• 1
  • 2
2024-05-31, 14:35
Medlem
Farbaute666s avatar
Tror trden kan passa bra hr, tnkte frst p klder och skor, men det hr r ju mer med fokus p just studenter.

Allts: freteelsen r kanske inte helt frsk, men i r har jag redan sett betydligt fler tjejer kldda i svart och med studentmssa p huvudet. Den absolut vervgande majoriteten av dessa har utlndskt ursprung, troligen frn Mellanstern och Somalia/Eritrea.

Sger som rumpnissarna - "vaffo gr de p detta viset"?

r det fr att svart r en mer passande frg fr dem enligt vissa traditioner, eller fr att man vill gra ngot annorlunda, fast nd acceptera delar av den tidigare vanliga svenska traditionen med ljusa klder?

Det slr mig nr jag gr p stan, att det hr knns lite nytt.

Har ni ngra sikter, eller frklaringar till det hr?
Citera
2024-05-31, 14:36
Medlem
Jag frstr inte vad du menar
Citera
2024-05-31, 14:43
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Jag frstr inte vad du menar

Hur kan du inte frst?

De gr omkring i svart. Antingen svart klnning, eller svart kjol och ngot mer svart p sig. Var det vanligt nr du var student?
Citera
2024-05-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Hur kan du inte frst?

De gr omkring i svart. Antingen svart klnning, eller svart kjol och ngot mer svart p sig. Var det vanligt nr du var student?
Ahh du menar nr de tar studenten?
Citera
2024-05-31, 14:53
Somalier brukar vl g runt i svarta hucklen och burka s r vl inte s konstigt.

Sen finns det skert dem som vill framhva att de motstter sig svensk kultur, precis nr de viftar med sina Palestina-flaggor p studenten. Tack fr det era otacksamma jvlar, gratis skolgng r f frunnat i vrlden.
Citera
2024-05-31, 15:01
Medlem
De kanske gillar svart?
Citera
2024-05-31, 15:31
Medlem
ProfessorAs avatar
Jag tror som nn annan hr; att det grs av ondo fr att frnedra svenska kulturen och sl split i vr gemensamma konsensus gllande skolavslutningskldsel. Snart r det vl halalskinka och baklava p studentmottagningen.

Eller har dom svart fr att dom inte r oskulder?
Citera
2024-05-31, 15:39
Medlem
HBTKuks avatar
Svarta klder r ngon form av ortenmode bland bde tjejer och killar. Kan ha med det att gra.
Citera
2024-05-31, 16:48
Medlem
Menar du p sjlva utspringet? Annars gr ungarna runt med mssorna i 1-2 veckor innan, d varierar de frg p klderna. Sedan br de vitt under sjlva studentdagen fr att sedan ev. byta klder till kvllen igen. Men, om du menar p sjlva utspringet och s, d har jag ingen aning!
Citera
2024-05-31, 19:03
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Tror trden kan passa bra hr, tnkte frst p klder och skor, men det hr r ju mer med fokus p just studenter.

Allts: freteelsen r kanske inte helt frsk, men i r har jag redan sett betydligt fler tjejer kldda i svart och med studentmssa p huvudet. Den absolut vervgande majoriteten av dessa har utlndskt ursprung, troligen frn Mellanstern och Somalia/Eritrea.

Sger som rumpnissarna - "vaffo gr de p detta viset"?

r det fr att svart r en mer passande frg fr dem enligt vissa traditioner, eller fr att man vill gra ngot annorlunda, fast nd acceptera delar av den tidigare vanliga svenska traditionen med ljusa klder?

Det slr mig nr jag gr p stan, att det hr knns lite nytt.

Har ni ngra sikter, eller frklaringar till det hr?

Jag r en svensk, vit kvinna och hade svart klnning nr jag tog studenten fr 20 r sen fr att jag helt enkelt inte hittade ngon snygg vit klnning. Allt r inte s djupt.
Citera
2024-06-01, 15:45
Medlem
Farbaute666s avatar
Nej, det handlar inte om enstaka individer, som sagt, utom om invandrartjejer ur frsta eller andra generationen, som gr i smgrupper p 3-4 personer och alla br svart.

En kvinnlig lrare trodde att det hade ngot med att gra att de br svart fr att visa sin saknad ver att studenttiden snart r slut. Det lt ju positivt p ngot stt, men jag vet ju inte om det stmmer.
Citera
2024-06-01, 17:52
Medlem
Knarkarjvlars avatar
De kanske r Black Metal fans? Eller s beror det p att svart r en modefrg bara, har varit det ett par r.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in