Citat:
Ursprungligen postat av
goldpalace
En riktigt bajsnödig kille. Han skapade ett YouTube konto för att hata på Chrippa och Linnea.
Hans video om Linnea fick mig att vilja polisanmäla honom. Han sitter som 45 åring i sin dotters flickrum och spelar in hatiska videon om en 20 årig tjej.
Trollkarlen försöker skapa karriär på Youtube genom att kränka och förnedra andra. När stormen mot Chrippa var som värst, då gick han in på börja stångas med flera videon i veckan.
Han lider även av dåligt självförtroende märker man och han tackar i varje video för fina kommentarer från små barn som skriver. Hoppas att han förstår att alla som är över 20 år ser genom honom.
Clickbait mannen nr 1. Hoppas verkligen hans kanal stängs ner på ett eller annat sätt.
Mobbaren nr 1. Anmäl hans kanal varje vecka för hatiskt innehåll så kommer aldrig youtube betala ut en krona till honom.
Kanske den Youtuber jag stör mig mest på någonsin..
Det är något med sättet han höjer sina "förmågor" som gjorde mig nyfiken. Han säger:
“Jag är magiker i grunden, därför kan jag se att Christoffer har sin far som en trygghet”. Det är som att han observerar något unikt med hjälp av sina tidigare kunskaper som andra inte kan se på den nivå som han kan. Han påstår självklart att han har en unik förmåga att förstå andra människor på grund av sin unika uppväxt också. Men sen fortsätter han med att observera helt självklara saker.
Jag blev lite nyfiken på honom och tittade igenom hans andra videos. En sak som förvånade mig var hur öppen han är över vem han är som person och sitt förflutna, detta tyder på att han är helt omedveten över vem han är och vilka signaler han sänder ut. Han tror verkligen att han är unik. Det här är en övertygelse som narcissister brukar ha. De allra flesta i hans ålder brukar ha börjat inse att det är inget unikt med dem(förutom att de är narcissister såklart). Det brukar vanligtvis komma ikapp dem efter ett antal misslyckanden i olika branscher och olika företagssatsningar osv. Och det är exakt den historiken han verkar ha.
Han nästlade sig in hos SVT men uppenbarligen blev det inte en storslagen karriär där. Han försökte bli författare, men nu lottar han ut sina tre(?) böcker gratis till sina följare. Han hade ett eget gymföretag som var jätte framgångsrikt (enligt honom), men uppenbarligen var den inte så långvarig. Ändå pratar han om allt som att det har varit jätte lyckat. Nu jobbar han som skoförsäljare i butik (försäljaryrket är där de brukar hamna), och gör smutskastnings videos vid sidan om. Han förklarar detta med att han har unika förmågor för det här. Det här är ett knep som sektledare brukar använda sig av: De vill
ge bilden av att de minsann har en speciell förmåga som andra inte besitter, och därför ska människor följa dem.
Först tänkte jag att han använder sig av detta knep medvetet, men efter att ha sett hans andra videos så är jag mer övertygad att han fortfarande lever i förnekelse, han har inte gett upp tanken att han är unik (det är hans dåliga självkänsla som spökar. Ja, narcissister har dålig självkänsla). Troligtvis har han hittat på ursäkter till varför han inte har lyckats än. Han har troligtvis skyllt på andra människor i många fall, eller andra yttre omständigheter. På så sätt kan han upprätthålla sin tro på sin egen unikhet.
Han ser inte sina tidigare misslyckanden som misslyckanden, han ser dem som en bekräftelse på att han är unik eftersom han tycker att han var nära att lyckas. Han är för korkad för att förstå att folk ser igenom honom, därför tror han att han kan säga såna saker utan att skämmas. Han tror att människor blir imponerade av honom för att han är imponerad av sig själv (eller vill vara det). Han förstår inte att människor ser att han har en grandios självbild och bara har misslyckanden bakom sig.
Om han nu var så bra på SVT, varför har han inte en karriär inom TV fortfarande?
Om han nu drev ett så lyckat företag, varför jobbar han som skoförsäljare nu?
Om han nu är så bra på psykologi, varför nämner han bara självklara saker i sina
“psykologiska analyser”?
En narcissist berättar alltid för folk hur bra han är, oavsett om det är baserat på en misslyckad karriär eller på en självklar observation som han uppmålar som "speciell förmåga att förstå människor".
En annan sak som är intressant är hur han skryter att han smörade sig in hos SVT genom att ge dem tårta. Han verkar även vara stolt över hur han har lyckats smöra sig in hos Anjo och Rask. Det här är egenskaper som normala människor värderar väldigt lågt men en narcissist kan till och med försöka vända en sån sak till något positivt.
Jag ställer självklart inte en diagnos på honom, utan spekulerar bara.
Eftersom han gör videor ur en psykologisk synvinkel om andra så tänkte jag att det är lämpligt att jag gör en "analys" ur en psykologisk synvinkel om honom. Är det intressant och det finns någon som vill höra det så är det tydligen moraliskt okej också.
Exakt det här skrev jag till honom på youtube, men han tog bort det snabbt som fan. Ändå fanns det kvar hos honom och hans ego hade fått en smäll av det eftersom han inte kunde låta bli att ta upp det i en video. (det verkar han alltid göra med negativa kommentarer).
Då sa han: "
Jag kan ju inte vara narcissist eftersom jag har ju haft dålig självkänsla i mitt liv."
Han sa också att han var helt säker på att det var Chrippa som skrev detta eftersom hans ekonomi nämndes, det skulle tydligen bara Chrippa göra.
Senaste jag såg så skröt han om hur han tyckte att han hade "ägt" en uppenbarligen funktionshindrad person via en mail-konversation. Det tyckte han att han hade gjort genom att fråga mycket frågor om chips.
Vilken snubbe, helt otrolig. På sätt och viss är han unik, lite "speciell" kanske man skulle kunna säga.
Edit: Jag kollade in han kanal-sida nu. Han har också hakat upp sig på och blivit kränkt att nån skrev:
"Gör drama eller så kommer din kanal dö ut". Han senaste video som
inte handlade om Chrippa och drama fick bara ca 1000 visningar. Sen dess har han
bara gjort Chippa videos. Uppenbarligen hade den personen rätt.