Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-01, 22:35
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det knns som om vi talar frbi varandra.
Det jag vill se r bevis fr att FBI kom fram till slutsatsen att israelerna hade, alternativt bevis fr att de officiellt uttalat eller skrivit att de tror att israelerna hade, frhandsinformation om att wtc skulle attackeras.

Jag fr vl svara ven p detta nnu en gng. Ja, det stmmer ju ven med vad de sa till FBI - de lste om den frsta kraschen p internet och begav sig till den nrliggande parkeringen fr att bttre se och dokumentera hndelsen - dr sg de sedan den andra attacken.

Vad FBI drar fr slutsats r helt irrelevant. Jag drar slutsatser sjlv utifrn de fakta de tillhandahller.

Vilket s klart ska vgas mot den helhet av information om vad ZOG hll p med vid tiden fr 9/11.

Stdbevisning hrvidlag r den sammanlagda informationen kring Urban Moving Systems, Lucky Larry och mycket annat. Securing the Realm och Clean Break som Richard Perle skrev fr ZOG som efterfrgar just en sdan hndelse som 9/11. Ehud Baracks omedelbara frckhet att skylla attackerna p Saddam, WTC7-kollapsen. S har vi Bushens egen acknowledgement om att 9/11 var en konspiration:

https://www.bitchute.com/video/wcxb0NRjtEuX/

https://www.bitchute.com/video/ovpFSg0s9cPP/

Vad menar du r orsaken till att de jublade ver attacken?
Citera
2024-06-01, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Han hade ftt sparken om han hade farit med osanna uppgifter, han hade frmodligen ocks blivit stmd
av Fox news , d det hade kunnat pverka hela deras rykte.Inget hnde med Carl , samt ingen frn FBI gick ut och gjorde en allmn dementi (avstndstagande) , s det visar att han inte ljg.FBI kan ocks verifiera hans uppgifter ganska ltt , d du inte fr ljuga fr FBI , samt national security och snt.

Inget i den hr storyn indikerar att ngon har ljugit om kllor eller rena fakta pstenden.

FBI , hade blivit skogstokiga om ngon citerade dom angende ngot s hr allvarligt , men dom gjorde inget , sa inget total tystnad.

Herregud vilket trams - vem skulle stmma honom och fr vad menar du? Du kan ju inte bevisa att han har rtt, s hur ska man kunna bevisa att han har fel? Det r lite Grusch och ufotrollandet ver det helamen jag uppskattar som sagt att du frsvarar mainstream media hr i konspirationsforumet 🤣
Citera
2024-06-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De s kallade "dancing Israelis" var fem unga israeliska mn som arresterades den 11 september 2001 efter att ha blivit rapporterade fr att ha visat mrkligt beteende vid en parkering i New Jersey med utsikt ver Manhattan. De observerades av en kvinna som rapporterade att de sg ut att vara glada och filmade World Trade Center under attackerna.

Polisen sprade deras van, som tillhrde ett fretag kallat Urban Moving Systems. Nr de arresterades fann polisen boxknivar, flera pass och en betydande summa kontanter i deras go. De fem israelerna hlls i federalt frvar och frhrdes av FBI. Under dessa frhr erknde en av dem att han arbetade fr israelisk underrttelsetjnst, men i ett annat land. FBIs utredning kom fram till att mnnen var del av en Mossad-operation som vervakade radikala islamister.

https://medium.com/@eutaktos/uncover...11-3548645b4bc

r detta debunkat?
Vad r boxknivar?
Citera
2024-06-01, 22:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Vad FBI drar fr slutsats r helt irrelevant.
Kanske det - men om ngon pstr att de dragit en viss slutsats s vill jag grna hra bevisen fr det - inte rykten eller andrahandsinformation om vad anonyma personer psts ha sagt

Citat:
Jag drar slutsatser sjlv utifrn de fakta de tillhandahller.

Vilket s klart ska vgas mot den helhet av information om vad ZOG hll p med vid tiden fr 9/11.
Varfr det? Att vga helheter, knslor och samlade intryck r ungefr lika dumt - hll dig till fakta s blir det bttre.

