Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-29, 11:17
  #1
Medlem
Jag beställde lite grejer men paketet har varit fast i Järfälla ups-central i 3 dagar? Får inte nå svar från ups heller.

Är det någon tull eller så där?
Citera
2024-05-29, 11:23
  #2
Medlem
Nope bara UPS som är helt jävla värdelösa. Har beställt saker med UPS 2 gånger och båda gångerna har det varit strul. Hade ett som fastnade i Järfälla i över 2 veckor för att dom hade "tappat" bort det sen en dag dök det plötsligt bara upp.

Undvik UPS om du kan.
Citera
2024-05-29, 11:30
  #3
Medlem
Eponumoss avatar
När godset senare hamnar på bil så kör deras chaufför runt en sväng utan att leverera.

De är urusla i Stockholm, tyvärr. Verkar bara anställa folk som har som huvudsyfte att söndagsåka lite och sedan påstå att leverans ej var möjlig.

Bäst är att kontakta dem och åka och hämta själv och i möjligaste mån undvika dem helt.
Citera
2024-05-29, 11:59
  #4
Medlem
ups standard kan ligga i järfälla upp till 7 dagar.
ups-express alltid samma dag utleverans.
Citera
2024-05-29, 14:44
  #5
Medlem
GregerMedeltids avatar
UPS är vad de säger när de tappat bort ditt paket. Att leverera till privatpersoner är de värdelösa på. Deras koncept verkar bygga på att köra fasta rutter till företag som skickar och tar emot paket nästan varje dag. Så fort de ska göra något annat så brakar hela skiten ihop.
Citera
2024-05-29, 16:28
  #6
Medlem
De är helt värdelösa, ja. Jag brukar alltid markera att jag vill ha till ombud men likt förbannat får jag ett mejl om att jag inte varit hemma och att de inte kunnat dela ut, och att paketet skickas tillbaka till terminal.

När det väl kommer till ombud är det alltid till skumma kiosker med sjuka öppettider. DHL, Schenker, Bring etc kör alla till ett och samma. Men UPS verkar ha valt ut sina genom att kasta en pil på en karta. Skulle inte förvåna mig om jag gick förbi ett ihåligt träd i skogen med en ful UPS-Point-skylt ovanför…
Citera
2024-05-29, 19:23
  #7
Moderator
Tystnads avatar
Haft med dom göra två ggr.
Tyvärr material leverantören i london som bestämde UPS
Mest troligen för UPS är snabbaste gällande Tulldeklarationerna som krävs för leverans till EU land

Så blev lite panik när deras sms kom då man aldrig haft med dom göra och hemleverans funkar inte pga jobbar dagtid.
Så grejorna gick tillbaka till deras Terminal 25 mil härifrån
Dom är helt värdelösa på hålla tider dom skriver dom skall komma upptäckte jag två dagar senare när fick sms om nästa "försök" till hemleverans.
Tog ledigt från jobbet ett par timmar för passa bilen i deras aviserade tidsfönster likt förbannat kom ingen UPS bil däremot sms att "leveransen hade misslyckats"
Turligt nog hade dom ett pakethämtnings ställe i en av Stadens affärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in