2024-05-13, 14:31
Medlem
forlatforatts avatar
En ny "stjärna" på den svenska youtubehimlen kallar sig Motvikt. gör analyer och intervjuer med andra youtuber

kanalen
Citera
2024-05-13, 16:00
Avstängd
micro113s avatar
Det blir ju rätt trist med en kanal som enbart handlar om samma grupp människor och att upprepa vad de säger. Trist och intetsägande skräp mao.
Citera
2024-05-13, 16:14
Medlem
hetabengts avatar
Kollade och 90% av hans videos handlar om Chrippa??

Såg något lamt clickbait "Anjo exposed" ...

Fantasifull kille.

Jag håller med tidigare skribent.

Skräp.

"analyser"
Senast redigerad av hetabengt 2024-05-13 kl. 16:38.
Citera
2024-05-13, 19:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
En ny "stjärna" på den svenska youtubehimlen kallar sig Motvikt. gör analyer och intervjuer med andra youtuber

kanalen

Ett klipp:
"ANJO är bara ute efter pengar"

Min analys är att syftet bakom kanalen bara är att göra pengar, då något röd tråd och genuint intresse överhuvudtaget inte kan skönjas bland klippens titlar. Han verkar ha lite egna intressen, som trolleri och idrott, men väljer inte att fokusera på dom.

Vem är först med att starta en kanal för att reagera på Motviktens reaktioner på Anjos reaktioner?
Citera
2024-05-21, 21:22
Medlem
GryningsMaras avatar
Drivs av en liten stackars 45-årig gubbkärring med "man bun" och med självförtroendet i botten som ville vara med och leka med dom stora pojkarna.

2010 försökte han desperat synas som "ex-nazist" då den var inne på den tiden. Det gick sådär.

2024 slår han sig in i håna-chrippa branschen.

Väx upp för fan. Du är gråhårig för fan.

2010 när alla ville jaga nazister kom han på idén att få spela hjälte som "ex-nazist" i media och mailade desperat till media. Han var ju pyttepytte lite känd som "barnens trollkarl" då.
När media inte nappade kom han på idén att fekja vittnesmål, alltså gamla klasskamrater som också mailade media. Troligt? haha
Nej, ingen mindes honom som nån gammal skinnskalle.
Allt var fejk. Men hans idé slog helt fel och han fick endast mottaga hån.

Han är desperat nu och snälla ge han inte uppmärksamhet.

Hans kanal är döende nu utan Anjos hjälp. Ingen vill se hans vloggar om hans ointressanta liv och ointeressanta löpning.

Killen jobbar halvtid på nåd i en skoaffär så han är desperat nu när drömmen om att leva på tuben går i kras.

Han är sjukt känslig för all form av kritik och han grubbla i veckor om han utsätts för minsta kritik.
Senast redigerad av GryningsMara 2024-05-21 kl. 21:45.
Citera
2024-05-22, 17:39
Medlem
Crabby88s avatar
J

En riktigt jävla fjant med dåligt självförtroende. Hookar uppnosig med andra töntar från youtube son är 15 år yngre . Vilket nolla !
Måtte jag bli opererad snart så jag kan börja jobba ! Hatar gå hemma och kolla på dessa hävla idioter !
Citera
2024-06-11, 02:47
Medlem
goldpalaces avatar
En riktigt bajsnödig kille. Han skapade ett YouTube konto för att hata på Chrippa och Linnea.

Hans video om Linnea fick mig att vilja polisanmäla honom. Han sitter som 45 åring i sin dotters flickrum och spelar in hatiska videon om en 20 årig tjej.

Trollkarlen försöker skapa karriär på Youtube genom att kränka och förnedra andra. När stormen mot Chrippa var som värst, då gick han in på börja stångas med flera videon i veckan.

Han lider även av dåligt självförtroende märker man och han tackar i varje video för fina kommentarer från små barn som skriver. Hoppas att han förstår att alla som är över 20 år ser genom honom.

Clickbait mannen nr 1. Hoppas verkligen hans kanal stängs ner på ett eller annat sätt.

Mobbaren nr 1. Anmäl hans kanal varje vecka för hatiskt innehåll så kommer aldrig youtube betala ut en krona till honom.

