Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Jag har ätit zyprexa för många år sedan. Jag kommer inte ihåg halveringstiden exakt men minst 6 st halveringstider. Problemet är att den s k mindre aktiv metabolit kan ha högre halveringstid och kan vara den som faktiskt ställer till det så går det inte riktigt att säga. Men två veckor medicin-fri känns som en smart grej, och sedan vara medicin-fri efteråt.
Att du kan äta 500-1000 ug utan att uppleva det som alldeles för hög dos, eller åtminstone mer än tillräckligt låter märkligt. Hur säker är du på den dosen? Alltså äter du 10 blotters eller har du flaska? Gör du egna tabs?
Ingen aning om absenor, men kan säkert vara något som påverkar. Gå av allt i 30 dagar och använd hela månaden för set&setting. Ät sedan typ 200-300 ug sen återkom.
När du säger 6 st halveringstider, menar du alltså 6 x 36h / 24 som är 9, alltså 9 dygn? (genomsnittet var 36h för en halveringstid för zyprexa läste jag).
Du menar att det finns kvar rester som är mindre aktiva som fortfarande stannar i kroppen efter denna tid?
De blotters jag har testat har varirt på 250 ug (hoffman) av en vettig vendor, så tror att det ska vara rätt dosering. Och tagit både 2 och fyra av de. Tror till och med jag testat fler än så. Har även slängt i mig 5-6 gammagoblin på 200 ug och de bör ju vara rätt doserade med.
Absolut märker jag effekt och trippar på rätt bra med slowmotion och visuals som att det känns som jag ligger i en kapsel med en hinna mm och blir extremt närvarande och fokuserad, så ska kanske inte klaga egentligen. Men jag blir ju inte helt lost och borta.
Det har ju även hänt att jag gått ut och det exploderat med fyrverkier från himlen och blixtrar och grejor och när jag gått inte känts som jag kommer någonstans alls, typ som att jag går på samma ställe hela tiden och aldrig kommer framåt, så absolut en upplevelse. Men fortfarande inte helt uppslukad som förut.
I början när jag bara tog där runt 130-200 så kunde det slå så hårt att jag låg på golvet med fulla visuals så som att jag vara totalt inne i ett datorspel när jag blundade och knappt hittade var jag stod. Även kunde det bli så att jag helt tappa bort delar av kroppen. Typ står i duschen och känner att jag håller i munstycket samtidigt som från handleden och hela armen bara är som luft, ryggen är helt som luft och inga delar känns som de sitter på plats.
Eller att jag legat i sängen och kroppen känns som den ligger som en snurrat rep i en fläta och huller om buller, svårt att veta vilken del som är vilken typ.
Eller att jag tittat ut genom fönstret och allt jag ser är krossat glas, som bara hänger i olika delar. Ingenting hänger ihop, allt omkring mig ser ut som ett pussel med olika bitar som hänger och dinglar typ.
Eller att jag får megasyn, allt är typ 8D, totalt upplyst lyser blått och starka färger när jag kollar på någon i mega hd-upplösning typ.
Eller att när jag droppar en tab så väntar jag kanske 45 minuter och sen känner bara ahhhhh och all stress bara försvinner och jag blir helt stilla, allt blir tyst och behagligt, totalt lugn liksom.
Eller att jag åker tunnelbana och färgerna bara dras ut, som om man försöker filma ett tåg som åker hur snabbt som helst och det blir bara utdraget som ifall färgerna bara flyter ut helt.
Har upplevt så otroligt mycket häftigt. Eller att jag ser två ansikten när jag kollar på någon, ett framför, typ det normala och sen ett bakom som är så otroligt vackert. Helt sjukt verkligen.
Så det är dessa minnen jag försöker komma tillbaka till om du förstår? Du kanske har upplevt något liknande?