• 1
  • 2
2024-05-24, 18:53
Medlem
Följande har utspelats:

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Kommenterar moderatorsåtgärd.
Ämne: Inget svar avseende radering av inlägg i 'labb-läcka'-tråden.
Citat:
Hade moderator eller admin något svar här?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Va? Jag postade ju min fråga "Klagomål och kritik"?

Vilken regel bryter det mot?
Du har redan en klagotråd, ta det där. Följ också reglerna för klagomål: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Mvh, NewDeer
Va? Så här lyder instruktionen:
2. Skulle detta inte fungera, dvs att du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre, eller att moderatorn inte svarat på ett dygn så starta en tråd i delforumet (FB) Klagomål och kritik.
Det står inget om att man ska posta samtliga klagomål avseende samtliga åtgärder i samtliga trådar i en och samma tråd.

Har jag missat något här, menar du?
När pm:ade du till moderatorn?
2024-05-17, 14:10
Bara så jag förstår dig rätt nu, du har inte fått något svar PM:et? Minns du vem du skickade det till?
Jag skickade det till Gason, och nej, inget svar.
Ok, men då kan du ta det i den tråd du har eftersom det är samma mod det handlar om.
Vilken tråd jag "har"?
(FB) Obegriplig varning samt radering av inlägg.
Fast den tråden handlar ju om en helt annan åtgärd i en helt annan tråd?
Hallå??
Ja, du kan ta upp det i samma tråd. Följ reglerna först, dvs PM:a mod och vänta på svar etc.

Mvh, NewDeer
Fast den tråden handlar ju om en helt annan åtgärd?

Jag följde ju reglerna till punkt och pricka när jag startade tråden. Ändå så flyttar du den till papperskorgen.

Varför?

1. Dvs, moderator (NewDeer) flyttade trådstarten till papperskorgen utan att kunna citera någon regel som förklaring till varför.

2. När jag då påpekar det så säger moderator (NewDeer) att jag ska posta trådstarten i en helt annan tråd som handlar om en helt annan åtgärd än den aktuella och det med motivationen att det är 'samma moderator' (gason) vars åtgärder jag ifrågasätter 'båda gångerna'.

Det finns ingen regel som säger att alla klagomål på åtgärder från en specifik moderator ska postas i en och samma tråd, så jag undrar som sagt vad som står på.

Någon som vet?

NewDeer?
Citera
2024-05-24, 19:03
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Följande har utspelats:

1. Dvs, moderator (NewDeer) flyttade trådstarten till papperskorgen utan att kunna citera någon regel som förklaring till varför.

2. När jag då påpekar det så säger moderator (NewDeer) att jag ska posta trådstarten i en helt annan tråd som handlar om en helt annan åtgärd än den aktuella och det med motivationen att det är 'samma moderator' (gason) vars åtgärder jag ifrågasätter 'båda gångerna'.

Det finns ingen regel som säger att alla klagomål på åtgärder från en specifik moderator ska postas i en och samma tråd, så jag undrar som sagt vad som står på.

Någon som vet?

NewDeer?

🤦‍♂️🤦‍♀️🤣🤣🤣

Du klarar ju för helvete inte av att följa hur du ska göra för att starta en tråd kring klagomål.

Be din specialpedagog i vuxensäris förklara för dig.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Dessutom så är du rent patetisk och med ytterligare en tråd ger du bara mer bevis... mer om vad jag menar hittar du här.
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-05-24 kl. 19:07.
Citera
2024-05-24, 21:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Följande har utspelats:

Någon som vet?

NewDeer?
Jizes Kraist vad du håller på! Men kanske ändå ett fall framåt eftersom du ju nu iaf är en rättshaverist i egen sak. Nej, du har nog inte alls behandlats orättvist här. Jag har själv åkt dit på 0.06 i detta subforum (även på 0.03 och 1.06). Modsen är supergriniga om just den netiquette-regeln, och i någon mån måste man ju förstå dem. De jobbar helt gratis 24/7 (ok inte riktigt, men det är ju det många verkar förvänta sig) för att Flashback inte snabbt ska balla ur i totalt kaos. En massa otacksamt gnäll är det absolut sista de behöver.

Varför skulle just du ha någon specialregel om att få skriva hur du vill? Förresten undrar man ju om det inte är precis det du har haft ända till nu, om det är först nu du åker på 0.06 i metaforumet. Vad glider du på för sorts räkmacka som inte är förunnat oss andra??
Citera
2024-05-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
🤦‍♂️🤦‍♀️🤣🤣🤣

Du klarar ju för helvete inte av att följa hur du ska göra för att starta en tråd kring klagomål.

Be din specialpedagog i vuxensäris förklara för dig.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Dessutom så är du rent patetisk och med ytterligare en tråd ger du bara mer bevis... mer om vad jag menar hittar du här.
Bra, då får du gärna förklara vilken regel jag bröt mot när jag startade tråden.

