• 1
  • 2
2024-05-20, 16:47
Medlem
Detta kommer bli helt i oreda så ni stackare som läser detta är förberedda, dels för att jag haft en sjuhelvetes månad med känselbortfall osv osv men ja klistrar in mina symptom o så kan ni avgöra om jag har tappat de sista av mitt förstånd.

Kan säga att de började med medicinen voxra, som jag fick utskrivet för ett par år sedan, andningsnöd som varade i nån halv sekund så kroppen hoppar upp i chock o inte får luft, sen så en jäkla massa dubbel slag vid träning osv, slutade med de självmant då jag fick attacker runt 2-3 ggr i veckan där ja låg på golvet o höll på, fick liksom ingen syre till hjärnan, men ja slutade med det o det blev rätt mycket bättre.

Nu iaf sen februari månad så har ja fått svinkalla fötter, helt kritvita, så varit tvungen o lägga dem i varmt vatten o så, samma med händerna, kallsvettningar, sen började mina attacker komma:

pre synknop, sen efter cirkulations problemen började fick ja attackerna, där ja håller på o svimma o måste lägga huvudet mellan knäna eller lägga mig på golvet.
Kramp ena vaden, hade känsel bortfall
Lätt att få svimmnings känsla, när ja reser mig, allmänt trött o svimmig , när ja går nu, så känner ja smått tryck sidorna på huvudet, svimmig, obalans, har cirkulations problem 100 procent. Lite känsla som att ögorna hänger. Tappade känseln, mun, gom, bena, vaderna, svaga ben, händer, m.m., förut fick jag attacker, syrebrist i hjärnan, även presynkop, konstig kittlande känsla halsen, när jag går blir ja mindre yr om huvudet är nersänkt än att ja går med huvudet uppåt.
Liknande den känslan man får om man är riktigt sjuk o svag i feber.
b-glucos 6.2 åt inget innan
Crp värde 54

Vilopuls mellan 82-90 från 60-70
Yr, svimmning, trötthet etc
Konstig känsla. Huvudet, balans, känns som ja sträckt högra brösstet
Vatten känsla bröstet?
Hals känns konstig,, hostat till o från i 6 veckor
Hjärtklappning - kalla fötter-äta mat-kalla fötter.

Hostar när ja får attackerna med, känns som lungorna är inblandat på nått sätt.
Fick värsta attacken i april då fick ja känselbort fall i munnen, benen och tappade korttidsminnet.

Senaste attacken, idag fick ja dessa symptom:
Svimfärdig, palpation er kondition, svettningar, kan inte känna någon puls
Konstig känsla i kroppen, sjuk känsla, tryck vid huvudet när jag går står upp osv, hostar,, känns i lungorna med, handsvett osv fotsvett, kalla fötter o ben

Känns som symptomen blir bättre på kvällen, när de blir kallare, men kan vara en ren slump.
Kan inte dricka alkohol längre heller, drack 3 öl på 5 timmar när ja var ute med före detta jobbar kompisar o då vaknade ja upp kl 2 , 4 o sen 6 på natten av att ja hade ashög o stark puls
Senast redigerad av Idioten1 2024-05-20 kl. 16:52.
Citera
2024-05-20, 16:54
Medlem
sunlesss avatar
Du behöver ta blodprover och ultraljud på hjärtat gosse.
Citera
2024-05-20, 17:04
Vad sa läkaren när du kontaktade sjukvården för dina hälsobesvär?
Citera
2024-05-20, 18:22
Medlem
Glits avatar
CRP på 54 tyder på att kroppen kämpar mot något virus/infektion eller liknande, har du haft kontakt med vården eller beställde du egna tester?

Du måste undersökas, någonting låter galet.
Citera
2024-05-20, 18:40
Medlem
StudiumValors avatar
Vad har du fått för diagnoser av sjukvården?
Citera
2024-05-20, 19:58
Avstängd
Är du vaccinerad? då kan du ligga illa till att dö.
Citera
2024-05-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Tog ultraljud för 1 år sedan, visade inget fel, tog de i samband med de attackerna ja hade med voxra då, efter ja slutat med medicinen
Citera
2024-05-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Tagit blodprover, inte visat några konstigheter förutom lite utanför normal områden:
P—CRP
Resultat: 44 mg/L *
Värdet ligger utanför referensintervall
Graf
Referensintervall: <5

P—Pankreasamylas
Resultat: 0,85 ukat/L
Graf
Referensintervall: 0,15-1,10

P—Albumin
Resultat: 45 g/L
Graf
Referensintervall: 36-48

P—ALP(Alkaliskt fosfatas)
Resultat: 1,8 ukat/L
Graf
Referensintervall: 0,6-1,8

P—Glukos
Resultat: 6,2 mmol/L *

Graf
Referensintervall: 4,2-6,0

P—Calcium
Resultat: 2,44 mmol/L
Graf
Referensintervall: 2,15-2,50

P—ALAT
Resultat: 0,47 ukat/L
Graf
Referensintervall: <1,1

P—Kreatinin (enz)
Resultat: 99 umol/L
Graf
Referensintervall: 60-105

Pt—eGFR(Krea)relativ
Resultat: 78 mL/min/1,73kvm *
Graf
Referensintervall: >80

P—Bilirubin
Resultat: 16 umol/L
Graf
Referensintervall: <26

P—Troponin T
Resultat: 7 ng/L
Graf
Referensintervall: <15

P—Kalium
Resultat: 3,0 mmol/L *
Graf
Referensintervall: 3,5-4,4

P—Natrium
Resultat: 136 mmol/L *
Graf
Referensintervall: 137-145

B—Leukocyter
Resultat: 8,2 10 E9/L
Graf
Referensintervall: 3,5-8,8
B—MCV
Resultat: 80 fL *
Graf
Referensintervall: 82-98

