Citat:
Det är en väldigt bra ökning, få som gör en sån bra ökning, 2- 3 år är mer rimligt om det var 1 rep max 40 kg till 80.
30 kg till 45 är också en väldigt bra ökning, titta på den procentuella ökningen.
Det verkar som du har svårt att särskilja på procent och ökning i total kg.
Gör du samma procentuella ökning nästa år så blir det ju mer än 15 kg det året, enkel mellanstadie matematik.
Varför inte? Vet många som börjat på 30-40 kg som nu lyfter över 100, mig inkluderad.
Vidare så behöver man inte träna massor av pass i veckan 3 pass i veckan kommer man långt på med rätt upplägg och teknik.
Dvs kvalitet framför kvantitet, vilket är något många missar på.
Fast det beror ju på vad man vill uppnå?
En schysst kropp får du absolut av att maxa 90 kg men hålla dig i form med säg 10-14% fett.
Samtidigt som man har bra grundstyrka.
Varför jämföra sig med dopade idioter?
Går du du från max 1 rep 30 kg till 90 kg så har du fått betydligt mer muskler än vad du hade från början, samtidigt som du är starkare än de flesta männen.
Räcker inte det?
.
30 kg till 45 är också en väldigt bra ökning, titta på den procentuella ökningen.
Det verkar som du har svårt att särskilja på procent och ökning i total kg.
Gör du samma procentuella ökning nästa år så blir det ju mer än 15 kg det året, enkel mellanstadie matematik.
Varför inte? Vet många som börjat på 30-40 kg som nu lyfter över 100, mig inkluderad.
Vidare så behöver man inte träna massor av pass i veckan 3 pass i veckan kommer man långt på med rätt upplägg och teknik.
Dvs kvalitet framför kvantitet, vilket är något många missar på.
Fast det beror ju på vad man vill uppnå?
En schysst kropp får du absolut av att maxa 90 kg men hålla dig i form med säg 10-14% fett.
Samtidigt som man har bra grundstyrka.
Varför jämföra sig med dopade idioter?
Går du du från max 1 rep 30 kg till 90 kg så har du fått betydligt mer muskler än vad du hade från början, samtidigt som du är starkare än de flesta männen.
Räcker inte det?
.
30 till 45 kg kan man öka utan att lägga på sig ett endaste gram muskler.
1a året är newbie gains. Man kan räkna med att ca hälften(höftat från arslet) av alla ökningar sker under det året. En person som ökar från 30 till 45 kan alltså realistiskt uppnå ca 60 kg. 80 kg med optimering av allt.
Givetvis pratar vi om (unga) vuxna nu, som har vuxit klart och lagt grunden för sin manskropp.
Jag skulle antagligen inte ha träning som en viktig hobby om mitt övre tak var ca 80 kg bänk/100kg knäböj och 120 kg marklyft.
Jag gillar inte heller hetsen och pressen som Instagram ger för de yngre generationerna. Men det ändrar inte verkligheten, vilket är att typ 50 % av befolkningen kan träna stenhårt och ingen människa skulle tro att de tränar baserat på deras kropp och kroppskontroll.