Jag väntar här.
Citera
2024-05-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du har fått onda ögat från modsen, allting du skriver kommer att granskas och minsta lilla grej som de kan tänkas hitta på emot dig kommer att hållas emot dig, även om det är rent påhitt. Helt andra regler gäller nu för dig jämfört med andra på forumet. Du kommer förmodligen bli varnad för att du startat denna, fullt relevanta, tråden.
Ja, det verkar inte bättre.

Och här håller till och med moderator NewDeer med om att ingen regel bröts mot. Trots det så blir inte tråden återinsatt och istället en instruktion om att jag ska starta den i en redan befintlig tråd som ju handlar om något helt annat.

Och den varning jag fick är inte heller den tillbakadragen.

Kan moderator NewDeer förklara varför, månne?
Citera
2024-05-24, 23:16
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Bra, då får du gärna förklara vilken regel jag bröt mot när jag startade tråden.

Jag väntar här.

Be din specialpedagog förklara följande för dig dvs det fetade samt det som står i länken.

"Du har redan en klagotråd, ta det där. Följ också reglerna för klagomål: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Mvh, NewDeer"

För oss som inte går i vuxensäris så är det som NewDeer skriver extremt lätt att förstå.

För övrigt så tycker jag att nerdnerd är alldeles för snäll när han kallar dig för rättshaverist, så varför skriver du att han går till personangrepp. Det han skrev kallas för fakta.

Men jag ska förklara för dig.

Svenska Akademiens Ordböcker.
https://svenska.se/tre/?sok=r%C3%A4ttshaverist&pz=1
SAOL
"rätts|haver·ist substantiv ~en ~er
• person som påstridigt hävdar sin rätt"

SO
"rättshaverist rättshaveristen rättshaverister
substantiv
rätt`shaverist
● person som drivs av rättshaveri"

Så klickar man på rättshaveri:

"Rättshaveri rätts*haveriet
substantiv
rätt`shaveri
överdrivet starkt begär att alltid få rätt särsk. i juridiska sammanhang"

Citera
2024-05-25, 08:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Följande har utspelats:

Någon som vet?

NewDeer?

Det står ju tydligt att det är för 0.06, vilket det uppenbarligen också är. Hur kan du inte inse det?

Du har inte följt rintlinjerna innan trådstarten, alltså att presentera PM-konversationen med moderatorn. Observera att ett uteblivet svar från moderatorn inte är ett skäl till att skippa PM-konversationen. Du ska ska fortfarande posta ditt eget obesvarade PM och sedan förklara att du inte fått svar inom ett dygn.
Citera
2024-05-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det står ju tydligt att det är för 0.06, vilket det uppenbarligen också är. Hur kan du inte inse det?
Hur tänker du dig att man underforumet Klagomål och kritik ska klaga på en moderators moderering av ett inlägg, om man inte får kommentera moderators moderering av sagda inlägg?

Citat:
Du har inte följt rintlinjerna innan trådstarten, alltså att presentera PM-konversationen med moderatorn. Observera att ett uteblivet svar från moderatorn inte är ett skäl till att skippa PM-konversationen.
Fel. Den finns presenterad i TS.

Citat:
Du ska ska fortfarande posta ditt eget obesvarade PM och sedan förklara att du inte fått svar inom ett dygn.
Gjort. Läs TS.
Citera
2024-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Be din specialpedagog förklara följande för dig dvs det fetade samt det som står i länken.
PERSONANGREPP!!!

Citat:
"Du har redan en klagotråd, ta det där.
VAR i regelverket framkommer det att en användare måste posta samtliga klagomål på olika modereringar i en och samma tråd?

Citat:
Följ också reglerna för klagomål: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Mvh, NewDeer"
Om du läser TS så ser du att det är precis vad jag gjort.

1. Klagade först med PM till moderator (Gason).

2. Väntade förgäves i mer än ett dygn på svar på senaste PM'et innan jag startade tråden som moderator (New Deer) raderade och som jag även fick en varning för.

3. När jag så i PM klagade på den nya moderatorns (NewDeer) radering och varning så håller denne slutligen med om att jag inte bröt mot någon regel i den trådstart hen raderade och varnade mig för.

4. Trots det så kvarstår både radering och varning och en instruktion om att jag ska posta trådstarten igen, men nu i en helt annan befintlig tråd som handlar om klagomål på en helt annan moderering i ett helt annat ämne.

5. När jag så påtalar att jag inte kan hitta någon regel som legitimerar det så får jag inget svar, väntar i mer än 1 dygn och postar därpå ett nytt klagomål i den här tråden.

6. Jag väntar fortfarande på en förklaring från moderator (NewDeer).

Citat:
För oss som inte går i vuxensäris så är det som NewDeer skriver extremt lätt att förstå.
PERSONANGREPP!!!

Citat:
För övrigt så tycker jag att nerdnerd är alldeles för snäll när han kallar dig för rättshaverist, så varför skriver du att han går till personangrepp. Det han skrev kallas för fakta.

Men jag ska förklara för dig.

