• 1
  • 2
2024-06-02, 22:58
Medlem
Vilken dag som helst kommer nyheter om FM25 att slppas men redan juni 2023 s lovade SI att FM25 skulle vara ngot helt nytt. https://www.footballmanager.com/news...otball-manager

Jag blir vldigt taggad nr jag lser artikeln. Det r nya motorn jag ser fram emot mest, damfotboll kommer ocks introduceras!

Vad hoppas ni p? Jag hoppas p en uppgraderad matchmotor framfrallt, och att AI managerna r mer realistiska. Sen ta bort presskonferenserna. Nuvarande matchmotor r kass och inte alls realistisk. No 1 issue fr mig
Citera
2024-06-03, 10:30
Medlem
Glostrups avatar
Det ska bli vldigt spnnande att se, men de flesta av nyheterna verkar komma p 3D-sidan vilket r lite orovckande fr ett spel dr visualiseringen av spelet i matchen knappast borde vara det viktigaste.

Vi pratar ju om CM/FM, som i rtionden varit sjlva antitesen till FIFA och andra arkadspel. FMs styrka har hela tiden legat i att vara djupnrdandets och detaljpysslarens hobbyverkstad, att jmfra med mixerbordet i musikproduktion, eller 80-talets analoga synthar dr de mjliga variationerna var ondliga men alla ljud slutligen mste stmmas ihop av en producents knsliga ra fr att funka rent melodiskt.

FM har (fr mig) alltid handlat till 99% om minutist frberedda ssongsupptakter, transfers, laguppstllningar, taktik och matchfrberedelser, medan sjlva matcherna mest har pmint om att frska utfra hjrnkirurgi med en grvskopa. Att spelet visuellt ver tid har gtt frn sm grna cirklar som studsar en mindre schackrutig cirkel mellan varandra, till spelare i 3D vars rrelser kan fljas i realtid, har fr mig inte nmnvrt pverkat hur jag har uppskattat FM som spel.

S ven om Unreal skert kommer hja den dr sista procenten av spelupplevelsen, och det blir mngfalt fler lag att vlja mellan nr damlagen lggs till, s hoppas jag att nnu mer tid har lagts p sjlva simulatorn och dess variabler. Bde matchmotorn som ofta ger vldigt mrkliga resultat, till hur exempelvis spelares personligheter, taktiska detaljer, pressinteraktioner och transfersystemet fungerar.

S jag hller med; det kommer bli spnnande att se vilken revolution SI kommer med, men min frhoppning r att det handlar om helt andra saker n om vilken 3D-motor som ska anvndas fr den promille av speltiden som utspelas under sjlva matchen.
Citera
2024-06-04, 09:03
Medlem
Tacka vet jag Championship Manager 01/02

Citera
2024-06-04, 10:57
Medlem
Jag hoppas (Kommer dock inte hnda denna upplaga) att man kommer kunna brja trna typ ett u18 lag/reservlag och arbeta sig uppt dr med coaching badges och erfarenhet
Citera
2024-06-04, 16:27
Medlem
Har spelat till och frn sen CM2 som kom ut 1996. Nr FM kom ut 2005 var det en genuin frbttring frn CM4. Sen dess har det mest varit bulgarisk zigenar bazar, man har slngt in lite vad som helst utan att igentligen bry sig mycket om vad spelarna sjlva vill ha. Samtidgt har man totalt struntat att fixa gamla problem som fljt med i ratal.

Jag tvivlar strarkt p att FM 25 kommer vara ngon revolution, troligare mer fluff som inte gr ngon direkt skillnad. Sjlv hoppade jag frn FM14 direkt till FM22 utan att mrka ngon direkt stor skillnad trots 7 mellanliggande versioner.
Citera
2024-06-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Har spelat till och frn sen CM2 som kom ut 1996. Nr FM kom ut 2005 var det en genuin frbttring frn CM4. Sen dess har det mest varit bulgarisk zigenar bazar, man har slngt in lite vad som helst utan att igentligen bry sig mycket om vad spelarna sjlva vill ha. Samtidgt har man totalt struntat att fixa gamla problem som fljt med i ratal.

Jag tvivlar strarkt p att FM 25 kommer vara ngon revolution, troligare mer fluff som inte gr ngon direkt skillnad. Sjlv hoppade jag frn FM14 direkt till FM22 utan att mrka ngon direkt stor skillnad trots 7 mellanliggande versioner.

Jo tycker precis som du med att det inte r ngon skillnad p versionerna. Bara de nya vrvningarna och trnarbyten som gjorts under sommaren, men det kan man ju ladda ner sjlv p internet.

Hrde att SI inte har den budgeten dom behver fr att gra dom frndringar vi vill se. Som matchmotorn tex. SEGA sponsrar ju dom men det rcker inte.
Citera
2024-06-06, 18:57
Medlem
Embas avatar
Har ocks spelat i ver 20 r och r en trogen kund. Dock blivit mindre med ren pga livet.

Men det som alltid ftt mig att tappa suget r fula regens. Jag fr panik nr jag vet att det r en fake spelare.. S hgst upp p min lista r AI-genererade bilder p regens dr man inte ser skillnaden p de man sjlv lagt in i spelet.
Citera
2024-06-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Har ocks spelat i ver 20 r och r en trogen kund. Dock blivit mindre med ren pga livet.

Men det som alltid ftt mig att tappa suget r fula regens. Jag fr panik nr jag vet att det r en fake spelare.. S hgst upp p min lista r AI-genererade bilder p regens dr man inte ser skillnaden p de man sjlv lagt in i spelet.

Hller med dig, hoppas ocks de blir svrare i allmnt. r ju ett vldigt enkelt spel nu troligtvis fr att attrahera yngre och nya spelare s
Citera
2024-06-06, 19:36
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Hller med dig, hoppas ocks de blir svrare i allmnt. r ju ett vldigt enkelt spel nu troligtvis fr att attrahera yngre och nya spelare s

Har hrt att mnga tycker att rets upplaga kanske r den enklaste hittills?

Ja, det fr grna vara svrt ven med bttre lag. Trkigt att alltid spela med Grunden Bois bara fr att ge sig sjlv en utmaning.
Citera
2024-06-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Har hrt att mnga tycker att rets upplaga kanske r den enklaste hittills?

Ja, det fr grna vara svrt ven med bttre lag. Trkigt att alltid spela med Grunden Bois bara fr att ge sig sjlv en utmaning.

Jo de skulle jag sga att den r blev s himla trkigt i slutndan
Citera
2024-06-10, 22:37
Medlem
https://www.footballmanager.com/news...otball-manager

SI har ftt ''rttigheterna'' fr PL fr fyra r framver
Citera
2024-06-27, 16:13
Medlem
https://www.footballmanager.com/news...all-manager-25

Nytt frn SI angende FM25. Hr fr man se en bild frn nya UI. Tankar?

UI ser vl ''decent'' ut, men det r matchmotorn och smartare AI som r viktigaste fr mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in