• 8
  • 9
2024-05-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är en väldigt bra ökning, få som gör en sån bra ökning, 2- 3 år är mer rimligt om det var 1 rep max 40 kg till 80.

30 kg till 45 är också en väldigt bra ökning, titta på den procentuella ökningen.
Det verkar som du har svårt att särskilja på procent och ökning i total kg.
Gör du samma procentuella ökning nästa år så blir det ju mer än 15 kg det året, enkel mellanstadie matematik.

Varför inte? Vet många som börjat på 30-40 kg som nu lyfter över 100, mig inkluderad.

Vidare så behöver man inte träna massor av pass i veckan 3 pass i veckan kommer man långt på med rätt upplägg och teknik.
Dvs kvalitet framför kvantitet, vilket är något många missar på.

Fast det beror ju på vad man vill uppnå?
En schysst kropp får du absolut av att maxa 90 kg men hålla dig i form med säg 10-14% fett.
Samtidigt som man har bra grundstyrka.

Varför jämföra sig med dopade idioter?

Går du du från max 1 rep 30 kg till 90 kg så har du fått betydligt mer muskler än vad du hade från början, samtidigt som du är starkare än de flesta männen.
Räcker inte det?

.

30 till 45 kg kan man öka utan att lägga på sig ett endaste gram muskler.

1a året är newbie gains. Man kan räkna med att ca hälften(höftat från arslet) av alla ökningar sker under det året. En person som ökar från 30 till 45 kan alltså realistiskt uppnå ca 60 kg. 80 kg med optimering av allt.

Givetvis pratar vi om (unga) vuxna nu, som har vuxit klart och lagt grunden för sin manskropp.

Jag skulle antagligen inte ha träning som en viktig hobby om mitt övre tak var ca 80 kg bänk/100kg knäböj och 120 kg marklyft.

Jag gillar inte heller hetsen och pressen som Instagram ger för de yngre generationerna. Men det ändrar inte verkligheten, vilket är att typ 50 % av befolkningen kan träna stenhårt och ingen människa skulle tro att de tränar baserat på deras kropp och kroppskontroll.
Citera
2024-05-18, 14:08
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Tränade hårt som fan I 5 månader, la på mig 4kg. Paus i en månad. Tränade 4 månader och la på mig 3kg, sen gjorde jag en liten deff och gick ner 3 kilo och lagt på mig 3kg igen nu senaste månaderna och nu sitter jag här.

Just nu är jag typ lika stark som för ett år sedan men jag va starkare mitt under den hårdaste träningen. Då kunde jag bänka 105kg, nu tar jag 100kg och det gjorde jag för ett år sedan

Det där säger inte nödvändigtvis så mycket. Om du kunde bänk 105 förut, då kan du definitivt bänka 105 nu också. Hur ser träningen ut? Hur lång är du? Hur ser kosten ut?

Du har ju dessutom ökat. Om man är ren tar det väldigt lång tid innan man ser stor skillnad.
Citera
2024-05-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
30 till 45 kg kan man öka utan att lägga på sig ett endaste gram muskler.

1a året är newbie gains. Man kan räkna med att ca hälften(höftat från arslet) av alla ökningar sker under det året. En person som ökar från 30 till 45 kan alltså realistiskt uppnå ca 60 kg. 80 kg med optimering av allt.

Givetvis pratar vi om (unga) vuxna nu, som har vuxit klart och lagt grunden för sin manskropp.

Jag skulle antagligen inte ha träning som en viktig hobby om mitt övre tak var ca 80 kg bänk/100kg knäböj och 120 kg marklyft.

Jag gillar inte heller hetsen och pressen som Instagram ger för de yngre generationerna. Men det ändrar inte verkligheten, vilket är att typ 50 % av befolkningen kan träna stenhårt och ingen människa skulle tro att de tränar baserat på deras kropp och kroppskontroll.
Ja men det är inte speciellt vanligt, oavsett vad så har styrkan ökat vilket medfört att kan kan lyfta mer i vikt och stimulera musklerna till tillväxt.

Nej det stämmer inte, det är bara något du dragit ur röven.

Det är väldigt få män som har ett så lågt tak om de tränar seriöst ett par år.

Fast nu drar du återigen till med siffor från ingenstans.
Faktum är att den stora majoriteten har likande förutsättningar. vidare jo majoriteten skulle absolut få väl synliga resultat om de tränade seriöst i säg 5 år.
Otränade människor får synliga resultat efter 16 veckors hell week.
Citera
2024-05-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja men det är inte speciellt vanligt, oavsett vad så har styrkan ökat vilket medfört att kan kan lyfta mer i vikt och stimulera musklerna till tillväxt.

Nej det stämmer inte, det är bara något du dragit ur röven.

Det är väldigt få män som har ett så lågt tak om de tränar seriöst ett par år.

