2024-05-31, 16:21
Medlem
Hej! Jag hoppas att det här är rätt tråd! Min fråga är. Jag har aldrig ägt en laptop, men nu är det dags. Jag vill ha som med min mobil! Jag fyller på nytt saldo varje månad. Jag har Comviq. Är det rätt laptop att köpa om jag köper en Bärbar dator med inbyggt mobil bredband? Kan jag fylla på med refill varje månad? Eller finns det annat alternativ? Inga skrattande kommentarer nu snälla. Jag har klarat mig tidigare med en Android mobil, men nu behöver jag en laptop. Tacksam för enkla svar.
Citera
2024-05-31, 16:35
Medlem
isgetens avatar
Handlar det inte om en företagsdator så är det nog bland det onödigaste du kan köpa. Har haft flera med inbyggd modem och sim plats fast man slutar oftast använda det omgående.

Du kör istället via din telefon och delar internetanslutningen.
Citera
2024-05-31, 16:35
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> PC: köpråd - bärbart
/Moderator
Citera
2024-05-31, 17:20
Avstängd
Niggerss avatar
Gick in på dustin filterade alla datorer som hade 4G/5G modem

https://www.dustin.se/group/hardvara...neration=5g,4g

Jag skulle nog hellre lägga pengarna på en fick router istället.
Citera
2024-05-31, 17:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Hej! Jag hoppas att det här är rätt tråd! Min fråga är. Jag har aldrig ägt en laptop, men nu är det dags. Jag vill ha som med min mobil! Jag fyller på nytt saldo varje månad. Jag har Comviq. Är det rätt laptop att köpa om jag köper en Bärbar dator med inbyggt mobil bredband? Kan jag fylla på med refill varje månad? Eller finns det annat alternativ? Inga skrattande kommentarer nu snälla. Jag har klarat mig tidigare med en Android mobil, men nu behöver jag en laptop. Tacksam för enkla svar.

Storlek?
Pris?
Vad ska den användas till?
Citera
2024-05-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Storlek?
Pris?
Vad ska den användas till?
Det är Youtube och i stort sätt det jag gör med mobilen. Priset har inte någon betydelse. Men 6-7 tusen så att det blir en bra laptop. Det blir mer praktiskt med en laptop ibland. Och inte så smått. Men jag har noll kunskap om bärbar och om det blir dyrt med refill i månaden. Jag tittade på Mauri på Youtube och han hade Sveriges skickligaste hacker på besök så lite osunda idéer har jag fått, en bra laptop vad blir priset ca?
Citera
2024-05-31, 19:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är Youtube och i stort sätt det jag gör med mobilen. Priset har inte någon betydelse. Men 6-7 tusen så att det blir en bra laptop. Det blir mer praktiskt med en laptop ibland. Och inte så smått. Men jag har noll kunskap om bärbar och om det blir dyrt med refill i månaden. Jag tittade på Mauri på Youtube och han hade Sveriges skickligaste hacker på besök så lite osunda idéer har jag fått, en bra laptop vad blir priset ca?

Summan räcker.
Ska du inte använda några Windows-program så duger en Chromebook.

Leta själv, skriv - LTE laptops
LTE = bredband.

Posta sedan här för hjälp med bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in