• 1
  • 2
2024-05-23, 07:25
Medlem
Stockholm Pride 29 juli 3 augusti 2024
https://www.stockholmpride.org
Pride House Individer kan mtas och utbyta erfarenheter och prata om frgor och
utmaningar fr hbtq+-communityt just nu, workshops, frfattarsamtal, debatter och konstgalleri.

Pride Kinky r en del av Stockholm Pride dr du kan hitta olika delar av kink och fetisch vrlden.
Hr kan du utforska idn om BDSM, utmana dina ider om vad kink innebr och lra dig nya frdigheter.
Prova p rep (Shibari), prova p smisk med klderna p, vr puppy corner dr du kan hlsa p mnskliga valpar.
Omrdet r ppet fr dig som fyllt 18 r.

Stockholm Parade Med rets tema Starkare tillsammans!

Pride Park har fantastiska artister, utstllare, restauranger och barer fr musik och fest varje kvll.
(Det r inte tilltet att ta med vskor in p den offentliga tillstllningen.)

Pride Youth r riktat mot barn och ungdomar 13-25 r och erbjuder en mtesplats med
spnnande programpunkter dr du som hbtq+-ungdom kan trffas och relatera. Dessutom finns
Pride Family under Pride Youth, som riktar sig till hela familjen, gammal som ung. Pride Youth
och Pride Family kommer att finnas in parken, och Pride Youth dessutom p Pride House.

Pride verka spinna vidare p Youth och ven Family - Tankar och diskussion om rets Pride?
Citera
2024-05-23, 07:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
51 veckor om ret r det frbjudet att visa kuken eller fittan fr ngon annan p stan men under en vecka s blir det helt pltsligt en familjefest.
Hur fan r detta ens mjligt i vrt land?

Lgg ner skiten. Det rcker att vi har melodifestivalen som r ngon form av pride light.
Citera
2024-05-23, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
51 veckor om ret r det frbjudet att visa kuken eller fittan fr ngon annan p stan men under en vecka s blir det helt pltsligt en familjefest.
Hur fan r detta ens mjligt i vrt land?

Lgg ner skiten. Det rcker att vi har melodifestivalen som r ngon form av pride light.

Hller med ..

Att baxa i familjerna och ungarna i trsket r ngot att frundras ver.

Kinky kvinnan med brsten i entrn? https://www.stockholmpride.org/festivalen/pride-kinky/
Citera
2024-05-23, 07:41
Medlem
Svavelbryggas avatar
Prova p smisk? Behver man verkligen g till ett tlt fr det? Lter som en urskt att f smiska frmlingar och f det att lta som en kul grej.
Citera
2024-05-23, 07:47
Medlem
MissNyckels avatar
Jag kan inte begripa hur detta fr fortstta.
Det r s sinnessjukt! Och detta jkla spektakel hurras ver hela vrlden, hur fan r det mjligt.
Citera
2024-05-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Prova p smisk? Behver man verkligen g till ett tlt fr det? Lter som en urskt att f smiska frmlingar och f det att lta som en kul grej.

Skert en del gubbar nu fr kanske drmmen i uppfyllelse att prova p att bli smiskad av en 18 ring.

De borde livesnda frn smisktltet inp smtimmarna
Citera
2024-05-23, 08:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Jag har aldrig varit p ngot pride-evenemang.

Det tycks finnas ett betydande politiskt astroturfliknande motstnd till denna festival frmst bland den mer vnstervridna delen av hgern. Kanske ven ra rdkommunister har liknande synpunkter.

En festival delvis organiserad som en demonstration, det r mitt intryck av vad Pride bestr av. Festival-delen innehller frelsningar och prova p-aktiviteter. Vissa med ldersgrns.

Jag lste RFSL:s sidor och kunde inte hitta ngot som reflekterar farhgorna som uppges hr i trden och i tidigare rs diskussioner. Bildmaterial visar inte mer nakenhet n vad som kan ses p en badstrand.