Svenska Akademiens Ordböcker.
https://svenska.se/tre/?sok=r%C3%A4ttshaverist&pz=1
SAOL
"rätts|haver·ist substantiv ~en ~er
• person som påstridigt hävdar sin rätt"

SO
"rättshaverist rättshaveristen rättshaverister
substantiv
rätt`shaverist
● person som drivs av rättshaveri"

Så klickar man på rättshaveri:

"Rättshaveri rätts*haveriet
substantiv
rätt`shaveri
överdrivet starkt begär att alltid få rätt särsk. i juridiska sammanhang"

PERSONANGREPP!!!

Att moderator (främst gason) gång på gång modererar mina inlägg på regelvidriga sätt är inte mitt fel, det är moderatorns fel.

Du tycker att sånt ska få passera utan kommentar?

Att det här med forumregler som gäller lika för både användare och moderatorer är överskattat?

Bättre med godtycke och klockrena regelbrott som ledstjärnor i ett forum för "yttrandefrihet på riktigt"?

1984?
Senast redigerad av onopono 2024-05-25 kl. 14:14.
Citera
2024-05-25, 13:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hur tänker du dig att man underforumet Klagomål och kritik ska klaga på en moderators moderering av ett inlägg, om man inte får kommentera moderators moderering av sagda inlägg?

Det är så man gör men man måste följa riktlinjerna och vara tydlig vad som avses. Du har slagit ihop 2b och 2c och därför inte tydliggjort vad som är klagomålet och vad som är PM.

Citat:
Fel. Den finns presenterad i TS.

Du har skrivit det som ett citat, "Ursprungligen postat av onopono". Det framgår inte att det är PM:et du skickade.

Citat:
Gjort. Läs TS.

Du har skrivit det som ett citat, "Ursprungligen postat av onopono". Det framgår inte att det är PM:et du skickade.
Citera
2024-05-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jizes Kraist vad du håller på! Men kanske ändå ett fall framåt eftersom du ju nu iaf är en rättshaverist i egen sak.
PERSONANGREPP!!!

Citat:
Nej, du har nog inte alls behandlats orättvist här. Jag har själv åkt dit på 0.06 i detta subforum
Regel 0.06.
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
Hur tänker du dig att man i underforumet "Klagomål och kritik" ska kunna klaga på och kritisera en moderatorsåtgärd om sagda moderatorsåtgärd inte får kommenteras i den tråd man startar för ändamålet i sagda underforum?

Går det, menar du?

Hur?

Citat:
(även på 0.03 och 1.06). Modsen är supergriniga om just den netiquette-regeln, och i någon mån måste man ju förstå dem. De jobbar helt gratis 24/7 (ok inte riktigt, men det är ju det många verkar förvänta sig) för att Flashback inte snabbt ska balla ur i totalt kaos. En massa otacksamt gnäll är det absolut sista de behöver.
Som sagt, moderatorn (NewDeer) håller till slut med om att jag inte bröt mot någon regel i den tråd jag startade. Trots det så kvarstår både raderingen och varningen, med en instruktion om att jag ska posta TS igen, men nu i en redan befintlig tråd som ju handlar om en helt annan moderatorsåtgärd i en helt annan tråd och det för att det är samma moderator (gason) vars åtgärd jag klagar på båda gångerna??

Och nej, det finns INGEN regel som säger att samtliga klagomål på en och samma moderators åtgärder ska postas i en och samma tråd.

Så, vad i hela friden är det som pågår, menar du?

Citat:
Varför skulle just du ha någon specialregel om att få skriva hur du vill?
Det är precis tvärtom så att jag vill att samtliga användare, jag inkluderad, och samtliga moderatorer alltid ska följa det gällande regelverket.

Du har inte fattat det?

Citat:
Förresten undrar man ju om det inte är precis det du har haft ända till nu, om det är först nu du åker på 0.06 i metaforumet. Vad glider du på för sorts räkmacka som inte är förunnat oss andra??
Igen:

Regel 0.06.
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
Hur tänker du dig att man i underforumet "Klagomål och kritik" ska kunna klaga på och kritisera en moderatorsåtgärd om sagda moderatorsåtgärd inte får kommenteras i den tråd man startar för det ändamålet?

Går det, menar du?

Hur då?
Senast redigerad av onopono 2024-05-25 kl. 14:16.
Citera
2024-05-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är så man gör men man måste följa riktlinjerna och vara tydlig vad som avses. Du har slagit ihop 2b och 2c och därför inte tydliggjort vad som är klagomålet och vad som är PM.
Va?? "2b och 2c"?

Citat:
Det framkommer ju i första posten från NewDeer:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Kommenterar moderatorsåtgärd.
Ämne: Inget svar avseende radering av inlägg i 'labb-läcka'-tråden.

Citat:
Citat:
Hade moderator eller admin något svar här?
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Varningar utdelas alltid via PM.

Citat:
Igen. Se ovan.
Senast redigerad av onopono 2024-05-25 kl. 14:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in