Citat:
Stdbevisning hrvidlag r den sammanlagda informationen kring Urban Moving Systems, Lucky Larry och mycket annat. Securing the Realm och Clean Break som Richard Perle skrev fr ZOG som efterfrgar just en sdan hndelse som 9/11. Ehud Baracks omedelbara frckhet att skylla attackerna p Saddam, WTC7-kollapsen. S har vi Bushens egen acknowledgement om att 9/11 var en konspiration:

https://www.bitchute.com/video/wcxb0NRjtEuX/

https://www.bitchute.com/video/ovpFSg0s9cPP/

Vad menar du r orsaken till att de jublade ver attacken?
Inte en susning- de kanske hatade usa, de kanske hade morbid humor, de kanske var frkldda muslimer, de kanske hade satsat pengar p ett frestende terrordd, de kanske skrattade t ngot helt annat etc etc..
Citera
2024-06-01, 22:47
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Herregud vilket trams - vem skulle stmma honom och fr vad menar du? Du kan ju inte bevisa att han har rtt, s hur ska man kunna bevisa att han har fel? Det r lite Grusch och ufotrollandet ver det helamen jag uppskattar som sagt att du frsvarar mainstream media hr i konspirationsforumet 🤣

Om han ljg och drog in FBI i den lgnen s skulle det, inte sluta vl fr honom eller Fox news fr den delen.

Du vet vad som hnder med folk som spelar spel med FBI , frga Donald Trump..

Inget har hnt med Carl eller Fox , och som sagt FBI har inte frnekat ngot..

Det r inte jag som behver bevisa ngot, hade han ljugit s hade han ftt ta emot en skitstorm av bibliska proportioner.. Det r inte mer komplicerat n s.
Citera
2024-06-01, 22:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Om han ljg och drog in FBI i den lgnen s skulle det, inte sluta vl fr honom eller Fox news fr den delen.

Sluta tramsa - det skulle givetvis inte hnda ett skit - hur bevisar man att han ljg? Hur bevisar man att han hade fel? Hur bevisar man ens att Fox news visste vad han skulle sga i direktsndning?

Citat:
Du vet vad som hnder med folk som spelar spel med FBI , frga Donald Trump..
Ja i snt fall hnder det ju sannolikt ingenting - eller menar du att han skulle blivit president?

Citat:
Inget har hnt med Carl eller Fox , och som sagt FBI har inte frnekat ngot..
Jag har redan bemtt det hr tramset och frklarat varfr det r trams.
Citat:
Det r inte jag som behver bevisa ngot, hade han ljugit s hade han ftt ta emot en skitstorm av bibliska proportioner.. Det r inte mer komplicerat n s.
Jo det r sjlvklart du som mste belgga dina pstenden - jag belgger alltid mina om jag kommer med kontroversiella pstenden, och detsamma avkrvs resten av mnskligheten s varfr skulle du till skillnad frn mig och resten av vrlden slippa undan det ansvaret?
Citera
2024-06-01, 22:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vad r boxknivar?
Sna som man skr upp kartonger med och som kaparna uppgavs ha anvnt.
Citera
2024-06-01, 23:48
Avstngd
Citat:
Kanske det - men om ngon pstr att de dragit en viss slutsats s vill jag grna hra bevisen fr det - inte rykten eller andrahandsinformation om vad anonyma personer psts ha sagt

Varfr det? Att vga helheter, knslor och samlade intryck r ungefr lika dumt - hll dig till fakta s blir det bttre.

Inte en susning- de kanske hatade usa, de kanske hade morbid humor, de kanske var frkldda muslimer, de kanske hade satsat pengar p ett frestende terrordd, de kanske skrattade t ngot helt annat etc etc..

Var skrev jag om knslor?

verallt argumenterar jag mot patos och etos utan istllet fr logos-argument.

Frsk inte smeta knslobajs p mig, tack!

"Helheter" och "samlade intryck" r mycket viktigt och relevant och br vara sanningsskarens rttesnren.

