Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-12, 19:30
Medlem
Kollat på bilder från exakt år sedan och jag har lagt på mig 7kg, och verkar som 6kg är rent fett. Måtten har gått upp ynka 2cm i snitt, bortsett från magen som ökat med hela 10cm och jag har nu fått love handles. Så om jag deffar ner 6kg kommer jag se i princip lika illa ut som för ett år sedan och hur fan kan jag motivera mig sj att fortsätta träna? Jag har dålig kropp i grunden, smala handleder,nacke, inga vader. Långa armar och ben men extremt korta muskelfästen. Får in tre fingrar mellan Bicep och underarm om jag flexar, så har jag en lite för lång tisha ser armarna ut som pinnar. Stora bröst har jag också vilket ser förjävligt ut.

Tränat ganska hårt, kört PPL och liknande och lagt extra fokus på armar och följt alla metoder som rekommenderas. Testat och felsökt men man hör samma tips hela tiden och jag har testat allt. Har ju gått upp i vikt så har ju ätit tillräckligt och 150-200g protein om dagen till er som kommer nämna detta.

Detta är senaste året, tränade för 7-8år sedan som ett djur och va samma visa då och får man inga gains tröttnar man ju men har gjort nya försök men jag skäms fan
Citera
2024-05-12, 19:31
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Kollat på bilder från exakt år sedan och jag har lagt på mig 7kg, och verkar som 6kg är rent fett. Måtten har gått upp ynka 2cm i snitt, bortsett från magen som ökat med hela 10cm och jag har nu fått love handles. Så om jag deffar ner 6kg kommer jag se i princip lika illa ut som för ett år sedan och hur fan kan jag motivera mig sj att fortsätta träna? Jag har dålig kropp i grunden, smala handleder,nacke, inga vader. Långa armar och ben men extremt korta muskelfästen. Får in tre fingrar mellan Bicep och underarm om jag flexar, så har jag en lite för lång tisha ser armarna ut som pinnar. Stora bröst har jag också vilket ser förjävligt ut.

Tränat ganska hårt, kört PPL och liknande och lagt extra fokus på armar och följt alla metoder som rekommenderas. Testat och felsökt men man hör samma tips hela tiden och jag har testat allt. Har ju gått upp i vikt så har ju ätit tillräckligt och 150-200g protein om dagen till er som kommer nämna detta.

Detta är senaste året, tränade för 7-8år sedan som ett djur och va samma visa då och får man inga gains tröttnar man ju men har gjort nya försök men jag skäms fan

Har du tränat mycket eller bara ätit?
Har du blivit starkare?
Citera
2024-05-12, 19:38
Medlem
Paleoketovors avatar
Citat:
Har ju gått upp i vikt så har ju ätit tillräckligt och 150-200g protein om dagen till er som kommer nämna detta.

Allt protein står inte på samma hylla. Äter du pulver eller baljväxter får du i dig fel balans, och det krävs äkta animalisk råvara för att få i sig vad man behöver. Ägg, fisk, kött. Även äkta föda i övrigt, och ingen jävla UPF eller matoljor.

Det sagt är det träning som primärt ger muskler, inte proteiner.
Senast redigerad av Paleoketovor 2024-05-12 kl. 20:16.
Citera
2024-05-12, 19:39
Medlem
Träna för att må bra, livet är för kort att sitta och trycka i sig torra kyckling och ris lådor!
Citera
2024-05-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Har du tränat mycket eller bara ätit?
Har du blivit starkare?
Tränade hårt som fan I 5 månader, la på mig 4kg. Paus i en månad. Tränade 4 månader och la på mig 3kg, sen gjorde jag en liten deff och gick ner 3 kilo och lagt på mig 3kg igen nu senaste månaderna och nu sitter jag här.

Just nu är jag typ lika stark som för ett år sedan men jag va starkare mitt under den hårdaste träningen. Då kunde jag bänka 105kg, nu tar jag 100kg och det gjorde jag för ett år sedan
Citera
2024-05-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
Allt protein står inte på samma hylla. Äter du pulver eller baljväxter får du i dig fel balans, och dte krävs äkta animalisk råvara för att få i sig vad man behöver. Ägg, fisk, kött. Även äkta föda i övrigt, och ingen jävla UPF eller matoljor.

Det sagt är det träning som primärt ger muskler, inte proteiner.
Jag tar en skopa whey efter träning, annars bara vanlig husman med mycket kött och lite skräp här o där
Citera
2024-05-12, 19:43
Medlem
Citat:

Varför skaffar du inte en PT om du nu verkligen vill få resultat?

För mig så är det helt ofattbart att man inte tar riktig hjälp om man nu vill något.

Det är ju uppenbarligen något som failar. Börja med att gå till VC och prata med deras dietist, ta ett blodprov för att se om det finns något uppenbart som fattas i kroppen.

Nästa steg är ju att äta rätt mängd mat för ändamålet, och därefter se till att träna tillräckligt seriöst för tillväxt.

Det är inte så svårt, men du misslyckas uppenbart nånstans, vilket en PT eller dietisten(blodprovet) kommer hitta direkt.
Citera
2024-05-12, 19:44
Medlem
Paleoketovors avatar
Citat:
Jag tar en skopa whey efter träning, annars bara vanlig husman med mycket kött och lite skräp här o där

Aha! Men lägg ned det och svälj istället två råa ägg i samband med träning. Ät sen fler ägg med kött eller fisk, och undvik skräpet.
Citera
2024-05-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varför skaffar du inte en PT om du nu verkligen vill få resultat?

För mig så är det helt ofattbart att man inte tar riktig hjälp om man nu vill något.

Det är ju uppenbarligen något som failar. Börja med att gå till VC och prata med deras dietist, ta ett blodprov för att se om det finns något uppenbart som fattas i kroppen.

Nästa steg är ju att äta rätt mängd mat för ändamålet, och därefter se till att träna tillräckligt seriöst för tillväxt.

Det är inte så svårt, men du misslyckas uppenbart nånstans, vilket en PT eller dietisten(blodprovet) kommer hitta direkt.
Jag har gjort blodtester och ätit och tränat tillräckligt som du föreslår. Jag har testat allt och då menar jag allt. Förutom droger och preparat då. Träffat en terapeut som kollade mina rörelsemönster och allt va bra. Normal testo och blodvärden

Vad ska en pt göra åt mig som jag inte redan testat? Fakturera kanske
Citera
2024-05-12, 20:09
Medlem
Såg visst att du redan gjort prov för testosteron.
Vad fick du för värden där?
Vad vården säger är normalt är inte sällan väldigt lågt.
För de är 8-11 nmol helt ok.
Vi andra vet att det är hopplöst att bygga muskler på så låga värden.
Senast redigerad av Mrstardust 2024-05-12 kl. 20:12.
Citera
2024-05-12, 20:12
Medlem
hockexs avatar
Fortsätt rutinerat ändå, föllj ett schema och gör det till en livsstil, i värsta fall får du bara en hälsosammare kropp
Citera
2024-05-12, 20:14
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Synliga muskler är fult ändå. Den funktionella styrkan är viktigast. Att du ska röra dig i världen utan problem. Muskler som syns och inte funkar är som fejkbröst på kvinnan.
Hahaha, antingen är du en benget eller en chipstjockis!

"Det är inte snyggt att vara välskulpterad ändå", tänker du när Foodorabudet ringer på med dina tre pizzor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in