Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-29, 14:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
De s kallade "dancing Israelis" var fem unga israeliska mn som arresterades den 11 september 2001 efter att ha blivit rapporterade fr att ha visat mrkligt beteende vid en parkering i New Jersey med utsikt ver Manhattan. De observerades av en kvinna som rapporterade att de sg ut att vara glada och filmade World Trade Center under attackerna.

Polisen sprade deras van, som tillhrde ett fretag kallat Urban Moving Systems. Nr de arresterades fann polisen boxknivar, flera pass och en betydande summa kontanter i deras go. De fem israelerna hlls i federalt frvar och frhrdes av FBI. Under dessa frhr erknde en av dem att han arbetade fr israelisk underrttelsetjnst, men i ett annat land. FBIs utredning kom fram till att mnnen var del av en Mossad-operation som vervakade radikala islamister.

https://medium.com/@eutaktos/uncover...11-3548645b4bc

r detta debunkat?
Citera
2024-05-29, 14:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Vad ska jag sga? Usla bilder p mn i 60-, 70-tals klder och en story som passar till ett pstende.

Finns det modern bevisning?
Citera
2024-05-29, 14:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Vad ska jag sga? Usla bilder p mn i 60-, 70-tals klder och en story som passar till ett pstende.

Bevisning p vad?
Citera
2024-05-29, 14:47
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:

Bra trdstart , det finns mnga frgetecken kring vad som hnde 11 september.

Men det r den hr videon som borde vara i trdstarten.

https://www.youtube.com/watch?v=fOiC...st=WL&index=77
Citera
2024-05-29, 15:21
Medlem
Farbaute666s avatar
Men vad sger detta, frutom att israeliska medborgare betedde sig sllsynt illa och kanske spionerade p Hamas och andra organisationer?

Vad r nsta steg i konceptet, att Twin Towers var byggda av Ikea-mbler, att inga plan kunde f dem att krascha ihop, s drfr mste tornen ha sprngts inifrn, samtidigt som fyra plan filmades inifrn och utifrn, p vg dit och till Pentagon?
Citera
2024-05-29, 15:48
Medlem
kalkryggars avatar
Men vad r det som r konstigt med det? Det r vl bara att vara glad ver att Israelerna tar hotet frn islamisterna serist och jagar dem i hela vrlden.

Sannolikt s var det mnga som betedde sig mrkligt under den hemska muslimska attacken. Sannolikt s var det vldigt mnga tusen och ter tusentals som blev frhrda under dagarna efter.

Jag skulle knna mig tryggare om jag visste att Israel hade agenter i Sverige som jagade ner muslimerna eftersom svenska polisen inte gr sitt jobb.
Citera
2024-05-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De s kallade "dancing Israelis" var fem unga israeliska mn som arresterades den 11 september 2001 efter att ha blivit rapporterade fr att ha visat mrkligt beteende vid en parkering i New Jersey med utsikt ver Manhattan. De observerades av en kvinna som rapporterade att de sg ut att vara glada och filmade World Trade Center under attackerna.

Polisen sprade deras van, som tillhrde ett fretag kallat Urban Moving Systems. Nr de arresterades fann polisen boxknivar, flera pass och en betydande summa kontanter i deras go. De fem israelerna hlls i federalt frvar och frhrdes av FBI. Under dessa frhr erknde en av dem att han arbetade fr israelisk underrttelsetjnst, men i ett annat land. FBIs utredning kom fram till att mnnen var del av en Mossad-operation som vervakade radikala islamister.

https://medium.com/@eutaktos/uncover...11-3548645b4bc

r detta debunkat?

Citat:
Men vad sger detta, frutom att israeliska medborgare betedde sig sllsynt illa och kanske spionerade p Hamas och andra organisationer?

Vad r nsta steg i konceptet, att Twin Towers var byggda av Ikea-mbler, att inga plan kunde f dem att krascha ihop, s drfr mste tornen ha sprngts inifrn, samtidigt som fyra plan filmades inifrn och utifrn, p vg dit och till Pentagon?