Fast nu drar du återigen till med siffor från ingenstans.
Faktum är att den stora majoriteten har likande förutsättningar. vidare jo majoriteten skulle absolut få väl synliga resultat om de tränade seriöst i säg 5 år.
Otränade människor får synliga resultat efter 16 veckors hell week.

Du har selektionsbias. Vilka tror du tränar 2 år seriöst? De med OK eller bättre genetik. Vilka tror du ger upp före de?

Så de som är kvar efter 2 år representerar inte genomsnittsgenetiken

Hubal MJ, Gordish-Dressman HE, Thompson PD, Price TB, Hoffman EP, Angelopoulos TJ, et al. Variability in muscle size and strength gain after unilateral resistance training.

3 månader styrketräning, över 500 deltagare:

Den som ökade mest ökade styrka med 250 % och den som ökade minst ökade sin styrka med 0 %
Muskelvolym ökade från som mest + 59 % och den som ökade minst fick mindre muskler (-2%)
Senast redigerad av frazkakan 2024-05-18 kl. 19:56.
Citera
2024-06-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Såg visst att du redan gjort prov för testosteron.
Vad fick du för värden där?
Vad vården säger är normalt är inte sällan väldigt lågt.
För de är 8-11 nmol helt ok.
Vi andra vet att det är hopplöst att bygga muskler på så låga värden.
S-testosteron bioakt 7.8nmo/L, referensvärde 2.8-21
S-testosteron total 14nmo/L, referensvärde 5.7-26

Jag har lågt testo alltså
Citera
2024-06-05, 20:50
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Kollat på bilder från exakt år sedan och jag har lagt på mig 7kg, och verkar som 6kg är rent fett. Måtten har gått upp ynka 2cm i snitt, bortsett från magen som ökat med hela 10cm och jag har nu fått love handles. Så om jag deffar ner 6kg kommer jag se i princip lika illa ut som för ett år sedan och hur fan kan jag motivera mig sj att fortsätta träna? Jag har dålig kropp i grunden, smala handleder,nacke, inga vader. Långa armar och ben men extremt korta muskelfästen. Får in tre fingrar mellan Bicep och underarm om jag flexar, så har jag en lite för lång tisha ser armarna ut som pinnar. Stora bröst har jag också vilket ser förjävligt ut.

Tränat ganska hårt, kört PPL och liknande och lagt extra fokus på armar och följt alla metoder som rekommenderas. Testat och felsökt men man hör samma tips hela tiden och jag har testat allt. Har ju gått upp i vikt så har ju ätit tillräckligt och 150-200g protein om dagen till er som kommer nämna detta.

Detta är senaste året, tränade för 7-8år sedan som ett djur och va samma visa då och får man inga gains tröttnar man ju men har gjort nya försök men jag skäms fan

Du klagar på att du inte ser några resultat? Har du funderat på vad du stoppar i dig för mat? Maten är ju väldigt viktig om du vill bygga muskler.
Citera
2024-06-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
Allt protein står inte på samma hylla. Äter du pulver eller baljväxter får du i dig fel balans, och det krävs äkta animalisk råvara för att få i sig vad man behöver. Ägg, fisk, kött. Även äkta föda i övrigt, och ingen jävla UPF eller matoljor.

Det sagt är det träning som primärt ger muskler, inte proteiner.

Dummaste jag läst på väldigt länge men det är ju trots allt Flashback. Finns en hel drös forskning, bland annat dessa som säger emot ditt förlegade tankesätt.

Citat:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27854281/
https://books.google.se/books?id=f_X...page&q&f=false
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26568522/
https://rc.library.uta.edu/uta-ir/handle/10106/9291
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20845212/
https://www.sportscience.se/protein/...CC%8Agon-roll/

Endast för att nämna några, finns en hel drös eftersom så många fortfarande tror på denna skröna.

Och då har jag inte ens gått in på de faktiska hälsoeffekterna på kroppen eftersom fokus i tråden ligger på träningen.

I det stora hela är det dock riktigt att maten är det viktigaste. Vad vi stoppar i oss och hur mycket. Att käka en massa fett/olja till exempel är inte hälsosamt och lär inte heller gynna din träning men jag tror det kan vara fler faktorer. Hade nog kollat upp med en PT samt en dietist om man nu ska vara riktigt noga. Oavsett om du vill träna genom att äta vego eller keto spelar ingen roll. Alla kan gå ner i vikt, alla kan bygga muskler. cutting, bulking har med intaget mest med kaloriintaget/förbränningen att göra. De som vill bulka upp sig dricker en jävla massa kalorier för att det är lättare att få i sig än att äta (vilket fyller magen). Men då snackar vi riktiga muskelberg till personer. Vill du bara se en stadig ökning så kolla upp ordentligt dina värden och gå till professionella. Flashback är helt fel ställe att fråga på.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in