Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-29, 12:57
Medlem
fractal inhalers avatar
Hej alla skna grna

Tryckte ned 2 frn med Quick One Lowryder i varsin kruka med sjlvbevattning i slutet p mars.
Dom har sttt under odlingsljus 18/6 och nu r dom ute p balkongen och frodas.
Solen ligger p frn 11-solnedgng

Lite bilder p de sm miraklen, kan tillgga att mina odlingskunskaper r typ NOOB

https://justpaste.it/afilr

Kommentera grna bu eller b om mitt lilla projekt ,har 2 till p gng som just krypit upp ver jorden :-)
Citera
2024-05-29, 13:01
Medlem
Hur varmt r det p ntterna, sg inte ut att m jttebra..
Citera
2024-05-29, 13:04
Medlem
fractal inhalers avatar
Dom sover inne p ntterna s runt 20 grader
Citera
2024-05-29, 13:13
Medlem
Dom r snart klara s gr inte att gra s mycket t nu men skulle blivit bttre om du satt dom typ nu och haft hela tiden p balkongen
Citera
2024-05-29, 13:17
Medlem
Vad sger grannen?
Citera
2024-05-29, 13:17
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Dom r snart klara s gr inte att gra s mycket t nu men skulle blivit bttre om du satt dom typ nu och haft hela tiden p balkongen

Ok ska gra det nsta gng, hur ska de se ut nr det r dags fr skrd ?
Citera
2024-05-29, 13:18
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad sger grannen?

Ingen insyn och Quick One luktar knappt ngot samt grannar som r pensionrer och tappat luktsinnet fr flera r sedan :-)
Citera
2024-05-29, 13:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Ser ju intressant ut. Jag blir bara alltid lite orolig ver det dr med vxtljus, hur f till det och r det ett mste?

Ngon skrev att man kunde ha stt nu och bara stllt ut p balkongen, skulle det fungera idag, 29/5?

Har faktiskt aldrig rkt c. men man rullar allts hemgjorda cigaretter med dem och blandar med vanlig tobak, eller rker man bara bladen?
Citera
2024-05-29, 15:48
Medlem
SoCos avatar
Du vervattnar ganska ordentligt ser man, dem behver typ vatten 2 gnger i veckan inte ens det om det r kallt ute.

Men goa sm buskar nd, kul att ha en liten growop p balkongen
Citera
2024-05-29, 17:22
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Du vervattnar ganska ordentligt ser man, dem behver typ vatten 2 gnger i veckan inte ens det om det r kallt ute.

Men goa sm buskar nd, kul att ha en liten growop p balkongen

Hrligt med bra input, vervattning knns rtt kan jag sga nsta 2 ska jag gra lite annorlunda
dra i ett lager lekakulor i botten och infrskaffa fukt och phmtare.
Anledningen till sjlvvattning r att jag r..LAT ish och borta hemmifrn 3-4 dagar i i veckan.

Sluta vattna dem frra veckan nu bara lite spray men jorden r fortfarande funktig knner jag s dom fr g s till skrd enligt frbeskrivningen s frn sdd till skrd ca: 70 dagar. om jag rknat rtt s ligger dem p 64 dagar idag.

Lowryder autoblommande kan man splitta toppen i brjan fr mera yield ? Om ja s vart hittar jag en bra instruktionsvideo om det?
Citera
2024-05-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Hrligt med bra input, vervattning knns rtt kan jag sga nsta 2 ska jag gra lite annorlunda
dra i ett lager lekakulor i botten och infrskaffa fukt och phmtare.
Anledningen till sjlvvattning r att jag r..LAT ish och borta hemmifrn 3-4 dagar i i veckan.

Sluta vattna dem frra veckan nu bara lite spray men jorden r fortfarande funktig knner jag s dom fr g s till skrd enligt frbeskrivningen s frn sdd till skrd ca: 70 dagar. om jag rknat rtt s ligger dem p 64 dagar idag.

Lowryder autoblommande kan man splitta toppen i brjan fr mera yield ? Om ja s vart hittar jag en bra instruktionsvideo om det?

Som jag har frsttt det s r det tid att skrda nr tricktomerna r alldeles gyllenebruna
Citera
2024-05-29, 18:49
Avstngd
Du fljer inte nyheter speciellt mycket va, hur mnga gnger ser man inte artiklar om poliser som hlsat p fr att grannar har ringt angende "konstig lukt" frn balkong och trappuppgng.

"Man ska fan inte knarka om man redan r dum i huvudet!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in