Det fanns en video av en nyhetsreporter som rkade befinna sig vid Pentagon - Han tillhrde ett strre nyhetsbolag, och han sger: Det har inte strtat ngot flygplan - inte ens i nrheten av Pentagon. Han str p grsmattan dr det skulle ha funnits 100 ton skrot och bevismaterial - men det finns inget.
Citera
2024-05-29, 16:48
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det fanns en video av en nyhetsreporter som rkade befinna sig vid Pentagon - Han tillhrde ett strre nyhetsbolag, och han sger: Det har inte strtat ngot flygplan - inte ens i nrheten av Pentagon. Han str p grsmattan dr det skulle ha funnits 100 ton skrot och bevismaterial - men det finns inget.

Det finns en hemlig rapport som allmnheten, inte har ftt sett nnu den r p 28 sidor.

https://www.youtube.com/watch?v=NBsR2N81E_s

The 28 page report on 9/11 you can't see

Den bsta dokumentren om 9/11 som jag har sett r nog den hr: https://www.youtube.com/watch?v=ZBnJ...t=WL&index=149

Om man r intresserad av mnet , s kan jag rekomendera den filmen , den r helt klart vrd att se.
Senast redigerad av Saywhaat- 2024-05-29 kl. 17:07.
Citera
2024-05-29, 19:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Bra trdstart , det finns mnga frgetecken kring vad som hnde 11 september.

Men det r den hr videon som borde vara i trdstarten.

https://www.youtube.com/watch?v=fOiC...st=WL&index=77
Bra introduktionfilm men nr det gller Mossad och liknande ska man inte tro ett enda ord frn FBI.
Citera
2024-05-29, 19:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

FBI menar att israelerna betedde sig omoget men gonvittnet Maria sg ngot annat och i deras kamera fanns bilder p hur de dansade och var glada medan tusentals mnniskor kmpade fr sina liv.

tminstone de tv brderna skulle kunna tas fr att vara palestinier och r potentiellt mjliga att anvndas under cover och de hade koppling till israelisk underrttelseverksamhet, svitt jag frsttt.

Naturligtvis var det Al Qaida som organiserade attentatet men det r intressant vilka som visste ngot och vad de visste.

https://iesho.blogspot.com/2024/05/d...ingenting.html
Citera
2024-05-29, 19:31
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
FBI menar att israelerna betedde sig omoget men gonvittnet Maria sg ngot annat och i deras kamera fanns bilder p hur de dansade och var glada medan tusentals mnniskor kmpade fr sina liv.

tminstone de tv brderna skulle kunna tas fr att vara palestinier och r potentiellt mjliga att anvndas under cover och de hade koppling till israelisk underrttelseverksamhet, svitt jag frsttt.

Naturligtvis var det Al Qaida som organiserade attentatet men det r intressant vilka som visste ngot och vad de visste.

https://iesho.blogspot.com/2024/05/d...ingenting.html

Om man kollar p amerikanska Reddit forum , s r den gngse uppfattningen att dom 5 israeler som befann sig p taket , hjlpte till att koordinera flygen som kraschade in i the Twin towers.

Dom kvarhlls av FBI , en lngre tid , innan dom fick hjlp av ngon hgt uppsatt israelisk ambassadr , om jag inte minns helt fel.Dom visste tydligen vad som skulle ske , innan det skedde, det finns en video p youtube nnstans dr dom erknner det.. ska frska hitta den.
Citera
2024-05-29, 19:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vad r det som r konstigt med det? Det r vl bara att vara glad ver att Israelerna tar hotet frn islamisterna serist och jagar dem i hela vrlden.

Sannolikt s var det mnga som betedde sig mrkligt under den hemska muslimska attacken. Sannolikt s var det vldigt mnga tusen och ter tusentals som blev frhrda under dagarna efter.

Jag skulle knna mig tryggare om jag visste att Israel hade agenter i Sverige som jagade ner muslimerna eftersom svenska polisen inte gr sitt jobb.

Israel pstr att de r allierade med USA och det framfrs ofta att Israel r USA:s nrmaste allierade. Du anser inte att det r mrkligt att en underrttelsetjnst jublar, dansar och hyllar ett pgende massmord och terrorattentat mot sin s kallade nrmaste allierade?

Hur visste de ens att ett attentat skulle ske i frvg? Och varfr jublar man?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in