Nr saker som BDSM, shibari och liknande sker infr publik r det som jag uppfattar det mer scenkonst n sex. Shibari kan vara vackert, men jag ser inte sknheten i att ngon blir dominerad eller dominerar. Endast fromma och fundamentalistiska protestanter och andra hrt hllna tanter r nog traumatiserade efter att ha sett en sn uppvisning.
Citera
2024-05-23, 08:44
Avstngd
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag har aldrig varit p ngot pride-evenemang.

Det tycks finnas ett betydande politiskt astroturfliknande motstnd till denna festival frmst bland den mer vnstervridna delen av hgern. Kanske ven ra rdkommunister har liknande synpunkter.

En festival delvis organiserad som en demonstration, det r mitt intryck av vad Pride bestr av. Festival-delen innehller frelsningar och prova p-aktiviteter. Vissa med ldersgrns.

Jag lste RFSL:s sidor och kunde inte hitta ngot som reflekterar farhgorna som uppges hr i trden och i tidigare rs diskussioner. Bildmaterial visar inte mer nakenhet n vad som kan ses p en badstrand.

Nr saker som BDSM, shibari och liknande sker infr publik r det som jag uppfattar det mer scenkonst n sex. Shibari kan vara vackert, men jag ser inte sknheten i att ngon blir dominerad eller dominerar. Endast fromma och fundamentalistiska protestanter och andra hrt hllna tanter r nog traumatiserade efter att ha sett en sn uppvisning.

Det r ltt att bli avtrubbad. Det r ju mer eller mindre dagliga inslag i media, ltt att bli hjrntvttad.
Citera
2024-05-23, 12:31
Medlem
darknecessitiess avatar
Det sprar ur nr man inkluderar kinks i Pride, blir en jvla freakshow hela grejen. r fr att man ska f vara gay, trans osv.
Citera
2024-05-23, 13:07
Medlem
Priser snt ..
Pride House: 29/7-2/8 (gratis); Pride Park: 31/7-3/8 (biljettkrav); Pride Parade: lrdag 3 augusti.

Hela festivalen (fullt pris): 900 skattade kronor.
(Gller fr dig som r 27 r eller ldre men varken r student eller pensionr)

OBS!
Polisen har infrt vskfrbud p strre event. Se www.stockholmpride.org fr mer information nrmare festivalen om vad som kommer att glla fr festivalens beskare. barn under 15 r behver ingen biljett, men mste vara i stllskap med en ansvarig vuxen med egen biljett hundar r inte tilltna i Pride Park, enda undantaget r servicehundar med myndighetsintyg och tjnstetecken beskare med behov av ledsagning fr, liksom hos mnga andra arrangrer, ta med sig ledsagare utan extra kostnad frutsatt att ledsagaren visar upp ett myndighetsintyg.
Mer info hr: https://secure.tickster.com/sv/mynlyz7w44kjge7/products
Citera
2024-06-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Det r ltt att bli avtrubbad. Det r ju mer eller mindre dagliga inslag i media, ltt att bli hjrntvttad.

Att f vara den man r ska vara en sjlvklarhet s lnge man inte skadar ngon. Hrde festivalchefen Mia Modin prata p ett event o hen r ju ett riktigt stolpskott. Pinsamt korkad mnniska. Bredvid henne str bitr festivalchefen Daniel Gamvik som ser ut att behva mkt hjlp i livet :-)
Citera
2024-06-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissNyckel
Jag kan inte begripa hur detta fr fortstta.
Det r s sinnessjukt! Och detta jkla spektakel hurras ver hela vrlden, hur fan r det mjligt.

Av EXAKT samma anledning som frintelsen kunde ske.

Man sveper in galenskap i godhet och svagbegvade och mentalt labila svljer betet med hull hr

Pride-cklena hatar ju redan nu judar, s vem kan sga emot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in