Kanske den Youtuber jag stör mig mest på någonsin..
Senast redigerad av goldpalace 2024-06-11 kl. 03:01.
Citera
2024-06-11, 13:14
Medlem
SuperRealChrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldpalace
En riktigt bajsnödig kille. Han skapade ett YouTube konto för att hata på Chrippa och Linnea.

Hans video om Linnea fick mig att vilja polisanmäla honom. Han sitter som 45 åring i sin dotters flickrum och spelar in hatiska videon om en 20 årig tjej.

Trollkarlen försöker skapa karriär på Youtube genom att kränka och förnedra andra. När stormen mot Chrippa var som värst, då gick han in på börja stångas med flera videon i veckan.

Han lider även av dåligt självförtroende märker man och han tackar i varje video för fina kommentarer från små barn som skriver. Hoppas att han förstår att alla som är över 20 år ser genom honom.

Clickbait mannen nr 1. Hoppas verkligen hans kanal stängs ner på ett eller annat sätt.

Mobbaren nr 1. Anmäl hans kanal varje vecka för hatiskt innehåll så kommer aldrig youtube betala ut en krona till honom.

Kanske den Youtuber jag stör mig mest på någonsin..

Det är något med sättet han höjer sina "förmågor" som gjorde mig nyfiken. Han säger: “Jag är magiker i grunden, därför kan jag se att Christoffer har sin far som en trygghet”. Det är som att han observerar något unikt med hjälp av sina tidigare kunskaper som andra inte kan se på den nivå som han kan. Han påstår självklart att han har en unik förmåga att förstå andra människor på grund av sin unika uppväxt också. Men sen fortsätter han med att observera helt självklara saker.

Jag blev lite nyfiken på honom och tittade igenom hans andra videos. En sak som förvånade mig var hur öppen han är över vem han är som person och sitt förflutna, detta tyder på att han är helt omedveten över vem han är och vilka signaler han sänder ut. Han tror verkligen att han är unik. Det här är en övertygelse som narcissister brukar ha. De allra flesta i hans ålder brukar ha börjat inse att det är inget unikt med dem(förutom att de är narcissister såklart). Det brukar vanligtvis komma ikapp dem efter ett antal misslyckanden i olika branscher och olika företagssatsningar osv. Och det är exakt den historiken han verkar ha.

Han nästlade sig in hos SVT men uppenbarligen blev det inte en storslagen karriär där. Han försökte bli författare, men nu lottar han ut sina tre(?) böcker gratis till sina följare. Han hade ett eget gymföretag som var jätte framgångsrikt (enligt honom), men uppenbarligen var den inte så långvarig. Ändå pratar han om allt som att det har varit jätte lyckat. Nu jobbar han som skoförsäljare i butik (försäljaryrket är där de brukar hamna), och gör smutskastnings videos vid sidan om. Han förklarar detta med att han har unika förmågor för det här. Det här är ett knep som sektledare brukar använda sig av: De vill
ge bilden av att de minsann har en speciell förmåga som andra inte besitter, och därför ska människor följa dem.

Först tänkte jag att han använder sig av detta knep medvetet, men efter att ha sett hans andra videos så är jag mer övertygad att han fortfarande lever i förnekelse, han har inte gett upp tanken att han är unik (det är hans dåliga självkänsla som spökar. Ja, narcissister har dålig självkänsla). Troligtvis har han hittat på ursäkter till varför han inte har lyckats än. Han har troligtvis skyllt på andra människor i många fall, eller andra yttre omständigheter. På så sätt kan han upprätthålla sin tro på sin egen unikhet.

Han ser inte sina tidigare misslyckanden som misslyckanden, han ser dem som en bekräftelse på att han är unik eftersom han tycker att han var nära att lyckas. Han är för korkad för att förstå att folk ser igenom honom, därför tror han att han kan säga såna saker utan att skämmas. Han tror att människor blir imponerade av honom för att han är imponerad av sig själv (eller vill vara det). Han förstår inte att människor ser att han har en grandios självbild och bara har misslyckanden bakom sig.

Om han nu var så bra på SVT, varför har han inte en karriär inom TV fortfarande?
Om han nu drev ett så lyckat företag, varför jobbar han som skoförsäljare nu?
Om han nu är så bra på psykologi, varför nämner han bara självklara saker i sina
“psykologiska analyser”?

