2024-05-21, 05:47
Medlem
Som rubriken lyder undrar jag hur man träffar nya vänner att ta en trevlig tripp med? Tänker främst syra då svamp får mig att bli allt för osocial.
I yngre år så var vi en stadig kvartett som hade det trevligt då och då, tog oftast promenader eller garva läppen av oss hemma hos någon. Av olika anledningar har jag inte längre kontakt med de och nu när man är 30+ så har de senaste tripparna varit hemma i min ensamhet. Klagar inte alls på det utan det är något jag alltid har uppskattat, men efter den senaste resan så kände jag verkligen att det skulle vara trevligt att vara åtminstone en till, speciellt när peaken börjar avta och man har minst 5-6 timmar till att ta kol på. Var mycket i skogen och röjde tidigare men slutade även med det pga jag tyckte det kom dit "fel" folk som äventyrande trippen, samt stött på flera civilare. Fanns säkert en hel del snutar innan också men jag har mer att förlora idag än när jag var "ungdom"...
Så, några tips? Communityn eller dylikt man kan hitta lyckan på?

Mvh
Citera
2024-05-21, 07:57
Medlem
Fuckwindowss avatar
Nu under sommaren, när folk kör sitt shit i skogen. Försök joina en större ”hemlig” massa.
Citera
2024-05-21, 09:15
Medlem
Kolla runt på rave eller festivaler
Citera
2024-05-21, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lala01
Mitt tips är helt beroende på vart du bor. Bor du någonstans där det rör sig mycket människor på stan och du inte har någon skam att tala om i kroppen skulle jag säga att du bara sätter dig med solbriller och tittar på folk någonstans. Ser du ut som någon slags flummare kommer säkert någon/några komma fram, för eller senare, och tjöta lite. Annars är det väl bara att hälsa på lite folk som ser ut att "röra sig flummigare". Med dagens helt odugliga internet (åtminstone i sverige) tror jag det är bästa metoden.
Citera
2024-05-21, 14:57
Medlem
wes420s avatar
tjena ravekommissionen haha

Närå, men som tidigare, kolla runt bland rejvare.
jag saknar det där lite också, drog i mig några en häromveckan, första gången på nästan 20 år, jävlar va najs det va, med en tjej såklart.
men tripp hade varit väldigt trevligt, sommar och sol och trevliga färger.
sitter du inne eller är du ute?
Citera
2024-05-21, 15:00
Medlem
1754s avatar
Citat:
Som rubriken lyder undrar jag hur man träffar nya vänner att ta en trevlig tripp med? Tänker främst syra då svamp får mig att bli allt för osocial.
I yngre år så var vi en stadig kvartett som hade det trevligt då och då, tog oftast promenader eller garva läppen av oss hemma hos någon. Av olika anledningar har jag inte längre kontakt med de och nu när man är 30+ så har de senaste tripparna varit hemma i min ensamhet. Klagar inte alls på det utan det är något jag alltid har uppskattat, men efter den senaste resan så kände jag verkligen att det skulle vara trevligt att vara åtminstone en till, speciellt när peaken börjar avta och man har minst 5-6 timmar till att ta kol på. Var mycket i skogen och röjde tidigare men slutade även med det pga jag tyckte det kom dit "fel" folk som äventyrande trippen, samt stött på flera civilare. Fanns säkert en hel del snutar innan också men jag har mer att förlora idag än när jag var "ungdom"...

Mvh

På bänken där a-lagarna sitter.
Citera
2024-05-21, 15:47
Medlem
Ja jag förstår att rejv antagligen är störst chans, men risken finns ju där. Vill heller inte synka ihop med en tonåring som vad jag sett att det kryllar av de senaste gångerna jag varit i skogen och stampat.
Bor i en storstad så folk finns det ju, men att bara sätta sig på en bänk med solbrillor och stirra ner folk, tror du verkligen att det är så många människor som tar lappar att man skulle få napp på det sättet?

Inne sitter jag inte. Varit ute hela mitt liv och hållt det städat och snyggt..