Knslor har ingen plats i en objektiv analys verhuvudtaget.
Citera
2024-06-01, 23:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Sen var ju sjlva attacken som hndelse ibte srskilt ovntat eller svrfrutspdd - men plats, tid och tillvgagngsstt - nej det tror jag inte de dansande israelerna eller israeliska myndigheter hade koll p.
Det dr r viktigt. Terrorister hade frskt tidigare med WCT och Netanyahu hade spekulerat kring temat. Det hade skapats ett fokus p just WCT och vissa jobbade aktivt med att inhmta information och kanske med att frska pverka skeenden. FBI hade varnat fr vad man trodde var olaglig verksamhet frn Mossad under ret, israeliska ungdomar som agerade under olika tckmantlar. Utan tvekan ville Netanyahu och hans anhngare att det skulle ske och om de hade fullt std av Mossad s skulle de ocks kunnat pverka att det skedde.

Eftersom de fem dansande israelerna hade en sn samsyn p ddet, hade viss koppling till Mossad och arbetade p ett fretag som FBI tycks ha misstnkt fr samarbete med Mossad, s kan de ha varit en del av en konspiration i en vidare bemrkelse och drfr varit frberedda och direkt uppfattat det som en seger fr Israels sak. Men inte mycket tyder p att just dessa fem var de mest vlinformerade av alla israeliska agenter denna dag.
Citera
2024-06-02, 00:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var skrev jag om knslor?
Tills cenpel i inlgget jag besvarade s beskriver du knslan av det sammanlagda intrycket : Stdbevisning hrvidlag r den sammanlagda informationen kring Urban Moving Systems, Lucky Larry och mycket annat.

Citat:
verallt argumenterar jag mot patos och etos utan istllet fr logos-argument.
Du kanske tror det - eller s gillar du bara att stoltsera med vad du tror lter som lrda argument

Citat:
Frsk inte smeta knslobajs p mig, tack!
Nej det behver jag inte - det gr du sjlv s bra s det rcker.

Citat:
"Helheter" och "samlade intryck" r mycket viktigt och relevant och br vara sanningsskarens rttesnren.
Frsk inte smeta knslobajs p mig 🤣
en miljon flugor kan inte ha fel -t skit

Att man misstnkliggr precis allting runt en hndelse frndrar inte hndelsen i sig.
Se p mnlandningen, jfk, 9/11, pizzagate eller nstan vilken strre konspirationsteori du vill allt runt hndelserna misstnkliggrs - rimligt fungerande hjrnor inser att det r knappast rimligt att precis allting r fel, srskilt inte om s gott som alla pstenden var fr sig kan motbevisas och har motbevisats - orimliga hjrnor drar slutsatsen att de samlade misstnkliggrande har ett vrde i sig

Citat:
Knslor har ingen plats i en objektiv analys verhuvudtaget.
Hller fullstndigt med, s lgg ner det bara.
Citera
2024-06-02, 21:21
Avstngd
Citat:
Tills cenpel i inlgget jag besvarade s beskriver du knslan av det sammanlagda intrycket : Stdbevisning hrvidlag r den sammanlagda informationen kring Urban Moving Systems, Lucky Larry och mycket annat.

Du kan inte citera mig verhuvudtaget till att jag skulle ha beskrivit eller beropat knslor eller ens anvnt ordet.

Du r bra jvla vad i medvetet falsk argumentationsteknik. Vilket i sin tur bevisar att du har en agenda.
Citera
2024-06-03, 07:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan inte citera mig verhuvudtaget till att jag skulle ha beskrivit eller beropat knslor eller ens anvnt ordet.

Du r bra jvla vad i medvetet falsk argumentationsteknik. Vilket i sin tur bevisar att du har en agenda.

Du skriver ju sjlv att
Citat:

Synonymer till intryck

inverkan, pverkan, effekt; uppfattning, knsla, upplevelse, frnimmelse, frestllning
spr, mrke, avtryck
https://www.synonymer.se/sv-syn/intryck

Citat:
Du r bra jvla vad i medvetet falsk argumentationsteknik. Vilket i sin tur bevisar att du har en agenda
Agenda och falsk argumentationsteknik? - Du menar kanske dina egna upprepade obefogade pstenden och antydningar att jag skulle tala hebreiska??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-06-03 kl. 07:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in