Erc(B)—MCH
Resultat: 29 pg
Graf
Referensintervall: 27-33

B—Hemoglobin (Hb)
Resultat: 150 g/L
Graf
Referensintervall: 134-170

B—EVF
Resultat: 0,42 -
Graf
Referensintervall: 0,39-0,50

B—Erytrocyter
Resultat: 5,2 10 E12/L
Graf
Referensintervall: 4,2-5,7

B—Trombocyter
Resultat: 267 10 E9/L
Graf
Referensintervall: 140-350
Citera
2024-05-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Är du vaccinerad? då kan du ligga illa till att dö.
Nej inte vaccinerad, då df misstänkte att ja hade problem med hjärtat då jag fick massa skit när jag gick på voxra.
Citera
2024-05-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vad har du fått för diagnoser av sjukvården?
Panikattack tror de att de är, men fick panikattacker efter allt skit ja fick av voxra, detta är dock inte panikattacker, mina attacker kan vara i 5 timmar.
Altså jag har försökt att normalisera mitt tillstånd, men det går bara inte, panikattack kan det inte vara, det ska ju gå över efter 20 min och ska inte ge dessa symptom, jag gick själv in på akuten, lugn.
Senast redigerad av Idioten1 2024-05-21 kl. 01:03.
Citera
2024-05-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
CRP på 54 tyder på att kroppen kämpar mot något virus/infektion eller liknande, har du haft kontakt med vården eller beställde du egna tester?

Du måste undersökas, någonting låter galet.

44 var de visst ser ja nu när ja länka in mitt blod svar, men visst de tyder ju på virus elr nått? De sa ingenting om det, blev inte tillsagd alls om vad jag fick för provsvar
Citera
2024-05-21, 08:37
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Detta kommer bli helt i oreda så ni stackare som läser detta är förberedda, dels för att jag haft en sjuhelvetes månad med känselbortfall osv osv men ja klistrar in mina symptom o så kan ni avgöra om jag har tappat de sista av mitt förstånd.

Kan säga att de började med medicinen voxra, som jag fick utskrivet för ett par år sedan, andningsnöd som varade i nån halv sekund så kroppen hoppar upp i chock o inte får luft, sen så en jäkla massa dubbel slag vid träning osv, slutade med de självmant då jag fick attacker runt 2-3 ggr i veckan där ja låg på golvet o höll på, fick liksom ingen syre till hjärnan, men ja slutade med det o det blev rätt mycket bättre.

Nu iaf sen februari månad så har ja fått svinkalla fötter, helt kritvita, så varit tvungen o lägga dem i varmt vatten o så, samma med händerna, kallsvettningar, sen började mina attacker komma:

pre synknop, sen efter cirkulations problemen började fick ja attackerna, där ja håller på o svimma o måste lägga huvudet mellan knäna eller lägga mig på golvet.
Kramp ena vaden, hade känsel bortfall
Lätt att få svimmnings känsla, när ja reser mig, allmänt trött o svimmig , när ja går nu, så känner ja smått tryck sidorna på huvudet, svimmig, obalans, har cirkulations problem 100 procent. Lite känsla som att ögorna hänger. Tappade känseln, mun, gom, bena, vaderna, svaga ben, händer, m.m., förut fick jag attacker, syrebrist i hjärnan, även presynkop, konstig kittlande känsla halsen, när jag går blir ja mindre yr om huvudet är nersänkt än att ja går med huvudet uppåt.
Liknande den känslan man får om man är riktigt sjuk o svag i feber.
b-glucos 6.2 åt inget innan
Crp värde 54

Vilopuls mellan 82-90 från 60-70
Yr, svimmning, trötthet etc
Konstig känsla. Huvudet, balans, känns som ja sträckt högra brösstet
Vatten känsla bröstet?
Hals känns konstig,, hostat till o från i 6 veckor
Hjärtklappning - kalla fötter-äta mat-kalla fötter.

Hostar när ja får attackerna med, känns som lungorna är inblandat på nått sätt.
Fick värsta attacken i april då fick ja känselbort fall i munnen, benen och tappade korttidsminnet.

Senaste attacken, idag fick ja dessa symptom:
Svimfärdig, palpation er kondition, svettningar, kan inte känna någon puls
Konstig känsla i kroppen, sjuk känsla, tryck vid huvudet när jag går står upp osv, hostar,, känns i lungorna med, handsvett osv fotsvett, kalla fötter o ben

Känns som symptomen blir bättre på kvällen, när de blir kallare, men kan vara en ren slump.
Kan inte dricka alkohol längre heller, drack 3 öl på 5 timmar när ja var ute med före detta jobbar kompisar o då vaknade ja upp kl 2 , 4 o sen 6 på natten av att ja hade ashög o stark puls

Hur ser dina blodvärden ut? Vissa av symptomen låter som typiska anemibesvär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in