För mig går suget efter en tripp i perioder, vissa år blir fler medan vissa år nästan uteblir helt. Tanken har slagit en att det kanske är dags att lägga lapparna på hyllan och hålla sig till flaskan som majoriteten i det här landet. Samtidigt tänker jag, varför skulle jag? Har roligare och känner att det ger mer än spriten. Tycker ni att det finns en viss ålder man bör sluta med detta?
E har jag slutat med sedan länge, idag är det bara syra/svamp och thc som lockar mig.
Citera
2024-05-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ja jag förstår att rejv antagligen är störst chans, men risken finns ju där. Vill heller inte synka ihop med en tonåring som vad jag sett att det kryllar av de senaste gångerna jag varit i skogen och stampat.
Bor i en storstad så folk finns det ju, men att bara sätta sig på en bänk med solbrillor och stirra ner folk, tror du verkligen att det är så många människor som tar lappar att man skulle få napp på det sättet?

För mig går suget efter en tripp i perioder, vissa år blir fler medan vissa år nästan uteblir helt. Tanken har slagit en att det kanske är dags att lägga lapparna på hyllan och hålla sig till flaskan som majoriteten i det här landet. Samtidigt tänker jag, varför skulle jag? Har roligare och känner att det ger mer än spriten. Tycker ni att det finns en viss ålder man bör sluta med detta?
E har jag slutat med sedan länge, idag är det bara syra/svamp och thc som lockar mig.

Är lite i samma situation, är svårt att hitta likasinnade med samma intresse. Med allt snack och skriverier i media idag så borde det bli enklare med tiden, då folk kommer att förstå att alla kan ha nytta ( och nöje ) av psykedelika. Dock föredrar jag svampen då det är där jag har mest erfarenhet och för att ruset är betydligt kortare.

Ett tips är att när det är säsong för magiska svampar ( augusti-november beroende på vart i landet du bor ) ge dig ut på ängar och beteshagar för att leta efter svamp, du kommer säkert hitta andra som gillar sånt som du gillar Dom kryper ofta omkring på knä i gräset och försöker undvika uppmärksamhet 😄
Citera
2024-05-21, 17:06
Citat:

Jag gör bara gräs, LSD och psilocybin och det gör jag på resort eller semester dvs jag tar inte droger socialt. När man talar om socialt i min ålder dvs 50+ så pratar man om "disposable friends".

Det finns ingen mening alls med att hitta gemenskap i droger och allra minst alkohol. Jag är nykterist sen flera år med undantag cermoniellt drickande dvs skål vid brölopp/nattvard osv. När någon säger "vi måste ta en öl någon gång" i min ålder så ser man till att radera/blockera det numret.

Har du ett ordnat liv så betala för att åka på knark-spa helt enkelt någon gång i halvåret, betala för vännerna som är där i samma syfte och också har ordnade liv och håll dig till det.

t.ex.
https://www.essence.nl/
https://psychedelicsociety.org.uk/retreats

Du har kontroll över ditt bruk och du undviker människor med sociala problem. Och alkohol = ofelbart sociala problem över tid. Sverige har systembolag på grund av kulturella problem kring den drogen.
Citera
2024-05-22, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Jag gör bara gräs, LSD och psilocybin och det gör jag på resort eller semester dvs jag tar inte droger socialt. När man talar om socialt i min ålder dvs 50+ så pratar man om "disposable friends".

Det finns ingen mening alls med att hitta gemenskap i droger och allra minst alkohol. Jag är nykterist sen flera år med undantag cermoniellt drickande dvs skål vid brölopp/nattvard osv. När någon säger "vi måste ta en öl någon gång" i min ålder så ser man till att radera/blockera det numret.

Har du ett ordnat liv så betala för att åka på knark-spa helt enkelt någon gång i halvåret, betala för vännerna som är där i samma syfte och också har ordnade liv och håll dig till det.

t.ex.
https://www.essence.nl/
https://psychedelicsociety.org.uk/retreats

Du har kontroll över ditt bruk och du undviker människor med sociala problem. Och alkohol = ofelbart sociala problem över tid. Sverige har systembolag på grund av kulturella problem kring den drogen.

Jag har sett att det finns såna resor, men det är inget som lockar. Tar bort halva det roliga enligt mig. Ibland vill man vara spontan, fortsätta på något från förra trippen osv. Kontroll över bruket har jag iallafall ändå. Kan inte tänka mig kunna släppa loss på samma sätt jag kan göra hemma. Verkar fungera bra för dig men är inte för alla. Samma sak som mitt sorts bruk kanske inte funkar för dig.
Citera
2024-06-08, 15:44
Medlem
Vart bor du? 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här