betala skatt, samt resa och träffa kvinnor i länder som ej har samma skatteslaveri, eller kanske betydligt mindre iaf. Då kommer allt det som tynger, exvis skatteslaveri, feminism, illegal massinvasion, EU & NATO och annat försvinna iom att man är så fri en man kan bli.. om andra vill betala mer för idiotin kan de göra det utan dig.. alltså slutar du bry dig och mår bättre. Du har inte längre något gemensamt med dessa på ett djupare plan.

Du har en stor poäng där. Sen är det ju en lysande taktik av bidrags sidan att måla upp det hela som att det bara handlar om f*tta. Slår sönder all konstruktiv debatt, sondra och härska.
Citera
2024-05-12, 13:04
  #16
Medlem
Libertarismuss avatar
Idag är samhället mycket feminiserat och då är det svårt att bara "stänga av det". Anledningen att Sverige har haft en så hög invandring de senaste 40 åren beror på en feminiserad idé om "allas lika värde", "men baaaarnen då!?" och "medmänsklighet har inga gränser", det vill säga typiskt kvinnliga idéer om människan och hur samhället bör utformas. Visst, det hade varit mycket skönt att som man bara "stänga av" alla de konsekvenser vi har fått av en oreglerad migrationspolitik, men det fungerar tyvärr inte så i verkligheten.

Många män inser därför att kvinnor inte bör ha rösträtt. Detta är inte sprunget ur hat mot kvinnor, utan snarare sympati med det kvinnliga könet, att kvinnor helt enkelt inte är kapabla att styra samhället på statsnivå.
Citera
2024-05-12, 20:35
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
så måste ju ändå frågan få lyftas hur, om nu manosfärer handlar om att främja manlig kroppslig och psykisk hälsa och mäns allmänna välmående, hur hälsosamt är det att

Var har du fått det ifrån, att manosfären är någon slags hälsorörelse?! :⁠-⁠D

Manosfären är en virtuell plats där män diskuterar manliga ämnen. Den består av flera olika slags män (de som vill knulla, de som knullat färdigt, och de som aldrig fått knulla), och du blandar ihop de alla till någon besynnerlig soppa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in