En narcissist berättar alltid för folk hur bra han är, oavsett om det är baserat på en misslyckad karriär eller på en självklar observation som han uppmålar som "speciell förmåga att förstå människor".

En annan sak som är intressant är hur han skryter att han smörade sig in hos SVT genom att ge dem tårta. Han verkar även vara stolt över hur han har lyckats smöra sig in hos Anjo och Rask. Det här är egenskaper som normala människor värderar väldigt lågt men en narcissist kan till och med försöka vända en sån sak till något positivt.
Jag ställer självklart inte en diagnos på honom, utan spekulerar bara.
Eftersom han gör videor ur en psykologisk synvinkel om andra så tänkte jag att det är lämpligt att jag gör en "analys" ur en psykologisk synvinkel om honom. Är det intressant och det finns någon som vill höra det så är det tydligen moraliskt okej också.

Exakt det här skrev jag till honom på youtube, men han tog bort det snabbt som fan. Ändå fanns det kvar hos honom och hans ego hade fått en smäll av det eftersom han inte kunde låta bli att ta upp det i en video. (det verkar han alltid göra med negativa kommentarer).
Då sa han: "Jag kan ju inte vara narcissist eftersom jag har ju haft dålig självkänsla i mitt liv."
Han sa också att han var helt säker på att det var Chrippa som skrev detta eftersom hans ekonomi nämndes, det skulle tydligen bara Chrippa göra.

Senaste jag såg så skröt han om hur han tyckte att han hade "ägt" en uppenbarligen funktionshindrad person via en mail-konversation. Det tyckte han att han hade gjort genom att fråga mycket frågor om chips.
Vilken snubbe, helt otrolig. På sätt och viss är han unik, lite "speciell" kanske man skulle kunna säga.

Edit: Jag kollade in han kanal-sida nu. Han har också hakat upp sig på och blivit kränkt att nån skrev: "Gör drama eller så kommer din kanal dö ut". Han senaste video som inte handlade om Chrippa och drama fick bara ca 1000 visningar. Sen dess har han bara gjort Chippa videos. Uppenbarligen hade den personen rätt.
Senast redigerad av SuperRealChrippa 2024-06-11 kl. 13:31.
Citera
2024-06-12, 22:34
Medlem
goldpalaces avatar
"Motvikt" var namnet, ändå så har han från dag 1 varit på pöbelns sida.. inte gjort en attack på andra sidan som Rask, Jocke eller Anja..

Hopppas människor i hans stad i samma ålder ser honom och får sig ett bra skratt. För en normalbegåvad person i hans ålder ser ner på honom så in i helvete.
Citera
2024-06-13, 00:09
Medlem
SuperRealChrippas avatar
Chrippa: "Det är som farsan sa: Kollar man på Motvikt och hur han ser ut, så ser man på honom att han inte hänger med, han hänger inte meeed!" Han sa aldrig att Motvikt var ful, utan att man ser på honom att han inte hänger med.
Motvikt: "Chrippas pappa har sagt att jag är ful."

Med det så bevisar han att Chrippas pappa hade helt rätt.
Helt otroligt. Han får Chrippa och hans farsa att framstå som genier i jämförelse.

Samma med svaret på mitt inlägg (som jag först skrev som kommentar på youtube). Motvikts svar: "Personen skrev att jag var jättefattig, därför är jag säker att det var Chrippa som skrev det". Ingenstans skrev jag att han var fattig, jag skrev bara: "Om han nu hade så lyckat företag varför arbetar han som skoförsäljare nu". Och det var bara i syfte att visa hur han förvränger och höjer sina tidigare "framgångar", inte för att säga att han är jättefattig. Det tror jag en normalbegåvad människa förstår när de läser texten, men inte han.

