Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
NIST intervjuade över 1000 personer och ingen av dem hörde explosioner som kunde kopplas till kollapserna. Däremot mängder av andra explosioner - som t.ex. brandfarliga vätskor, gaser, fallande bråte och hissar, till och med fallande människor kan otäckt nog låta närmast explosionsartat för dem som är i närheten vilket brandmän beskrev.. Det finns mängder av gaser, brännbara vätskor, byggnadsdetaljer som faller etc som kan orsaka explosioner. Här fanns även smält aluminium, flygplansbränsle etc etc. Det är dock en helt annan sak än explosioner i direkt anknytning till rasens initiering och sluförande vilket självklart vore ett krav för att bevisa en sprängning - och alla sådana explosioner saknas i detta fall - de som har påståtts ligger inte ens i närheten av de ljudnivåer som uppstår vid en cd.
Det befann sig för övrigt ett antal cd-experter på området vid kollapserna - de har samtliga uttalat att det absolut inte var en cd de såg..
Du är så sjuk så sjuk.

Här har du en diplomat som varit med, som pratat privat med högt uppsatta, som har lite inblick, och så försöker du vrida runt det till din förvridna verklighetsuppfattning.

Denna dokumentären fick mig att bli ganska hatisk mot sådana som dig.
Citera
2024-06-02, 17:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Du är så sjuk så sjuk.

Här har du en diplomat som varit med, som pratat privat med högt uppsatta, som har lite inblick, och så försöker du vrida runt det till din förvridna verklighetsuppfattning.

Denna dokumentären fick mig att bli ganska hatisk mot sådana som dig.

Ok, så du tror på en diplomat som säger det du vill höra om brandmäns utsagor, men när jag visar att samma brandmäns utsagor tyder på att de var övertygade om att wtc 7 rasade av brand, och förklarar att explosioner var att förvänta som i alla större bränder - då är jag sjuk och du tror inte på det?

Är det korrekt uppfattat?

Vänligen notera att vare sig jag eller NIST eller någon annan officiell utredning någonsin har påstått att det inte förekom explosioner…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-06-02 kl. 17:56.
Citera
2024-06-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ok, så du tror på en diplomat som säger det du vill höra om brandmäns utsagor, men när jag visar att samma brandmäns utsagor tyder på att de var övertygade om att wtc 7 rasade av brand, och förklarar att explosioner var att förvänta som i alla större bränder - då är jag sjuk och du tror inte på det?

Är det korrekt uppfattat?
Han har gått igenom alla deras vittnesmål angående tvillingtornen.
Byggnad 7 har han inte nämnt ännu.

Och ja, du är sjuk.
Citera
2024-06-02, 18:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han har gått igenom alla deras vittnesmål angående tvillingtornen.
Byggnad 7 har han inte nämnt ännu.

Och ja, du är sjuk.

Nej så klart han inte vill röra vid deras vittnesmål om wtc7 eftersom de pekar på en fullt naturlig kollaps. Och som sagt - explosioner är alltid att förvänta vid en större brand, och i faller om 9/11 hade man dessutom stora mängder flygbränsle och gaser…

Vad är sjukt med att påpeka det? Själv tycker jag det är sjukt att ignorera de fullt naturliga och förväntade förklaringarna.
Citera
2024-06-02, 18:08
Medlem
Citat:
Nej så klart han inte vill röra vid deras vittnesmål om wtc7 eftersom de pekar på en fullt naturlig kollaps. Och som sagt - explosioner är alltid att förvänta vid en större brand, och i faller om 9/11 hade man dessutom stora mängder flygbränsle och gaser…

Vad är sjukt med att påpeka det? Själv tycker jag det är sjukt att ignorera de fullt naturliga och förväntade förklaringarna.
Han kommer säkert in på byggnad 7 också.

Du är så sjuk så det är skrämmande.
Citera
2024-06-02, 18:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han kommer säkert in på byggnad 7 också.
Ska bli intressant om han tar upp alla brandmännens vittnesmål om den förväntade kollapsen av brand då. Annars är det ju närmast övertydligt vilken bias det rör sig om.

Citat:
Du är så sjuk så det är skrämmande.
Så du håller inte med om att det är sjukare att selektiv plocka de delar av vittnesmål som man håller med om och ignorera resten - än att ta in helheten och förhålla sig till allt brandmännen säger?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-06-02 kl. 18:30.
Citera
2024-06-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ska bli intressant om han tar upp alla brandmännens vittnesmål om den förväntade kollapsen av brand då. Annars är det ju närmast övertydligt vilken bias det rör sig om.
Jag tror ingen förväntade sig att tvillingtornen skulle kollapsa av brand.
Citera
2024-06-02, 18:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror ingen förväntade sig att tvillingtornen skulle kollapsa av brand.

Nej det verkar ju konstigt att börja tro det när de just blivit träffade av varsitt flygplan… en kombination av skadorna från träffen och brand är förstås en helt annan sak.

Mark Loizeaux, the president of Controlled Demolition Incorporated, a Maryland-based family business that specializes in reducing tall buildings to manageable pieces of rubble. “Within a nanosecond,” he told me. “I said, ‘It’s coming down. And the second tower will fall first, because it was hit lower down.’ ”
Citera
2024-06-02, 19:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
För mig är det tydligt att Israel och andra framkallade en attack mot WTC och ingenting tyder på att amerikanska myndigheter gjorde någonting för att försöka förhindra attacken eller skydda människor. Både Israels och USAs motiv är tydliga, ungefär som åskådliggjordes i filmklippet.

Men medveten desinformation sprids för att neutralisera försöken att avslöja konspirationen. De som frammanade attacken hade under cover agenter som visste precis vilken dag och på vilket sätt. CIA-infiltrerade al-Qaida använde som redskap för att destabilisera Mellanöstern via islamism och självmordsattacker. Självklart kunde trafikflygplan åstadkomma de skador som fick tornen att kollapsa, självklart förekom explosioner när rökgaser och bränslegaser blandades med luft i vissa blandningsförhållanden och självklart kunde WTC-7 kollapsa underifrån av uppkomna skador på grunden plus bränder.

En del sprider t.o.m. teorier om att flygplanen var CGI-fejk och att Pentagon aldrig träffades av ett flygplan. Allt för att förlöjliga alla som skulle kunna tänkas avslöja vad som egentligen hände för den amerikanska vilseledda allmänheten.
Information contamination" or "information poisoning" refers to the deliberate introduction of false, misleading, or harmful data into information streams to disrupt, distort, or undermine the reliability of information. This tactic is often used in propaganda, disinformation campaigns, and information warfare to manipulate public opinion, mislead adversaries, create confusion, or damage the credibility of certain information or sources. (ChatGPT)
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2024-06-02 kl. 19:54.
Citera
2024-06-03, 09:22
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Finns ju flertal vittnesmål från blåljuspersonal som hört explosioner i B7 också+Jennings och andra som var fast där inne. Har ju själv sett och länkat till de där videorna flera gånger där folk berättar om explosioner. Sen har vi ju den där fulintervjun med en av världens främsta på CD också. Fast sånt skiter etablerade svammelprofeter med obskyra motiv i.
Citera
2024-06-03, 10:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Finns ju flertal vittnesmål från blåljuspersonal som hört explosioner i B7 också+Jennings och andra som var fast där inne. Har ju själv sett och länkat till de där videorna flera gånger där folk berättar om explosioner. Sen har vi ju den där fulintervjun med en av världens främsta på CD också. Fast sånt skiter etablerade svammelprofeter med obskyra motiv i.

Jag har aldrig ens antytt att det inte förekom explosioner i wtc7. Exempelvis fanns där transformatorstationer, dieseltankar, gaser för ac, brandgaser som skapas och en massa annat som kan explodera..
Citera
2024-06-03, 19:57
Medlem
Saywhaat-s avatar
Det har tydligen gjorts en undersökning av building 7 , där dom konstaterar att det inte gick till
som det officiella händelse förloppet säger.

https://www.youtube.com/watch?v=aZXsIkbxMGo

Dr. Leroy Hulsey is a professor emeritus of structural engineering at the University of Alaska Fairbanks and the world’s preeminent expert on the collapse of World Trade Center’s Building 7 on September 11, 2001. In this interview with Jimmy Dore Dr. Hulsey reveals the scientific basis that led him to conclude that the impact of the planes hitting the twin towers and any fires that were raging through the building could NOT have caused WTC 7 to collapse into its own footprint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in