Det finns tre förklaringar på detta:
1. Han är inte bara dum, utan helt efterbliven.
2. Han ljuger och vrider saker medvetet. Om Chrippas pappa sa att han var ful så var han ju omogen som dömer andras utseenden (Han hade också tagit med Chrippas pappa i thumnailen på en catwalk, med andra ord: "Titta vad ful han är själv, haha").
Och om jag skrev att han var jättefattig så är jag omogen som dömer honom efter hans ekonomi. Det blir som att han behöver "tillverka" egna versioner om det som har sagts/skrivits för att kunna motsäga och förlöjliga det. (Sen är jag är ju omogen, men inte pga av det )
I mitt fall hade han ju tagit bort kommentaren från youtube, så kunde han ju påstå vad som helst. Men i Chrippas fall så spelar han upp klippet själv och då hör man att Chrippa säger: "Det är som farsan sa: Kollar man på Motvikt och hur han ser ut, så ser man på honom att han inte hänger med, han hänger inte meeed!"
Vilket får mig att tro att han faktiskt är förståndshandikappad, han har verkligen tolkat det på det sättet.
3. Han har psykos och hör/ser annat än det som sägs/skrivs.

Jag förstår vad Chrippas pappa syftar på. Det handlar inte om att han vare sig är attraktivt eller oattraktivt, utan snarare om att han ofta ger ett något förvirrat intryck.
Här är två exempel: https://ibb.co/dpH6Bk9 och https://ibb.co/FsLq6mB Omoget, jag vet..

Edit: Så nu har jag sagt mitt om honom, jag kommer inte kolla på detta drama eller nån av deras kanaler mer (har knappt följt det senaste veckorna, råka halka in igen). Behövde bara få det här ur mig. Det är nått väldigt fel, obehagligt och efterblivet med denna människa.
Jag tycker att alla inblandade gör fel men Simon gör humor och det är vad det är. Anjo står för det litegrann på nått sätt ändå. Men den här gubben försöker blanda i moral och nån typ av värdighet i det hela, det är så efterblivet på nått sätt.
Du gör skit för sjukskriva och arbetslösa dramatörstande människor, acceptera och erkänn det. Lek inte "terapeut" med speciella "förmågor" och som att du har bättre moral än dem andra. Det blir bara larvigt.
Senast redigerad av SuperRealChrippa 2024-06-13 kl. 01:04.
Citera
2024-06-13, 01:31
Medlem
SuperRealChrippas avatar
En sista sak för att ge lite kontext till foljehatten. Hehe
Han anklagar ofta folk i sitt kommentarsfält för att vara konspirationsteoretiker. Det här har jag sett honom göra mot flera olika personer, och han gör det helt utan substans, det kan vara att personen skriver: "Det är inte okej det du säger om Chrippa och Linnea". Och han svarar: "Du är konspirationsteoretiker!". (Uppenbar projicering)
Men själv tror han Chrippa har anställt människor att skriva kommentarer på hans kanal, på riktigt, han har skrivit det flera gånger. Eller så tror han att det är Chrippa själv som skriver. Och detta baserar han på saker som han har fantiserat ihop från ingenstans.

Aja, jag hoppas att det löser sig för alla tillslut, och att de slutar hacka på varandra. Visst kan man säga att det är drama "på skoj", men jag tror inte att alla känner så. Och speciellt inte Motvikt själv som verkar ta åt sig av minsta lilla negativa kommentar.
Ha det.
Senast redigerad av SuperRealChrippa 2024-06-13 kl. 01:35.
Citera
2024-06-13, 22:50
Medlem
goldpalaces avatar
Trolkarl och jobbar i en skobutik.. hur kan han ens ha självförtroende och sitta på ett flickrum och spela in videos och hata?

Spara allt han lägger upp, samla på er materialet. Har varit i kontakt med polisen två gånger nu om hatet som sker, och blev hänvisad att spara ner materialet och så kan en åklagare kika på det.

Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att se över lagstiftningen mot trakasserier och mobbning.

Folk tror det är lagligt att hata på nätet, trakassera och mobbas. Om Chrippa en gång för alla säger ifrån, vilket han förvisso har gjort flera gånger (har sparat flera klipp när han gör det) .. så kommer Trollkarlen åka dit. Chrippa har visat tydligt att han INTE vill att mobbarna ska fortsätta, ändå så fortsätter dom. De kommer åka dit, det krävs bara att någon tar tag i det. Youtube kommer inte acceptera det heller när polis är inblandad. Ännu en gång, det är viktigt att samla på er material och lämna över allt på en och samma gång. Att lämna lite här och där blir inte lika kraftfullt för åklagare att väcka åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in